FIA schválila novou pneumatiku Goodyear

ar1, 11. května 2006, 13:13 Google+

FIA, řídící orgán motoristického sportu, schválila novou speciální závodní pneumatiku Goodyear pro Mistrovství Evropy tahačů 2006.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Truck Racing

Truck Racing | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Tato pneumatika, jednoduše pojmenovaná Goodyear Truck Racing, byla speciálně navržena, vyvinuta a vyrobena tak, aby závodníkům poskytovala nejlepší možný výkon.

Až do této sezony Goodyear dodával pro závody tahačů především pneumatiky Regional RHS 315/70R22.5, ale konstruktéři hledali vhodnější řešení. Po seznámení se s unikátními požadavky na výkon a bezpečnost, jež závody tahačů vyžadují, byl zahájen vývojový projekt. Bylo nutné vyvinout pneumatiku s optimalizovanou konstrukcí, běhounovou směsí a dezénem, odolnou vůči vysokým teplotám, rychlosti a dalším extrémním podmínkám, které tyto závody přinášejí. Zároveň má tato pneumatika dostatečnou životnost a poskytuje co nejlepší záběr za všech podmínek.

"Po prostudování požadavků na závodní pneumatiky pro tahače a specifických podmínek závodění za deště jsme se rozhodli vyvinout speciální pneumatiku. Výsledný produkt je postaven na již existující kostře, ale má speciální směs, dezén i vlastnosti, jako je třeba odolnost proti vysokým teplotám," říká Jürgen Spielman, Director Truck Tires Technology, Goodyear Europe. "Spolupracovali jsme s experty na závody tahačů a provedli jsme mnoho testů, abychom vyrobili produkt, o kterém si myslíme, že je nejlepší ve své třídě. Nová pneumatika Goodyear Truck Racing je výsledkem dlouhé a tvrdé práce."

Pneumatika Goodyear Truck Racing má stejnou kostru jako pneumatika Goodyear Regional RHS 315/70R22.5. Součásti kostry, včetně směsi a hlavních výztuh, jsou stejné jako u standardní silniční pneumatiky. Vše je optimalizováno s ohledem na větší bezpečnost a výkonnost, za účelem snížení rizika přehřátí a zvýšení boční pevnosti. Speciální běhounová směs v kombinaci s navrženým dezénem vylepšují kontakt s povrchem trati. Běhoun pneumatiky je vybaven bezpečnostní vrstvou, která napomáhá redukovat přehřívání a chrání konstrukci pneumatiky proti poškození při nehodě a proti nadměrnému opotřebení. Pneumatika Goodyear Truck Racing splňuje standardy kvality přijaté pro celý sortiment společnosti Goodyear a je přizpůsobena evropským standardům CEE 54.

Tvar dezénu pneumatiky Goodyear Truck Racing je asymetrický a poskytuje nejlepší možné rozložení tlaku ve styčné ploše, maximální mechanickou odolnost a výkonnost. Běhoun pneumatiky má zaoblené vnější rameno. Tento tvar poskytuje pneumatice dobrý boční záběr na prašné a vlhké trati. Vnitřní rameno pneumatiky je hranaté, což se příznivě projevuje na stabilitě, a jeho dezén optimalizuje záběrové a brzdné vlastnosti. Pneumatika Goodyear Truck Racing je také prořezávatelná.

Pneumatika Goodyear Truck Racing bude dodávána přes francouzskou společnost FEDIMA, která zajišťuje servis na všech závodech evropského šampionátu a na dalších závodech tahačů v Evropě. Cena pneumatiky Goodyear Truck Racing se pohybuje kolem 340 EUR.

Goodyear Dunlop Europe

Vytisknout

Diskuze: FIA schválila novou pneumatiku Goodyear

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi

Mitsubishi podpoří novou hvězdu v rally

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud