Nejvýkonnější a nejrychlejší Škodu v historii – Octavii RS si vypůjčil německý úpravce VW koncernu ABT. Výsledkem je vyšší výkon, nižší spotřeba a emise doplněné sportovními líniemi!
Sériový agregát 2,0 TFSI s 200k vyladil úpravce pomocí tzv. ABT IS technologie (chiptuningu) na 240k, tato hodnotu u turbo motorů není až tak překvapivá jako snížení spotřeby až o 4 l/100km! Modifikace také přidá na maximální rychlosti a zátahu v nižších otáčkách.
Pro nejnáročnější řidiče pak ABT připravil další modifikaci řídící jednotky a chlazení plnícího vzduchu, výkon RSa pak vyšplhá k hranici 270k v 5700 ot/min a maximálním točivým momentem 350 Nm v 2900 ot/min (oproti sériovým 280 Nm). Vozidlo zrychlí na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,5 s a ručička rychloměru uhání až k číslici 251 km/h.
Exterierový balíček zahrnuje 17“, 18“ nebo 19“ kola SP1 v titanově– stříbrném provedení s pneumatikami Continental SportContakt 2 o rozměru 225/35 R19. Pro lepší stabilitu a optický vzhled došlo ke snížení podvozku o 25mm.
Zdroj: ABT
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.