Změnu pod kapotou dlouho postrádal luxusní Range Rover, ten se nyní dočkal nového osmi-válcového turbodiesela, který dodává terénnímu vozu mnohem více dynamiky s nízkými provozními náklady.
3,6 litrový TDV8 disponuje výkonem 200kw / 272 k a 640 N.m kroutivé síly, to bohatě stačí na zrychlení z 0 na 100km/h za 8,5 vteřiny, což je 4 vteřiny rychlejší než doposud prodávaný model 2,7 TDV6. Kvalitní hodnoty jsou navíc podpořeny nízkou spotřebu, výrobce udává kombinovaně 11,5 l/100km.
Range Rover je velice komfortní a prostorné vozidlo s vynikajícími mimosilničními schopnostmi. Modernizací prošla také management klimatizace, v terénu pomůže nově použita elektronická ruční brzda. V prodeji se TDV8 objeví nejdříve v listopadu tohoto roku.
zdroj: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.