Pneumatiky Goodyear RunOnFlat pomohly vytvořit nový světový rekord, když expedice absolvovala na inovačních bezpečnostních pneumatikách 25 000 km za necelých 16 dní.
Pneumatiky Goodyear RunOnFlat, které byly použity při expedici Panamericana 2006, výrazně pomohly vytvořit nový světový rekord. Týmu o devíti mužích a třech automobilech se totiž podařilo projet Amerikou odshora až dolů za pouhých 15 dní, 11 hodin a 25 minut, což znamená zlepšení předchozího rekordního času o dvě a půl hodiny.
Zmíněné tři automobily vyrazily 5. května v 9.00 GMT z Prudhoe bay na Aljašce (USA) a 20. května v 18.25 GMT dorazily do Ushuaii v Ohňové zemi (Argentina). S nápadem překonání světového rekordu přišli dva němečtí dobrodruzi, pětatřicetiletý Matthias Jeschke a šestatřicetiletý Jörg Sand, kteří tuto nesmírně namáhavou jízdu podnikli s týmem sedmi dalších vynikajících řidičů.
Extrémní podmínkyPři překonávání starého světového rekordu se samozřejmě hrálo o čas, a pokud chtěli řidiči opravdu dosáhnout nového rekordu, nemohli si dovolit ztratit jedinou minutu. Díky systému střídání, při němž každý pět hodin řídil, pět hodin navigoval a pět hodin spal na zadním sedadle, mohly posádky pokračovat v jízdě prakticky nonstop.
Několikrát se ovšem proti řidičům spikly okolnosti, jež nemohli ani v nejmenším ovlivnit. Pokus o rekord ohrozily jak extrémní podmínky – jízdu po silnicích znesnadňoval štěrk, bahno a bláto, tak byrokracie na hraničních přechodech. „Tlačil nás čas, a tak jsme se snažili vyhnout jakýmkoli rizikům,“ uvádí vedoucí týmu Jeschke. „Proto jsem byl také nesmírně rád, že všechna naše auta byla vybavena pneumatikami RunOnFlat, díky nimž jsme mohli být neustále v pohybu.“
Pneumatiky RunOnFlat představují nejnovější inovační bezpečnostní technologii společnosti Goodyear. Díky zesíleným bočnicím umožňují motoristům pokračovat v jízdě i po svém propíchnutí či proražení, a to rychlostí až osmdesát kilometrů za hodinu. Zřejmě nejvýznamnější vlastností těchto pneumatik pro tuto expedici bylo, že zabraňují ztrátě kontroly nad automobilem v případě prasknutí pneumatiky – což je obzvláště důležité v situaci, kdy se snažíte o dosažení světového rychlostního rekordu.
„Obutím pneumatik RunOnFlat jsme eliminovali alespoň jednu z mnoha možných překážek, které mohly ovlivnit náš pokus o rekord,“ říká Jeschke. „Zdržení na hranicích jsme nemohli předejít, stejně jako jsme nemohli nic dělat s hrozným stavem terénu, kterým jsme jeli, ale mohli jsme se postarat o to, aby naši výpravu neohrozila propíchnutá pneumatika. I kdybychom s trochou smůly píchli, s pneumatikami RunOnFlat bychom mohli pokračovat v jízdě mnoho dalších kilometrů, což by nám značně napomohlo dosáhnout cíle.“
I přes náročné podmínky a nečekané překážky se týmu podařilo korunovat výpravu úspěchem. „Zvládat psychický tlak bylo často ještě mnohem těžší než vyrovnat se s každodenní fyzickou námahou,“ tvrdí Jeschke. „Častokrát jsme byli s rozumem v koncích, nakonec ale týmový duch zvítězil a my jsme na svůj nový světový rekord velice pyšní.“Foto: Boris Rössler/dpaGoodyear Dunlop Tires Czech
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.