Sebevědomý výraz a přátelská, svěží "tvář" charakterizují nový kompakt automobilky Opel, který se veřejnosti představí ve světové premiéře na autosalonu v Londýně ve dnech 18. až 30. července.
K dalším rysům nové Corsy patří také její originální dynamický design, který staví na dynamicky stylizovaných liniích, nově vyvinutý podvozek, který garantuje prvotřídní jízdní vlastnosti a dokonalé vedení stopy v zatáčkách i mimořádně prostorný interiér nabízející spoustu místa, komfortu a možností individuálního přizpůsobení potřebám a představám zákazníků.
Čtvrtá generace velmi populární modelové řady automobilky Opel (od roku 1982, kdy byla na trh uvedena Corsa první generace, se jenom v Evropě prodalo více než 9,4 milionů těchto vozů) se u dealerů značky Opel objeví v říjnu roku 2006.
Typické rysy nové Corsy
Design: Splývavé linie, výrazně vyklenutá střecha, silueta připomínající kupé, atletické kontury, muskulaturní partie boků vzadu - třídveřová Corsa transformuje své kompaktní dimenze (délka/šířka/výška: 3,99/1,71/1,49 m), dlouhý rozvor (2511 mm) a široký rozchod (1473/1458 mm) do originálních, sportovních proporcí.
Interiér: Nadprůměrně prostorný interiér, vyvýšená pozice řidiče za volantem, pocit bezpečí v pevné ochranné "buňce". Široká škála barevně ladících interiérových motivů, kvalitní materiály, dokonalý povrch vyvedený v černém pianovém laku. Poosvětlené ovladače a spínače (v závislosti na stupni výbavy), spousta užitečných odkládacích schránek a prostorů.
Podvozek: Zcela nově vyvinuté závěsy kol, garantující prvotřídní jízdní dynamiku a agilitu. Na přání se dodává nový elektronický stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program) se systémem eliminace neotáčivosti EUC (Enhanced Understeering Control), který v případě potřeby aktivuje brzdy až všech čtyř kol. Standardně dodávaný protiblokovací systém brzd ABS se systémem adaptivního brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control). Brzdový asistent. Prvenství ve třídě: Variabilně progresivní sportovní posilovač řízení. Na přání snížený podvozek a kola 17".
Motory: Tři zážehové motory a dva turbodiesely "common-rail" o objemu od 1.0 do 1.4 l a výkonu 60 k až 90 k. Všechny agregáty mají čtyřventilovou techniku rozvodu. Blížící se novinka: Turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 125 k se standardně dodávaným částicovým filtrem DPF (Diesel Particulate Filter). Všechny zážehové motory jsou vybaveny technologií řízeného sání TWINPORT, která snižuje spotřebu paliva. Filtr DPF, který není příliš běžnou nabídkou malých motorů, je u Corsy k dispozici i s turbodieselem o objemu 1,3 l.
High-tech: Řada technologicky vyspělých prvků, z nichž mnohé se v této třídě objevují poprvé - např. adaptivní halogenové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), inovativní audiosystémy s navigací (CD nebo DVD). Autorádia s CD přehrávačem kompatibilním s MP3, propojitelná s mobilním telefonem pomocí technologie Bluetooth a umožňující hlasové ovládání. Příprava pro mobily nové generace, pneumatiky umožňující nouzové dojetí i po defektu atp. Individualizace: Dlouhý seznam prvků individualizace, mj. elektricky nastavitelná sedadla, automatická klimatizace, elektricky vyhřívaný volant, panoramatická střecha atd. Opel
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.