Nejvýkonnější a nejrychlejší Škodu v historii – Octavii RS si vypůjčil německý úpravce VW koncernu ABT. Výsledkem je vyšší výkon, nižší spotřeba a emise doplněné sportovními líniemi!
Sériový agregát 2,0 TFSI s 200k vyladil úpravce pomocí tzv. ABT IS technologie (chiptuningu) na 240k, tato hodnotu u turbo motorů není až tak překvapivá jako snížení spotřeby až o 4 l/100km! Modifikace také přidá na maximální rychlosti a zátahu v nižších otáčkách.
Pro nejnáročnější řidiče pak ABT připravil další modifikaci řídící jednotky a chlazení plnícího vzduchu, výkon RSa pak vyšplhá k hranici 270k v 5700 ot/min a maximálním točivým momentem 350 Nm v 2900 ot/min (oproti sériovým 280 Nm). Vozidlo zrychlí na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,5 s a ručička rychloměru uhání až k číslici 251 km/h.
Exterierový balíček zahrnuje 17“, 18“ nebo 19“ kola SP1 v titanově– stříbrném provedení s pneumatikami Continental SportContakt 2 o rozměru 225/35 R19. Pro lepší stabilitu a optický vzhled došlo ke snížení podvozku o 25mm.
Zdroj: ABT
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.