FIA, řídící orgán motoristického sportu, schválila novou speciální závodní pneumatiku Goodyear pro Mistrovství Evropy tahačů 2006.
Tato pneumatika, jednoduše pojmenovaná Goodyear Truck Racing, byla speciálně navržena, vyvinuta a vyrobena tak, aby závodníkům poskytovala nejlepší možný výkon.
Až do této sezony Goodyear dodával pro závody tahačů především pneumatiky Regional RHS 315/70R22.5, ale konstruktéři hledali vhodnější řešení. Po seznámení se s unikátními požadavky na výkon a bezpečnost, jež závody tahačů vyžadují, byl zahájen vývojový projekt. Bylo nutné vyvinout pneumatiku s optimalizovanou konstrukcí, běhounovou směsí a dezénem, odolnou vůči vysokým teplotám, rychlosti a dalším extrémním podmínkám, které tyto závody přinášejí. Zároveň má tato pneumatika dostatečnou životnost a poskytuje co nejlepší záběr za všech podmínek.
"Po prostudování požadavků na závodní pneumatiky pro tahače a specifických podmínek závodění za deště jsme se rozhodli vyvinout speciální pneumatiku. Výsledný produkt je postaven na již existující kostře, ale má speciální směs, dezén i vlastnosti, jako je třeba odolnost proti vysokým teplotám," říká Jürgen Spielman, Director Truck Tires Technology, Goodyear Europe. "Spolupracovali jsme s experty na závody tahačů a provedli jsme mnoho testů, abychom vyrobili produkt, o kterém si myslíme, že je nejlepší ve své třídě. Nová pneumatika Goodyear Truck Racing je výsledkem dlouhé a tvrdé práce."
Pneumatika Goodyear Truck Racing má stejnou kostru jako pneumatika Goodyear Regional RHS 315/70R22.5. Součásti kostry, včetně směsi a hlavních výztuh, jsou stejné jako u standardní silniční pneumatiky. Vše je optimalizováno s ohledem na větší bezpečnost a výkonnost, za účelem snížení rizika přehřátí a zvýšení boční pevnosti. Speciální běhounová směs v kombinaci s navrženým dezénem vylepšují kontakt s povrchem trati. Běhoun pneumatiky je vybaven bezpečnostní vrstvou, která napomáhá redukovat přehřívání a chrání konstrukci pneumatiky proti poškození při nehodě a proti nadměrnému opotřebení. Pneumatika Goodyear Truck Racing splňuje standardy kvality přijaté pro celý sortiment společnosti Goodyear a je přizpůsobena evropským standardům CEE 54.
Tvar dezénu pneumatiky Goodyear Truck Racing je asymetrický a poskytuje nejlepší možné rozložení tlaku ve styčné ploše, maximální mechanickou odolnost a výkonnost. Běhoun pneumatiky má zaoblené vnější rameno. Tento tvar poskytuje pneumatice dobrý boční záběr na prašné a vlhké trati. Vnitřní rameno pneumatiky je hranaté, což se příznivě projevuje na stabilitě, a jeho dezén optimalizuje záběrové a brzdné vlastnosti. Pneumatika Goodyear Truck Racing je také prořezávatelná.
Pneumatika Goodyear Truck Racing bude dodávána přes francouzskou společnost FEDIMA, která zajišťuje servis na všech závodech evropského šampionátu a na dalších závodech tahačů v Evropě. Cena pneumatiky Goodyear Truck Racing se pohybuje kolem 340 EUR.Goodyear Dunlop Europe
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).