Na přelomu měsíce května a června se na mezinárodním autosalonu v Madridu světu představil koncept nového vozu Fiat Ducato.
Nové Ducato staví na 25leté tradici, která odstartovala v roce 1981 a do dnešních dní se prodalo více jak 1 700 000 těchto úspěšných užitkových vozů. Nové Ducato má povznést tradici těchto vozů a dostat se v prodejnosti na špici ve své třídě.
Mezinárodní autosalon je ideální příležitost pro oznámení o příchodu nového modelu. Pro tuto příležitost připravili ve Fiatu unikátní koncept - Ducato Truckster.
Koncept byl vytvořen ve spolupráci mezi Bosch SpA, Behr GmbH, SEWS CABIND SpA (Sumitomo Group) a Denso Thermal System SpA. Tento koncept má dominantní rozměry: délka 6.48 metrů, výška 2.55 metrů a šířka 2.49 metrů.
Ducato Truckster je sportovně laděný s moderním designem, posazen na 28 palcových kolech, osvětlení zajišťují LED reflektory, hydraulicky ovládané dveře, kouřová skla a aerodynamický spojler. Interiér je laděn také ve sportovním stylu, dávající pocit závodního speciálu.
Nové Ducato umožňuje velký rozsah využití. Od přehlídkového automobilu je možné přejít k přepravě závodních vozů a motorek nebo může dokonce po úpravách posloužit jako přehlídkové pódium pro módní přehlídky. Fiat Ducato se také hodně využíval a využívá ke kempování.Foto: Autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.