Po týdnech nejistoty, spekulací a zprávách v motoristických médiích, automobilka Audi potvrdila, že chystá do výroby nové modely Q5, A5 a S3.
Model Q5, což bude vlastně ve stylu něco jako střední SUV. Nový model půjde do výroby od roku 2008 v bavorském Ingolstadtu. Šéf Audi Prof. Dr Martin Winterkorn na zasedání správní rady k tomu řekl: „Model Q5 bude v každém směru sportovní auto, které zaplní důležité místo v modelové řadě. Q5tka by nás měla více přiblížit k prodeji našich aut kolem 1,4 miliónů ročně. To je cíl, který jsme si stanovili do roku 2015.“
Díky výrobě nového modelu bude Audi do továrny v Ingostadtu investovat 300 miliónů eur a plánuje zaměstnat pro výrobu Q5tky a A5ky kolem 1700 zaměstnanců.
Audi A5, tedy nové kupé se bude montovat také v Ingolstadtu. Do výroby by mělo jít oproti Q5ce v první polovině roku 2007. Zato nové Audi S3 (vycházející z A3ky) se objeví na trhu již ve druhé polovině letošního roku. S3 bude mít stejný turbo motor jako má Golf TGI, tedy 2.0 TFSI, s tím rozdílem, že bude posílen na 272 koňských sil. Bude vybaveno pohonem na všechna čtyři kola, ale se systémem VW Haldex. Nebudeme jí tedy moci nazývat Quattro, protože systém pochází od Volkswagnu Golf.Foto: Audi Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.