FIA, řídící orgán motoristického sportu, schválila novou speciální závodní pneumatiku Goodyear pro Mistrovství Evropy tahačů 2006.
Tato pneumatika, jednoduše pojmenovaná Goodyear Truck Racing, byla speciálně navržena, vyvinuta a vyrobena tak, aby závodníkům poskytovala nejlepší možný výkon.
Až do této sezony Goodyear dodával pro závody tahačů především pneumatiky Regional RHS 315/70R22.5, ale konstruktéři hledali vhodnější řešení. Po seznámení se s unikátními požadavky na výkon a bezpečnost, jež závody tahačů vyžadují, byl zahájen vývojový projekt. Bylo nutné vyvinout pneumatiku s optimalizovanou konstrukcí, běhounovou směsí a dezénem, odolnou vůči vysokým teplotám, rychlosti a dalším extrémním podmínkám, které tyto závody přinášejí. Zároveň má tato pneumatika dostatečnou životnost a poskytuje co nejlepší záběr za všech podmínek.
"Po prostudování požadavků na závodní pneumatiky pro tahače a specifických podmínek závodění za deště jsme se rozhodli vyvinout speciální pneumatiku. Výsledný produkt je postaven na již existující kostře, ale má speciální směs, dezén i vlastnosti, jako je třeba odolnost proti vysokým teplotám," říká Jürgen Spielman, Director Truck Tires Technology, Goodyear Europe. "Spolupracovali jsme s experty na závody tahačů a provedli jsme mnoho testů, abychom vyrobili produkt, o kterém si myslíme, že je nejlepší ve své třídě. Nová pneumatika Goodyear Truck Racing je výsledkem dlouhé a tvrdé práce."
Pneumatika Goodyear Truck Racing má stejnou kostru jako pneumatika Goodyear Regional RHS 315/70R22.5. Součásti kostry, včetně směsi a hlavních výztuh, jsou stejné jako u standardní silniční pneumatiky. Vše je optimalizováno s ohledem na větší bezpečnost a výkonnost, za účelem snížení rizika přehřátí a zvýšení boční pevnosti. Speciální běhounová směs v kombinaci s navrženým dezénem vylepšují kontakt s povrchem trati. Běhoun pneumatiky je vybaven bezpečnostní vrstvou, která napomáhá redukovat přehřívání a chrání konstrukci pneumatiky proti poškození při nehodě a proti nadměrnému opotřebení. Pneumatika Goodyear Truck Racing splňuje standardy kvality přijaté pro celý sortiment společnosti Goodyear a je přizpůsobena evropským standardům CEE 54.
Tvar dezénu pneumatiky Goodyear Truck Racing je asymetrický a poskytuje nejlepší možné rozložení tlaku ve styčné ploše, maximální mechanickou odolnost a výkonnost. Běhoun pneumatiky má zaoblené vnější rameno. Tento tvar poskytuje pneumatice dobrý boční záběr na prašné a vlhké trati. Vnitřní rameno pneumatiky je hranaté, což se příznivě projevuje na stabilitě, a jeho dezén optimalizuje záběrové a brzdné vlastnosti. Pneumatika Goodyear Truck Racing je také prořezávatelná.
Pneumatika Goodyear Truck Racing bude dodávána přes francouzskou společnost FEDIMA, která zajišťuje servis na všech závodech evropského šampionátu a na dalších závodech tahačů v Evropě. Cena pneumatiky Goodyear Truck Racing se pohybuje kolem 340 EUR.Goodyear Dunlop Europe
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.