Druhá etapa šotolinové Rally Akropolis opět potvrdila, jak náročné podmínky panují během této soutěže.
Vysoké teploty uvnitř soutěžních vozů a dlouhé rychlostní testy v náročném kamenitém terénu důkladně prověřují fyzickou připravenost soutěžních posádek.Do druhé etapy nastoupila posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký ze třináctého místa s cílem získat během etapy další cenné poznatky z náročné šotolinové soutěže. Bohužel v průběhu dvanácté rychlostní zkoušky kámen prorazil levou zadní pneumatiku a Jan Kopecký byl nucen pokračovat v rychlostním testu s proraženou pneumatikou. V jedné z následujících zatáček vystouplý kámen poškodil zadní nápravu a Jan Kopecký s Filipem Schovánkem museli ze druhé etapy odstoupit. Během večerního servisu mechanici vůz Škoda Fabia WRC opravili a posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký nastoupí do nedělní závěrečné etapy Rally Akropolis.
„Přibližně ve dvou třetinách dvanácté rychlostní zkoušky zavadil vůz Škoda Fabia WRC v pravotočivé zatáčce o trčící kámen. V té době již byl nucen Honza absolvovat test s proraženou zadní pneumatikou. Z tohoto důvodu byla zadní náprava tak nízko, že náraz o kámen na trati vytrhl příčnou vzpěru ramena zadní nápravy. S takto poškozeným vozem již nešlo v rychlostní zkoušce pokračovat a posádka byla nucena ze druhé etapy odstoupit. Odstoupení nelze v žádném případě přičítat pochybení posádky nebo vozu Škoda Fabia WRC, který po celou Rally Akropolis funguje bezchybně. Bohužel Rally Akropolis je svým charakterem nesmírně náročnou soutěží, kde podobné situace nejsou ničím mimořádným.Ráno Honza pro druhou etapu zvolil nový typ pneumatik, který se svou tvrdší směsí na dlouhých rychlostních testech osvědčil. Mechanici vůz Škoda Fabia WRC v servisní zóně opravili a Honza s Filipem nastoupí do třetí etapy Rally Akropolis s desetiminutovou penalizací,“ řekl v servisní zóně Josef Kopecký.Czech Rally Team
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.