Pneumatiky Goodyear RunOnFlat pomohly vytvořit nový světový rekord, když expedice absolvovala na inovačních bezpečnostních pneumatikách 25 000 km za necelých 16 dní.
Pneumatiky Goodyear RunOnFlat, které byly použity při expedici Panamericana 2006, výrazně pomohly vytvořit nový světový rekord. Týmu o devíti mužích a třech automobilech se totiž podařilo projet Amerikou odshora až dolů za pouhých 15 dní, 11 hodin a 25 minut, což znamená zlepšení předchozího rekordního času o dvě a půl hodiny.
Zmíněné tři automobily vyrazily 5. května v 9.00 GMT z Prudhoe bay na Aljašce (USA) a 20. května v 18.25 GMT dorazily do Ushuaii v Ohňové zemi (Argentina). S nápadem překonání světového rekordu přišli dva němečtí dobrodruzi, pětatřicetiletý Matthias Jeschke a šestatřicetiletý Jörg Sand, kteří tuto nesmírně namáhavou jízdu podnikli s týmem sedmi dalších vynikajících řidičů.
Extrémní podmínkyPři překonávání starého světového rekordu se samozřejmě hrálo o čas, a pokud chtěli řidiči opravdu dosáhnout nového rekordu, nemohli si dovolit ztratit jedinou minutu. Díky systému střídání, při němž každý pět hodin řídil, pět hodin navigoval a pět hodin spal na zadním sedadle, mohly posádky pokračovat v jízdě prakticky nonstop.
Několikrát se ovšem proti řidičům spikly okolnosti, jež nemohli ani v nejmenším ovlivnit. Pokus o rekord ohrozily jak extrémní podmínky – jízdu po silnicích znesnadňoval štěrk, bahno a bláto, tak byrokracie na hraničních přechodech. „Tlačil nás čas, a tak jsme se snažili vyhnout jakýmkoli rizikům,“ uvádí vedoucí týmu Jeschke. „Proto jsem byl také nesmírně rád, že všechna naše auta byla vybavena pneumatikami RunOnFlat, díky nimž jsme mohli být neustále v pohybu.“
Pneumatiky RunOnFlat představují nejnovější inovační bezpečnostní technologii společnosti Goodyear. Díky zesíleným bočnicím umožňují motoristům pokračovat v jízdě i po svém propíchnutí či proražení, a to rychlostí až osmdesát kilometrů za hodinu. Zřejmě nejvýznamnější vlastností těchto pneumatik pro tuto expedici bylo, že zabraňují ztrátě kontroly nad automobilem v případě prasknutí pneumatiky – což je obzvláště důležité v situaci, kdy se snažíte o dosažení světového rychlostního rekordu.
„Obutím pneumatik RunOnFlat jsme eliminovali alespoň jednu z mnoha možných překážek, které mohly ovlivnit náš pokus o rekord,“ říká Jeschke. „Zdržení na hranicích jsme nemohli předejít, stejně jako jsme nemohli nic dělat s hrozným stavem terénu, kterým jsme jeli, ale mohli jsme se postarat o to, aby naši výpravu neohrozila propíchnutá pneumatika. I kdybychom s trochou smůly píchli, s pneumatikami RunOnFlat bychom mohli pokračovat v jízdě mnoho dalších kilometrů, což by nám značně napomohlo dosáhnout cíle.“
I přes náročné podmínky a nečekané překážky se týmu podařilo korunovat výpravu úspěchem. „Zvládat psychický tlak bylo často ještě mnohem těžší než vyrovnat se s každodenní fyzickou námahou,“ tvrdí Jeschke. „Častokrát jsme byli s rozumem v koncích, nakonec ale týmový duch zvítězil a my jsme na svůj nový světový rekord velice pyšní.“Foto: Boris Rössler/dpaGoodyear Dunlop Tires Czech
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.