Carens byl doposud představen jen pro Severní Ameriku pod názvem „Rondo“, nyní automobilka Kia zveřejnila fotky a technické parametry modelu pro Evropský trh.
Carens se prodloužil oproti předchůdci o 55mm na 4,55m a je o 40mm širší a vyšší. K dispozici bude v pěti sedadlové nebo sedmi sedadlové verzi, odpovídá tak na přání zákazníků svou kompaktností MPV a zároveň variabilním prostorem a komfortem pro rodinu.
Evropská verze má typický čelní styl s mřížovím a chromovými linkami, decentní nárazník má integrované mlhové světla. Více prostoru má na svědomí snížená palivová nádrž, ve voze tak vzniklo o 40mm více místa a to bez problému pojme i 180cm vysokého pasažéra v třetí řadě sedadel. S 5-ti člennou posádkou vznikne zavazadlový prostor o objemu 400l, po odejmutí druhé řady sedadel až 2.106 litrů.
Pro Evropu vznikly také nové motory, benzínový 2,0 litr s časováním ventilů CVVT se 144 koňmi a 5-ti stupňovým manuálem. Další novinkou je přepracovaný 2,0 turbodiesel CRDi o síle 140k a filtrem pevných částic. Standardně je spojen přes 6-ti rychlostní manuální převodovku. Za příplatek je možno volby čtyř stupňový automat.
Nový MPV model Carens bude na prodej od podzimu tohoto roku u všech dealerů vozů Kia.
zdroj: Kia Motors
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?