Druhá etapa šotolinové Rally Akropolis opět potvrdila, jak náročné podmínky panují během této soutěže.
Vysoké teploty uvnitř soutěžních vozů a dlouhé rychlostní testy v náročném kamenitém terénu důkladně prověřují fyzickou připravenost soutěžních posádek.Do druhé etapy nastoupila posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký ze třináctého místa s cílem získat během etapy další cenné poznatky z náročné šotolinové soutěže. Bohužel v průběhu dvanácté rychlostní zkoušky kámen prorazil levou zadní pneumatiku a Jan Kopecký byl nucen pokračovat v rychlostním testu s proraženou pneumatikou. V jedné z následujících zatáček vystouplý kámen poškodil zadní nápravu a Jan Kopecký s Filipem Schovánkem museli ze druhé etapy odstoupit. Během večerního servisu mechanici vůz Škoda Fabia WRC opravili a posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký nastoupí do nedělní závěrečné etapy Rally Akropolis.
„Přibližně ve dvou třetinách dvanácté rychlostní zkoušky zavadil vůz Škoda Fabia WRC v pravotočivé zatáčce o trčící kámen. V té době již byl nucen Honza absolvovat test s proraženou zadní pneumatikou. Z tohoto důvodu byla zadní náprava tak nízko, že náraz o kámen na trati vytrhl příčnou vzpěru ramena zadní nápravy. S takto poškozeným vozem již nešlo v rychlostní zkoušce pokračovat a posádka byla nucena ze druhé etapy odstoupit. Odstoupení nelze v žádném případě přičítat pochybení posádky nebo vozu Škoda Fabia WRC, který po celou Rally Akropolis funguje bezchybně. Bohužel Rally Akropolis je svým charakterem nesmírně náročnou soutěží, kde podobné situace nejsou ničím mimořádným.Ráno Honza pro druhou etapu zvolil nový typ pneumatik, který se svou tvrdší směsí na dlouhých rychlostních testech osvědčil. Mechanici vůz Škoda Fabia WRC v servisní zóně opravili a Honza s Filipem nastoupí do třetí etapy Rally Akropolis s desetiminutovou penalizací,“ řekl v servisní zóně Josef Kopecký.Czech Rally Team
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.