Druhá etapa šotolinové Rally Akropolis opět potvrdila, jak náročné podmínky panují během této soutěže.
Vysoké teploty uvnitř soutěžních vozů a dlouhé rychlostní testy v náročném kamenitém terénu důkladně prověřují fyzickou připravenost soutěžních posádek.Do druhé etapy nastoupila posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký ze třináctého místa s cílem získat během etapy další cenné poznatky z náročné šotolinové soutěže. Bohužel v průběhu dvanácté rychlostní zkoušky kámen prorazil levou zadní pneumatiku a Jan Kopecký byl nucen pokračovat v rychlostním testu s proraženou pneumatikou. V jedné z následujících zatáček vystouplý kámen poškodil zadní nápravu a Jan Kopecký s Filipem Schovánkem museli ze druhé etapy odstoupit. Během večerního servisu mechanici vůz Škoda Fabia WRC opravili a posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký nastoupí do nedělní závěrečné etapy Rally Akropolis.
„Přibližně ve dvou třetinách dvanácté rychlostní zkoušky zavadil vůz Škoda Fabia WRC v pravotočivé zatáčce o trčící kámen. V té době již byl nucen Honza absolvovat test s proraženou zadní pneumatikou. Z tohoto důvodu byla zadní náprava tak nízko, že náraz o kámen na trati vytrhl příčnou vzpěru ramena zadní nápravy. S takto poškozeným vozem již nešlo v rychlostní zkoušce pokračovat a posádka byla nucena ze druhé etapy odstoupit. Odstoupení nelze v žádném případě přičítat pochybení posádky nebo vozu Škoda Fabia WRC, který po celou Rally Akropolis funguje bezchybně. Bohužel Rally Akropolis je svým charakterem nesmírně náročnou soutěží, kde podobné situace nejsou ničím mimořádným.Ráno Honza pro druhou etapu zvolil nový typ pneumatik, který se svou tvrdší směsí na dlouhých rychlostních testech osvědčil. Mechanici vůz Škoda Fabia WRC v servisní zóně opravili a Honza s Filipem nastoupí do třetí etapy Rally Akropolis s desetiminutovou penalizací,“ řekl v servisní zóně Josef Kopecký.Czech Rally Team
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.