Modelům A3 a A4 přibudou koníky pod kapotou. 2,0 TDI dostane novou technologií vstřikování podobnou těm z Audi Le Mans Racer. Výkon se tak vyšplhal na 168 k.
A3 tak dokáže zrychlit na stovku za 8,2 vteřiny a atakovat maximálku 220 km/h, zatímco A4 8,6 vteřiny a 227km/h. Ve verzi Quattro pak A3 zrychlí za 7,8s a A4 za 8,5s.
Převodovka je manuální šesti-stupňová, nebo za příplatek s dvojitou spojkou DSG a řazením S-tronic na volantu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.