Carens byl doposud představen jen pro Severní Ameriku pod názvem „Rondo“, nyní automobilka Kia zveřejnila fotky a technické parametry modelu pro Evropský trh.
Carens se prodloužil oproti předchůdci o 55mm na 4,55m a je o 40mm širší a vyšší. K dispozici bude v pěti sedadlové nebo sedmi sedadlové verzi, odpovídá tak na přání zákazníků svou kompaktností MPV a zároveň variabilním prostorem a komfortem pro rodinu.
Evropská verze má typický čelní styl s mřížovím a chromovými linkami, decentní nárazník má integrované mlhové světla. Více prostoru má na svědomí snížená palivová nádrž, ve voze tak vzniklo o 40mm více místa a to bez problému pojme i 180cm vysokého pasažéra v třetí řadě sedadel. S 5-ti člennou posádkou vznikne zavazadlový prostor o objemu 400l, po odejmutí druhé řady sedadel až 2.106 litrů.
Pro Evropu vznikly také nové motory, benzínový 2,0 litr s časováním ventilů CVVT se 144 koňmi a 5-ti stupňovým manuálem. Další novinkou je přepracovaný 2,0 turbodiesel CRDi o síle 140k a filtrem pevných částic. Standardně je spojen přes 6-ti rychlostní manuální převodovku. Za příplatek je možno volby čtyř stupňový automat.
Nový MPV model Carens bude na prodej od podzimu tohoto roku u všech dealerů vozů Kia.
zdroj: Kia Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.