Jedno z nejznámějších a nejslavnějších vozů Porsche, model 911 Carrera RS z roku 1972 dostane svého nástupce! Nová 911 GT3 RS je silniční zabiják a zároveň okruhový speciál.
Symbol „RS“ je pro znalce Porsche synonymem výjimečnosti, není divu, první RSo 2,7 v roce 1972 patřilo k absolutní špičce stejně jako jeho nástupce 911 RS (typ 964) z roku 1991. Oba modely se vyznačovaly maximální citlivosti a přesnosti řízení.
Tradice pokračuje i dnes, kdy Porsche vyrukovalo nástupce, model 911 GT3 RS se honosí 3,6 litrovým motorem typu boxer o výkonu 305 kw/ 415 k v 7600ot/min, omezovač však zasahuje až na hranici 8400 ot/min. Litrový výkon se dostal na 115,3 k/litr. Vylepšením 6ti-stupňové skříně a odlehčením setrvačníku se ušetřilo 20kg hmotnosti a motor se lehčeji vytáčí. To se podepsalo také na zrychlení z 0 na 100km/h za 4,2 vteřiny a za 13,3s dokáže upalovat rychlostí 200km/h. Maximálka je okolo 310km/h.
Charakteristickými rysy RSa je rozšíření, v zádi to dělá rovných 44mm oproti GT3, to přispělo jízdní stabilitě, ale také příčné akceleraci. Odlehčování pokračovalo uhlíko-vláknovým křídlem, plastovým zadním víkem a zadním oknem, hmotnost vozu se tak dostala na hodnotu 1375kg.
Interiér je ryze sportovní, dvě sklápěcí sedadla z kompozitních materiálů, šestibodové pásy, ochranná klec či hasicí přístroj jako standard. Některé části jsou pak obšity vysoce kvalitní kůží alcantara. Barevná škála zahrnuje kovově stříbrnou, černou, pomerančově oranžovou nebo zelenou metalickou perleť.
Pro Evropu bude v prodeji Porsche 911 GT3 RS v říjnu, nezdaněná cena je 111.600 eur. Američtí zákazníci si budou muset počkat až do jara 2007.
zdroj: Porsche
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.