Od posledního vypuštění modelu Cayman S na podzim roku 2005 rozšiřuje automobilka Porsche paletu motorů o nový šestiválcový boxer s obsahem 2,7 litru.
Dvousedadlový Cayman s motorem uprostřed vozidla o síle 180kw / 245 k zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 vteřiny a maximální rychlost uvádí výrobce 258 km/h. Zajímavým parametrem je i spotřeba 9,3 l/100km kombinovaně.
Díky Porsche systému VarioCam poskytuje motor 273 N.m kroutícího momentu v rozmezí od 4600 do 6000 ot/min. Síla je přenášena přes manuální 5-ti rychlostní převodovku nebo 6-ti rychlostní ruční spolu s PASM (aktivní podvozkem), třetí variantou je Tiptronic s pěti-rychlostním automatem s režimem řazení na volantu.
U nás nebyla cena zatím stanovena, ale v Německu příjde na 47.647 eur, což je v přepočtu cca 1,4 mil. kč.
zdroj: Porsche
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.