Loni byl světu představen koncept vozu Toyota Land Cruiser FJ a nyní jej v Brně na Autotecu představila plzeňská společnost DAJBYCH s.r.o.
Koncept přebírá z původní série FJ hlavně zakulacené tvary, z nichž ty nejnápadnější soustřeďuje do kompaktně vyhlížející, ale celkově robustní čelní masky. Interiér bude podle předběžných informací laděn ve stejně účelovém stylu jako exteriér. FJ Cruiser je po Mazdě RX-8 a Rolls-Roycu Phantom další auto s otevíráním zadních dveří proti směru jízdy.
Vnější sériová výbavaDvoubarevné lakování (karoserie různá a střecha bílá), čirá optika, černé nárazníky se stříbrnými prvky, stříbrně lakovaná vnější zpětná zrcátka, stěrače s cyklovačem, vyhřívání zadního okna s automatickým vypnutím, absence B-sloupku, přední dveře otvírány po směru jízdy, zadní proti směru, černá rozšíření blatníků s integrovanými lapači nečistot, obutí 265/70 R 17, černé ocelové disky, plnohodnotná rezerva na zadních dveřích, zvlášť otvíratelné zadní okno.Vnitřní sériová výbavaJasně členěný, svislý přístrojový tunel se stříbrnými přístroji, středový ovládací díl, výškově stavitelný volant se třemi stříbrnými příčkami, bílé podsvícené ukazatele rychlosti, otáček, paliva, teploty, napětí, klimatizace s vysoušečem, radio s CD přehrávačem (MP3/WMA), šest reproduktorů, spolujezdcova sluneční clona se zrcátkem, digitální hodiny, automaticky sklápěná zpětná zrcátka, čtyři madla, 4 držáky pohárků, 2 držáky lahví, el. okna, centrální zamykání, 4 kapsy na mapy, 8x nastavitelné sedadlo řidiče s loketní opěrkou, 4x nastavitelné sedadlo spolujezdce s kapsou v opěradle, dělené (60:40) sklápěcí zadní sedadlo, vodotěsné, omyvatelné ale prodyšné potahy, stavitelné opěrky hlav, gumové podlážky.Maximálky by měl tento mazlík dosáhnout kolem 200 km/h a základní verze se na trhu objeví letos v létě v ceně 1 050 000,- vč. odpočtu DPH. Tím nastavuje v tomto segmentu novou laťku a měl by se stát dobře prodejným vozem. Foto: annimages.com
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.