Jedno z nejznámějších a nejslavnějších vozů Porsche, model 911 Carrera RS z roku 1972 dostane svého nástupce! Nová 911 GT3 RS je silniční zabiják a zároveň okruhový speciál.
Symbol „RS“ je pro znalce Porsche synonymem výjimečnosti, není divu, první RSo 2,7 v roce 1972 patřilo k absolutní špičce stejně jako jeho nástupce 911 RS (typ 964) z roku 1991. Oba modely se vyznačovaly maximální citlivosti a přesnosti řízení.
Tradice pokračuje i dnes, kdy Porsche vyrukovalo nástupce, model 911 GT3 RS se honosí 3,6 litrovým motorem typu boxer o výkonu 305 kw/ 415 k v 7600ot/min, omezovač však zasahuje až na hranici 8400 ot/min. Litrový výkon se dostal na 115,3 k/litr. Vylepšením 6ti-stupňové skříně a odlehčením setrvačníku se ušetřilo 20kg hmotnosti a motor se lehčeji vytáčí. To se podepsalo také na zrychlení z 0 na 100km/h za 4,2 vteřiny a za 13,3s dokáže upalovat rychlostí 200km/h. Maximálka je okolo 310km/h.
Charakteristickými rysy RSa je rozšíření, v zádi to dělá rovných 44mm oproti GT3, to přispělo jízdní stabilitě, ale také příčné akceleraci. Odlehčování pokračovalo uhlíko-vláknovým křídlem, plastovým zadním víkem a zadním oknem, hmotnost vozu se tak dostala na hodnotu 1375kg.
Interiér je ryze sportovní, dvě sklápěcí sedadla z kompozitních materiálů, šestibodové pásy, ochranná klec či hasicí přístroj jako standard. Některé části jsou pak obšity vysoce kvalitní kůží alcantara. Barevná škála zahrnuje kovově stříbrnou, černou, pomerančově oranžovou nebo zelenou metalickou perleť.
Pro Evropu bude v prodeji Porsche 911 GT3 RS v říjnu, nezdaněná cena je 111.600 eur. Američtí zákazníci si budou muset počkat až do jara 2007.
zdroj: Porsche
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.