Jedno z nejznámějších a nejslavnějších vozů Porsche, model 911 Carrera RS z roku 1972 dostane svého nástupce! Nová 911 GT3 RS je silniční zabiják a zároveň okruhový speciál.
Symbol „RS“ je pro znalce Porsche synonymem výjimečnosti, není divu, první RSo 2,7 v roce 1972 patřilo k absolutní špičce stejně jako jeho nástupce 911 RS (typ 964) z roku 1991. Oba modely se vyznačovaly maximální citlivosti a přesnosti řízení.
Tradice pokračuje i dnes, kdy Porsche vyrukovalo nástupce, model 911 GT3 RS se honosí 3,6 litrovým motorem typu boxer o výkonu 305 kw/ 415 k v 7600ot/min, omezovač však zasahuje až na hranici 8400 ot/min. Litrový výkon se dostal na 115,3 k/litr. Vylepšením 6ti-stupňové skříně a odlehčením setrvačníku se ušetřilo 20kg hmotnosti a motor se lehčeji vytáčí. To se podepsalo také na zrychlení z 0 na 100km/h za 4,2 vteřiny a za 13,3s dokáže upalovat rychlostí 200km/h. Maximálka je okolo 310km/h.
Charakteristickými rysy RSa je rozšíření, v zádi to dělá rovných 44mm oproti GT3, to přispělo jízdní stabilitě, ale také příčné akceleraci. Odlehčování pokračovalo uhlíko-vláknovým křídlem, plastovým zadním víkem a zadním oknem, hmotnost vozu se tak dostala na hodnotu 1375kg.
Interiér je ryze sportovní, dvě sklápěcí sedadla z kompozitních materiálů, šestibodové pásy, ochranná klec či hasicí přístroj jako standard. Některé části jsou pak obšity vysoce kvalitní kůží alcantara. Barevná škála zahrnuje kovově stříbrnou, černou, pomerančově oranžovou nebo zelenou metalickou perleť.
Pro Evropu bude v prodeji Porsche 911 GT3 RS v říjnu, nezdaněná cena je 111.600 eur. Američtí zákazníci si budou muset počkat až do jara 2007.
zdroj: Porsche
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.