Britský výrobce luxusních automobilů Rolls Royce představil před dvěma roky koncept kabrioletu 101EX.
Letos v Ženevě přišel další krok, když automobilka tento model představila světu trochu více poodhalen. Nové kupé, přesto, že vyniká svým luxusem, má před sebou velkou prodejní budoucnost. Jeho cena by neměla být nižší než 2 milióny liber (kolem 3 miliónů euro).
Tři roky po představení modelu Phantom a dva roky po prezentaci konceptu 101EX coupé, automobilka i přesto, že byla koupena skupinou BMW Group, dokázala, že značka Rolls Royce bude vždy Rolls Royce.
Letos trochu více poodhalený model 101EX coupé je více než prototyp, je něco jako "show car" - ukázkový vůz. Ve skutečnosti se toto kupé svými parametry řadí mezi klasiku, kterou kdy značka vyprodukovala. Honosí se těmito rozměry: délka 5.60 m, šířka 1.99 m a výška 1.59 m. Má elegantní prodloužený strop a co je zajímavé, délku dveří zasahující až do čelního skla.
Přední část vozu bude působit velmi robustně, přesto jsou tu jemné linie, které vytvářejí harmonii mezi oběma extrémy. Sportovní přívlastek by mohla poskytnout 21 palcová kola, která jsou nasazena na sedmi paprskových discích. Jak je u značky zvykem, dveře se otevírají obráceně, než je tomu u standardních evropských vozů. To usnadňuje a zpříjemňuje nástup a výstup do a z vozidla.
Kabina pro posádku je vybavena dalšími luxusními doplňky, jako například leštěnými hliníkovými lištami, dřevem, koženkou a také surovým hliníkem, který navozuje nostalgickou atmosféru 20 let minulého století.
Měkká skládací střecha je potažena kašmírem. Kabina je vyložená mnoha optickými vlákny, která v noci budí dojem souhvězdí hvězd. Pod kapotou tohoto konceptu dřímá klasický počet 453 koní v 6.75 litrovým dvanáctiválcovým motoru BMW s přímým vstřikováním.
Model 101EX coupé by měl být oficiálně prezentován až v roce 2008. Foto: Rolls Royce
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?