Bmw odhalilo závodní vozidlo v retro stylu, žádný nový vzhled nás tentokrát nečeká, bavoráci otočili pozornost minulosti, přesněji inspiraci bere z 30.let minulého století – modelu 328.
Vůz byl postaven pro vytrvalostní závod Mille Miglia, který se koná pravidelně v Italské Brescii od roku 1977. Bmw chce navázat na sportovní úspěchy, koncept je proto o 40mm níže k zemi a o 230mm delší než předchůdce. Poháněn je známým motorem z modelu Z4 M kupé – šestiválcový 3,2 litr disponuje výkonem 343 koní. Na míru jsou také ušita 20“ kola s pneumatikami 245/40 R20.
Karosérii tvoří uhlíková vlákna, pro nízkou hmotnost se vytratili dveře, do vozu se dostanete přes odklápěcí střechu. Interiér se mísí nerezovou ocelí a kravskou kůží v kombinaci s lykrou. Výfukové potrubí je ukončeno v postranních prazích, jak bylo tenkrát zvykem. Světlomety jsou vybaveny moderní LED technologií.
foto: autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.