Sebevědomý výraz a přátelská, svěží "tvář" charakterizují nový kompakt automobilky Opel, který se veřejnosti představí ve světové premiéře na autosalonu v Londýně ve dnech 18. až 30. července.
K dalším rysům nové Corsy patří také její originální dynamický design, který staví na dynamicky stylizovaných liniích, nově vyvinutý podvozek, který garantuje prvotřídní jízdní vlastnosti a dokonalé vedení stopy v zatáčkách i mimořádně prostorný interiér nabízející spoustu místa, komfortu a možností individuálního přizpůsobení potřebám a představám zákazníků.
Čtvrtá generace velmi populární modelové řady automobilky Opel (od roku 1982, kdy byla na trh uvedena Corsa první generace, se jenom v Evropě prodalo více než 9,4 milionů těchto vozů) se u dealerů značky Opel objeví v říjnu roku 2006.
Typické rysy nové Corsy
Design: Splývavé linie, výrazně vyklenutá střecha, silueta připomínající kupé, atletické kontury, muskulaturní partie boků vzadu - třídveřová Corsa transformuje své kompaktní dimenze (délka/šířka/výška: 3,99/1,71/1,49 m), dlouhý rozvor (2511 mm) a široký rozchod (1473/1458 mm) do originálních, sportovních proporcí.
Interiér: Nadprůměrně prostorný interiér, vyvýšená pozice řidiče za volantem, pocit bezpečí v pevné ochranné "buňce". Široká škála barevně ladících interiérových motivů, kvalitní materiály, dokonalý povrch vyvedený v černém pianovém laku. Poosvětlené ovladače a spínače (v závislosti na stupni výbavy), spousta užitečných odkládacích schránek a prostorů.
Podvozek: Zcela nově vyvinuté závěsy kol, garantující prvotřídní jízdní dynamiku a agilitu. Na přání se dodává nový elektronický stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program) se systémem eliminace neotáčivosti EUC (Enhanced Understeering Control), který v případě potřeby aktivuje brzdy až všech čtyř kol. Standardně dodávaný protiblokovací systém brzd ABS se systémem adaptivního brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control). Brzdový asistent. Prvenství ve třídě: Variabilně progresivní sportovní posilovač řízení. Na přání snížený podvozek a kola 17".
Motory: Tři zážehové motory a dva turbodiesely "common-rail" o objemu od 1.0 do 1.4 l a výkonu 60 k až 90 k. Všechny agregáty mají čtyřventilovou techniku rozvodu. Blížící se novinka: Turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 125 k se standardně dodávaným částicovým filtrem DPF (Diesel Particulate Filter). Všechny zážehové motory jsou vybaveny technologií řízeného sání TWINPORT, která snižuje spotřebu paliva. Filtr DPF, který není příliš běžnou nabídkou malých motorů, je u Corsy k dispozici i s turbodieselem o objemu 1,3 l.
High-tech: Řada technologicky vyspělých prvků, z nichž mnohé se v této třídě objevují poprvé - např. adaptivní halogenové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), inovativní audiosystémy s navigací (CD nebo DVD). Autorádia s CD přehrávačem kompatibilním s MP3, propojitelná s mobilním telefonem pomocí technologie Bluetooth a umožňující hlasové ovládání. Příprava pro mobily nové generace, pneumatiky umožňující nouzové dojetí i po defektu atp. Individualizace: Dlouhý seznam prvků individualizace, mj. elektricky nastavitelná sedadla, automatická klimatizace, elektricky vyhřívaný volant, panoramatická střecha atd. Opel
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.