Nejvýkonnější a nejrychlejší Škodu v historii – Octavii RS si vypůjčil německý úpravce VW koncernu ABT. Výsledkem je vyšší výkon, nižší spotřeba a emise doplněné sportovními líniemi!
Sériový agregát 2,0 TFSI s 200k vyladil úpravce pomocí tzv. ABT IS technologie (chiptuningu) na 240k, tato hodnotu u turbo motorů není až tak překvapivá jako snížení spotřeby až o 4 l/100km! Modifikace také přidá na maximální rychlosti a zátahu v nižších otáčkách.
Pro nejnáročnější řidiče pak ABT připravil další modifikaci řídící jednotky a chlazení plnícího vzduchu, výkon RSa pak vyšplhá k hranici 270k v 5700 ot/min a maximálním točivým momentem 350 Nm v 2900 ot/min (oproti sériovým 280 Nm). Vozidlo zrychlí na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,5 s a ručička rychloměru uhání až k číslici 251 km/h.
Exterierový balíček zahrnuje 17“, 18“ nebo 19“ kola SP1 v titanově– stříbrném provedení s pneumatikami Continental SportContakt 2 o rozměru 225/35 R19. Pro lepší stabilitu a optický vzhled došlo ke snížení podvozku o 25mm.
Zdroj: ABT
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.