Po týdnech nejistoty, spekulací a zprávách v motoristických médiích, automobilka Audi potvrdila, že chystá do výroby nové modely Q5, A5 a S3.
Model Q5, což bude vlastně ve stylu něco jako střední SUV. Nový model půjde do výroby od roku 2008 v bavorském Ingolstadtu. Šéf Audi Prof. Dr Martin Winterkorn na zasedání správní rady k tomu řekl: „Model Q5 bude v každém směru sportovní auto, které zaplní důležité místo v modelové řadě. Q5tka by nás měla více přiblížit k prodeji našich aut kolem 1,4 miliónů ročně. To je cíl, který jsme si stanovili do roku 2015.“
Díky výrobě nového modelu bude Audi do továrny v Ingostadtu investovat 300 miliónů eur a plánuje zaměstnat pro výrobu Q5tky a A5ky kolem 1700 zaměstnanců.
Audi A5, tedy nové kupé se bude montovat také v Ingolstadtu. Do výroby by mělo jít oproti Q5ce v první polovině roku 2007. Zato nové Audi S3 (vycházející z A3ky) se objeví na trhu již ve druhé polovině letošního roku. S3 bude mít stejný turbo motor jako má Golf TGI, tedy 2.0 TFSI, s tím rozdílem, že bude posílen na 272 koňských sil. Bude vybaveno pohonem na všechna čtyři kola, ale se systémem VW Haldex. Nebudeme jí tedy moci nazývat Quattro, protože systém pochází od Volkswagnu Golf.Foto: Audi Press
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.