Britský výrobce luxusních automobilů Rolls Royce představil před dvěma roky koncept kabrioletu 101EX.
Letos v Ženevě přišel další krok, když automobilka tento model představila světu trochu více poodhalen. Nové kupé, přesto, že vyniká svým luxusem, má před sebou velkou prodejní budoucnost. Jeho cena by neměla být nižší než 2 milióny liber (kolem 3 miliónů euro).
Tři roky po představení modelu Phantom a dva roky po prezentaci konceptu 101EX coupé, automobilka i přesto, že byla koupena skupinou BMW Group, dokázala, že značka Rolls Royce bude vždy Rolls Royce.
Letos trochu více poodhalený model 101EX coupé je více než prototyp, je něco jako "show car" - ukázkový vůz. Ve skutečnosti se toto kupé svými parametry řadí mezi klasiku, kterou kdy značka vyprodukovala. Honosí se těmito rozměry: délka 5.60 m, šířka 1.99 m a výška 1.59 m. Má elegantní prodloužený strop a co je zajímavé, délku dveří zasahující až do čelního skla.
Přední část vozu bude působit velmi robustně, přesto jsou tu jemné linie, které vytvářejí harmonii mezi oběma extrémy. Sportovní přívlastek by mohla poskytnout 21 palcová kola, která jsou nasazena na sedmi paprskových discích. Jak je u značky zvykem, dveře se otevírají obráceně, než je tomu u standardních evropských vozů. To usnadňuje a zpříjemňuje nástup a výstup do a z vozidla.
Kabina pro posádku je vybavena dalšími luxusními doplňky, jako například leštěnými hliníkovými lištami, dřevem, koženkou a také surovým hliníkem, který navozuje nostalgickou atmosféru 20 let minulého století.
Měkká skládací střecha je potažena kašmírem. Kabina je vyložená mnoha optickými vlákny, která v noci budí dojem souhvězdí hvězd. Pod kapotou tohoto konceptu dřímá klasický počet 453 koní v 6.75 litrovým dvanáctiválcovým motoru BMW s přímým vstřikováním.
Model 101EX coupé by měl být oficiálně prezentován až v roce 2008. Foto: Rolls Royce
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.