Dnešním dnem odstartovala ve městě Brně stavba tunelu Dobrovaského, která má prodloužit stávající městský okruh více něž o kilometr.
Stavba má být dokončena do pěti let a příjde na více něž osm miliard korun. Po mimoúrovňové křižovatce Bauerova-Hlinky jsou tunely další miliardovou investicí do brněnské dopravní infrastruktury. Řidiči budou moci tento tunel využívat od roku 2011, což potvrdil J. Rupp z Ředitelství silnic a dálnic.
Stavba si vyžádá zbourání šedesáti domů, což se nelíbí jejich obyvatelům. Těch se zastal i český Ombudsman Otakar Motejl. Na financování projektu se budou spolupodílet stát a město Brno. Stavba má mít dva silniční tubusy. Tunel Dobrovského rozšíří počet brněnských tunelů na tři (Dobrovského, Pisárecký a Husovicky).Foto: Archív
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.