Mazda zůstává jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě v tomto roce. Až do dubna prodala Mazda téměř 108 000 vozů.
To je o 10 500 vozů a 11% více oproti stejnému období loňského roku. Současně je to nejlepší výsledek za období leden-duben za posledních 15 let.
V dubnu udržela Mazda dobré prodeje s 22 800 vozy, s podílem na trhu 1,5%. 11 trhů zaznamenalo meziroční nárůst prodejů a čtyři trhy hlásí rekordní výsledky. Rusko má za duben rekord v podobě 2 600 vozů a meziroční nárůst ve výši 76%. V minulém měsíci dosáhla Mazda dvouciferného nárůstu již 40. měsícem po sobě. Španělsko mělo rekordní prodej 1 500 vozů a 1% podíl na trhu. Itálie a Portugalsko každý dosáhl v dubnu rekordu a podílu na trhu - 0,9%, respektive 1,5%. Finsko mělo nejlepší duben za posledních 15 let, když prodalo více než 900 vozů, což je o 42% více než za loňský duben. A konečně Řecko má svůj nejlepší dubnový prodej od roku 1992. V Řecku se prodalo 630 vozů a dosáhlo meziročního nárůstu o 14% a očekává se podíl na trhu ve výši 2,5%.
Také další trhy hlásí vynikající výsledky - Holandsko, nárůst o 86%, Norsko o 61%. Skvělý výsledek má i Německo, když dosáhlo meziročního nárůstu o 7,8% (oficiální registrace KBA). Pozitivních výsledků dosáhlo za náročných tržních podmínek dále Dánsko, nárůst o 6,6% a Švýcarsko s nárůstem o 4,2%. I Mazda Skandinávie měla jedinečný měsíc s prodejem 1 300 vozů a nárůstem o 11% v daném regionu.
MAZDA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.