Nové Volvo S80 bylo vyhodnoceno magazínem Forbes jako nejbezpečnější automobil roku 2006.
Fakt, že Volvo zůstává se svým důrazem na bezpečnost osamocené, ukazuje na skutečnost, že je seznam nejbezpečnějších automobilů na trhu opět velmi krátký. V tomto roce v hodnocení magazínu Forbes dosáhly nejlepších možných výsledků pouze čtyři automobily (v minulém roce jich bylo pět). Konkrétně, pouze čtyři vozy získaly nejvyšší hodnocení Consumer Report v oblasti předcházení nehodám a také perfektních výsledků v oblasti ochrany při nárazu v testech provedených buď Národní správou pro bezpečnost silničního provozu (National Highway Traffic Safety Administration) nebo Pojišťovacím institutem pro bezpečnost silničního provozu (Insurance Institute for Highway Safety).Hodnoceny byly pouze automobily, které NHTSA a IIHS testovaly ve všech dostupných kategoriích: v případě NHTSA se jedná o dvě zkoušky čelního nárazu, dvě zkoušky bočního nárazu a o zkoušku odolnosti pro případ převrácení; u IIHS, se jedná o čelní náraz, náraz z boku a náraz zezadu.Rozdíl mezi dobrým a špatným hodnocením nárazové bezpečnosti je významný: Hodnocení pěti hvězdičkami u čelního nárazu v případě NHTSA znamená pravděpodobnost vážného poranění 10% nebo nižší v případě čelní srážky, kdy se každé vozidlo pohybuje rychlostí 56 km/h. Hodnocení jednou hvězdičkou znamená pravděpodobnost 46% nebo vyšší. NHTSA definuje termín "vážné poranění" jako zranění vyžadující okamžitou hospitalizaci, které může znamenat přímé ohrožení života. Podle magazínu Forbes je hlavním poučením z výsledků tohoto výzkumu kromě rozhodnutí o tom, který automobil si koupit, toto: „Pokud jsou boční airbagy součástí příplatkové výbavy, měli byste do nich investovat. Modely bez bočních airbagů mají obvykle nižší hodnocení bezpečnost.“Pro upřesnění je zapotřebí dodat, že Consumer Reports, NHTSA a IIHS netestují každý automobil na trhu a pro každý automobil navíc nejsou prováděny všechny testy. Organizace, se kterými Forbes spolupracoval, se snaží hodnotit široké spektrum automobilů, avšak postrádají data nebo zdroje pro komplexní testování všech vozidel. Do hodnocení nebyly zahrnuty automobily, u kterých se plánuje ukončení výroby, nebo které během několika měsíců nahradí jejich nástupce.Nejbezpečnější automobily 20061. Volvo S802. Honda Civic3. Acura RL4. Saab 9-3Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.