Na Inovačních dnech 2006 prezentovala společnost BMW vedle mnoha jiných inovací i nový řadový šestiválcový motor s Twin Turbo a High Precision Injection.
Od podzimu bude tento špičkový motor nasazen v automobilech BMW.
U nových motorů spojuje BMW dynamiku s co nejnižší možnou spotřebou paliva. Inženýři z BMW zvýšili maximální točivý moment nového řadového šestiválcového motoru s turbo výbojem o 30 procent na nynějších 400 Nm. Spotřeba paliva turbomotoru je díky nově vyvinuté High Precision Injection zhruba deset procent pod jinými silnými osmiválcovými motory. High Precision Injection je benzínové přímé vstřikování druhé generace.Ilustrační foto: BMW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.