Porsche 911 RS - legenda se vrací !

Martin Kovalčík, 30. května 2006, 11:00 Google+

Jedno z nejznámějších a nejslavnějších vozů Porsche, model 911 Carrera RS z roku 1972 dostane svého nástupce! Nová 911 GT3 RS je silniční zabiják a zároveň okruhový speciál.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
911 GT3 RS

911 GT3 RS | foto: Porsche

Sdílejte článek

Symbol „RS“ je pro znalce Porsche synonymem výjimečnosti, není divu, první RSo 2,7 v roce 1972 patřilo k absolutní špičce stejně jako jeho nástupce 911 RS (typ 964) z roku 1991. Oba modely se vyznačovaly maximální citlivosti a přesnosti řízení.

Tradice pokračuje i dnes, kdy Porsche vyrukovalo nástupce, model 911 GT3 RS se honosí 3,6 litrovým motorem typu boxer o výkonu 305 kw/ 415 k v 7600ot/min, omezovač však zasahuje až na hranici 8400 ot/min. Litrový výkon se dostal na 115,3 k/litr. Vylepšením 6ti-stupňové skříně a odlehčením setrvačníku se ušetřilo 20kg hmotnosti a motor se lehčeji vytáčí. To se podepsalo také na zrychlení z 0 na 100km/h za 4,2 vteřiny a za 13,3s dokáže upalovat rychlostí 200km/h. Maximálka je okolo 310km/h.

Charakteristickými rysy RSa je rozšíření, v zádi to dělá rovných 44mm oproti GT3, to přispělo jízdní stabilitě, ale také příčné akceleraci. Odlehčování pokračovalo uhlíko-vláknovým křídlem, plastovým zadním víkem a zadním oknem, hmotnost vozu se tak dostala na hodnotu 1375kg.

Interiér je ryze sportovní, dvě sklápěcí sedadla z kompozitních materiálů, šestibodové pásy, ochranná klec či hasicí přístroj jako standard. Některé části jsou pak obšity vysoce kvalitní kůží alcantara. Barevná škála zahrnuje kovově stříbrnou, černou, pomerančově oranžovou nebo zelenou metalickou perleť. 

Pro Evropu bude v prodeji Porsche 911 GT3 RS v říjnu, nezdaněná cena je 111.600 eur. Američtí zákazníci si budou muset počkat až do jara 2007. 

zdroj: Porsche    

Vytisknout

Diskuze: Porsche 911 RS - legenda se vrací !

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Roomster

Škoda Roomster - čtvrtý pilíř

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud