Mazda zůstává jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě v tomto roce. Až do dubna prodala Mazda téměř 108 000 vozů.
To je o 10 500 vozů a 11% více oproti stejnému období loňského roku. Současně je to nejlepší výsledek za období leden-duben za posledních 15 let.
V dubnu udržela Mazda dobré prodeje s 22 800 vozy, s podílem na trhu 1,5%. 11 trhů zaznamenalo meziroční nárůst prodejů a čtyři trhy hlásí rekordní výsledky. Rusko má za duben rekord v podobě 2 600 vozů a meziroční nárůst ve výši 76%. V minulém měsíci dosáhla Mazda dvouciferného nárůstu již 40. měsícem po sobě. Španělsko mělo rekordní prodej 1 500 vozů a 1% podíl na trhu. Itálie a Portugalsko každý dosáhl v dubnu rekordu a podílu na trhu - 0,9%, respektive 1,5%. Finsko mělo nejlepší duben za posledních 15 let, když prodalo více než 900 vozů, což je o 42% více než za loňský duben. A konečně Řecko má svůj nejlepší dubnový prodej od roku 1992. V Řecku se prodalo 630 vozů a dosáhlo meziročního nárůstu o 14% a očekává se podíl na trhu ve výši 2,5%.
Také další trhy hlásí vynikající výsledky - Holandsko, nárůst o 86%, Norsko o 61%. Skvělý výsledek má i Německo, když dosáhlo meziročního nárůstu o 7,8% (oficiální registrace KBA). Pozitivních výsledků dosáhlo za náročných tržních podmínek dále Dánsko, nárůst o 6,6% a Švýcarsko s nárůstem o 4,2%. I Mazda Skandinávie měla jedinečný měsíc s prodejem 1 300 vozů a nárůstem o 11% v daném regionu.
MAZDA
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.