Nové Volvo S80 bylo vyhodnoceno magazínem Forbes jako nejbezpečnější automobil roku 2006.
Fakt, že Volvo zůstává se svým důrazem na bezpečnost osamocené, ukazuje na skutečnost, že je seznam nejbezpečnějších automobilů na trhu opět velmi krátký. V tomto roce v hodnocení magazínu Forbes dosáhly nejlepších možných výsledků pouze čtyři automobily (v minulém roce jich bylo pět). Konkrétně, pouze čtyři vozy získaly nejvyšší hodnocení Consumer Report v oblasti předcházení nehodám a také perfektních výsledků v oblasti ochrany při nárazu v testech provedených buď Národní správou pro bezpečnost silničního provozu (National Highway Traffic Safety Administration) nebo Pojišťovacím institutem pro bezpečnost silničního provozu (Insurance Institute for Highway Safety).Hodnoceny byly pouze automobily, které NHTSA a IIHS testovaly ve všech dostupných kategoriích: v případě NHTSA se jedná o dvě zkoušky čelního nárazu, dvě zkoušky bočního nárazu a o zkoušku odolnosti pro případ převrácení; u IIHS, se jedná o čelní náraz, náraz z boku a náraz zezadu.Rozdíl mezi dobrým a špatným hodnocením nárazové bezpečnosti je významný: Hodnocení pěti hvězdičkami u čelního nárazu v případě NHTSA znamená pravděpodobnost vážného poranění 10% nebo nižší v případě čelní srážky, kdy se každé vozidlo pohybuje rychlostí 56 km/h. Hodnocení jednou hvězdičkou znamená pravděpodobnost 46% nebo vyšší. NHTSA definuje termín "vážné poranění" jako zranění vyžadující okamžitou hospitalizaci, které může znamenat přímé ohrožení života. Podle magazínu Forbes je hlavním poučením z výsledků tohoto výzkumu kromě rozhodnutí o tom, který automobil si koupit, toto: „Pokud jsou boční airbagy součástí příplatkové výbavy, měli byste do nich investovat. Modely bez bočních airbagů mají obvykle nižší hodnocení bezpečnost.“Pro upřesnění je zapotřebí dodat, že Consumer Reports, NHTSA a IIHS netestují každý automobil na trhu a pro každý automobil navíc nejsou prováděny všechny testy. Organizace, se kterými Forbes spolupracoval, se snaží hodnotit široké spektrum automobilů, avšak postrádají data nebo zdroje pro komplexní testování všech vozidel. Do hodnocení nebyly zahrnuty automobily, u kterých se plánuje ukončení výroby, nebo které během několika měsíců nahradí jejich nástupce.Nejbezpečnější automobily 20061. Volvo S802. Honda Civic3. Acura RL4. Saab 9-3Volvo
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.