Díky vyšetřování, které nyní běží v souvislosti s korupcí ve vedení automobilek jak Kia Motors, tak i Hynudai, budou obě investice do stavby továren odložené na neurčito.
Tuto zprávu dnes přinesly světové motoristické média. Kia už ve čtvrtek prohlásila, že pozastavuje na neurčito investici 1,2 biliónů dolarů, které měly být investovány do stavby továrny Kia Motors v Georgii, USA. Mluvčí Kia Motors nemohl dát záruku, že automobilka začne stavět svoji první továrnu v USA v roce 2009.Nezávisle na této zpráve Hyundai Motors, jak už v České republice víme, měla podepsat s vládou Jiřího Paroubka smlouvu o stavbě továrny v Nošovicích, která má spolknout investici 1,28 miliardy dolarů. Smlouva měla být podepsána i přes vyšetřování šéfa automobilky Čong Mong-Kua korejskou policií. Korejská prokuratura požádala o vydání zatykače - generální ředitel je totiž podezříván z úplatkářství, zpronevěry a zneužití důvěry ve správě majetku. Naše vláda přitom tvrdí, že investice nebude ohrožena. I přes to, že ministr průmyslu Milan Urban a viceprezident firmy Hyundai Kim Dong-Jin, který je nyní pověřen vedením společnosti, podepsali ve čtvrtek v jihokorejském Soulu smlouvu o stavbě továrny v Nošovicích, nebylo zatím stanoveno, kdy stavba započne. Hyundai za nesplnění dohody přitom neplynou žádné sankce! Vedení obou automobilek má nyní velké problémy a bude zajímavé sledovat, kdy se opět obě značky dostanou z těchto potíží. Foto: Hyundai
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.