Britský výrobce luxusních automobilů Rolls Royce představil před dvěma roky koncept kabrioletu 101EX.
Letos v Ženevě přišel další krok, když automobilka tento model představila světu trochu více poodhalen. Nové kupé, přesto, že vyniká svým luxusem, má před sebou velkou prodejní budoucnost. Jeho cena by neměla být nižší než 2 milióny liber (kolem 3 miliónů euro).
Tři roky po představení modelu Phantom a dva roky po prezentaci konceptu 101EX coupé, automobilka i přesto, že byla koupena skupinou BMW Group, dokázala, že značka Rolls Royce bude vždy Rolls Royce.
Letos trochu více poodhalený model 101EX coupé je více než prototyp, je něco jako "show car" - ukázkový vůz. Ve skutečnosti se toto kupé svými parametry řadí mezi klasiku, kterou kdy značka vyprodukovala. Honosí se těmito rozměry: délka 5.60 m, šířka 1.99 m a výška 1.59 m. Má elegantní prodloužený strop a co je zajímavé, délku dveří zasahující až do čelního skla.
Přední část vozu bude působit velmi robustně, přesto jsou tu jemné linie, které vytvářejí harmonii mezi oběma extrémy. Sportovní přívlastek by mohla poskytnout 21 palcová kola, která jsou nasazena na sedmi paprskových discích. Jak je u značky zvykem, dveře se otevírají obráceně, než je tomu u standardních evropských vozů. To usnadňuje a zpříjemňuje nástup a výstup do a z vozidla.
Kabina pro posádku je vybavena dalšími luxusními doplňky, jako například leštěnými hliníkovými lištami, dřevem, koženkou a také surovým hliníkem, který navozuje nostalgickou atmosféru 20 let minulého století.
Měkká skládací střecha je potažena kašmírem. Kabina je vyložená mnoha optickými vlákny, která v noci budí dojem souhvězdí hvězd. Pod kapotou tohoto konceptu dřímá klasický počet 453 koní v 6.75 litrovým dvanáctiválcovým motoru BMW s přímým vstřikováním.
Model 101EX coupé by měl být oficiálně prezentován až v roce 2008. Foto: Rolls Royce
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.