Panamericana 2006 a Goodyear RunOnFlat

ar1, 29. května 2006, 20:24 Google+

Pneumatiky Goodyear RunOnFlat pomohly vytvořit nový světový rekord, když expedice absolvovala na inovačních bezpečnostních pneumatikách 25 000 km za necelých 16 dní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Touareg

Touareg | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Pneumatiky Goodyear RunOnFlat, které byly použity při expedici Panamericana 2006, výrazně pomohly vytvořit nový světový rekord. Týmu o devíti mužích a třech automobilech se totiž podařilo projet Amerikou odshora až dolů za pouhých 15 dní, 11 hodin a 25 minut, což znamená zlepšení předchozího rekordního času o dvě a půl hodiny.

Zmíněné tři automobily vyrazily 5. května v 9.00 GMT z Prudhoe bay na Aljašce (USA) a 20. května v 18.25 GMT dorazily do Ushuaii v Ohňové zemi (Argentina). S nápadem překonání světového rekordu přišli dva němečtí dobrodruzi, pětatřicetiletý Matthias Jeschke a šestatřicetiletý Jörg Sand, kteří tuto nesmírně namáhavou jízdu podnikli s týmem sedmi dalších vynikajících řidičů.

Extrémní podmínky
Při překonávání starého světového rekordu se samozřejmě hrálo o čas, a pokud chtěli řidiči opravdu dosáhnout nového rekordu, nemohli si dovolit ztratit jedinou minutu. Díky systému střídání, při němž každý pět hodin řídil, pět hodin navigoval a pět hodin spal na zadním sedadle, mohly posádky pokračovat v jízdě prakticky nonstop.

Několikrát se ovšem proti řidičům spikly okolnosti, jež nemohli ani v nejmenším ovlivnit. Pokus o rekord ohrozily jak extrémní podmínky – jízdu po silnicích znesnadňoval štěrk, bahno a bláto, tak byrokracie na hraničních přechodech. „Tlačil nás čas, a tak jsme se snažili vyhnout jakýmkoli rizikům,“ uvádí vedoucí týmu Jeschke. „Proto jsem byl také nesmírně rád, že všechna naše auta byla vybavena pneumatikami RunOnFlat, díky nimž jsme mohli být neustále v pohybu.“

Pneumatiky RunOnFlat představují nejnovější inovační bezpečnostní technologii společnosti Goodyear. Díky zesíleným bočnicím umožňují motoristům pokračovat v jízdě i po svém propíchnutí či proražení, a to rychlostí až osmdesát kilometrů za hodinu. Zřejmě nejvýznamnější vlastností těchto pneumatik pro tuto expedici bylo, že zabraňují ztrátě kontroly nad automobilem v případě prasknutí pneumatiky – což je obzvláště důležité v situaci, kdy se snažíte o dosažení světového rychlostního rekordu.

„Obutím pneumatik RunOnFlat jsme eliminovali alespoň jednu z mnoha možných překážek, které mohly ovlivnit náš pokus o rekord,“ říká Jeschke. „Zdržení na hranicích jsme nemohli předejít, stejně jako jsme nemohli nic dělat s hrozným stavem terénu, kterým jsme jeli, ale mohli jsme se postarat o to, aby naši výpravu neohrozila propíchnutá pneumatika. I kdybychom s trochou smůly píchli, s pneumatikami RunOnFlat bychom mohli pokračovat v jízdě mnoho dalších kilometrů, což by nám značně napomohlo dosáhnout cíle.“

I přes náročné podmínky a nečekané překážky se týmu podařilo korunovat výpravu úspěchem. „Zvládat psychický tlak bylo často ještě mnohem těžší než vyrovnat se s každodenní fyzickou námahou,“ tvrdí Jeschke. „Častokrát jsme byli s rozumem v koncích, nakonec ale týmový duch zvítězil a my jsme na svůj nový světový rekord velice pyšní.“

Foto: Boris Rössler/dpa
Goodyear Dunlop Tires Czech

Vytisknout

Diskuze: Panamericana 2006 a Goodyear RunOnFlat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

101EX

Rolls-Royce 101EX: Vyjímečné kupé

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud