Volkswagen Crafter, nástupce populární řady LT zaujme už na první pohled ostře řezanými liniemi, vertikálně orientovanými světlomety pod čirým sklem a masivními bočními ochrannými lištami.
Silnou stránkou nové modelové řady je široká škála různých verzí a provedení - Crafter bude nabízen ve třech délkách rozvoru, čtyřech délkách ložné plochy a s třemi výškami střech. Maximální přepravní kapacita skříně v největším provedení činí 17 m3, čemuž odpovídá i vyšší užitečná hmotnost a celková povolená hmotnost - skříňová "pětitunová" dodávka se vypořádá s nákladem o hmotnosti až 2691 kg.
Dynamický charakter nových modelů Crafter podporují i vitální motory - moderní pětiválcový turbodiesel TDI "common rail" o objemu 2,5 l bude dodáván ve výkonových verzích 65 kW/89 k, 80 kW/109 k, 100 kW/136 k a 120 kW/164 k. Všechny motory vynikají vysokým točivým momentem v nízkých otáčkách a nízkou spotřebou paliva. Do sériové výbavy patří filtry pevných částic výfukových plynů DPF (Diesel Particulate Filter).
zdroj: Volkswagen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.