Od posledního vypuštění modelu Cayman S na podzim roku 2005 rozšiřuje automobilka Porsche paletu motorů o nový šestiválcový boxer s obsahem 2,7 litru.
Dvousedadlový Cayman s motorem uprostřed vozidla o síle 180kw / 245 k zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 vteřiny a maximální rychlost uvádí výrobce 258 km/h. Zajímavým parametrem je i spotřeba 9,3 l/100km kombinovaně.
Díky Porsche systému VarioCam poskytuje motor 273 N.m kroutícího momentu v rozmezí od 4600 do 6000 ot/min. Síla je přenášena přes manuální 5-ti rychlostní převodovku nebo 6-ti rychlostní ruční spolu s PASM (aktivní podvozkem), třetí variantou je Tiptronic s pěti-rychlostním automatem s režimem řazení na volantu.
U nás nebyla cena zatím stanovena, ale v Německu příjde na 47.647 eur, což je v přepočtu cca 1,4 mil. kč.
zdroj: Porsche
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.