Americká armáda se rozhodla šetřit, víceúčelový bojový automobil Humvee se jí zdá příliš nenasytný, a tak již o něj nemá zájem.
To znamená, že výroba jedné z největších legend terénu letos skončí, protože zájem prudce opadá i ze strany civilistů. Loni se modelu H1 prodalo pouze 400 kusů, letos je zájem ještě menší, a to nestačí k tomu, aby byla výroba rentabilní. U Hummeru se nyní vůbec zamýšlejí nad svou budoucností, potože se stoupajícími cenami ropy klesá zájem také o H2, který vloni zaznamenal propad prodejů o 30 procent.Foto: General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.