FIA, řídící orgán motoristického sportu, schválila novou speciální závodní pneumatiku Goodyear pro Mistrovství Evropy tahačů 2006.
Tato pneumatika, jednoduše pojmenovaná Goodyear Truck Racing, byla speciálně navržena, vyvinuta a vyrobena tak, aby závodníkům poskytovala nejlepší možný výkon.
Až do této sezony Goodyear dodával pro závody tahačů především pneumatiky Regional RHS 315/70R22.5, ale konstruktéři hledali vhodnější řešení. Po seznámení se s unikátními požadavky na výkon a bezpečnost, jež závody tahačů vyžadují, byl zahájen vývojový projekt. Bylo nutné vyvinout pneumatiku s optimalizovanou konstrukcí, běhounovou směsí a dezénem, odolnou vůči vysokým teplotám, rychlosti a dalším extrémním podmínkám, které tyto závody přinášejí. Zároveň má tato pneumatika dostatečnou životnost a poskytuje co nejlepší záběr za všech podmínek.
"Po prostudování požadavků na závodní pneumatiky pro tahače a specifických podmínek závodění za deště jsme se rozhodli vyvinout speciální pneumatiku. Výsledný produkt je postaven na již existující kostře, ale má speciální směs, dezén i vlastnosti, jako je třeba odolnost proti vysokým teplotám," říká Jürgen Spielman, Director Truck Tires Technology, Goodyear Europe. "Spolupracovali jsme s experty na závody tahačů a provedli jsme mnoho testů, abychom vyrobili produkt, o kterém si myslíme, že je nejlepší ve své třídě. Nová pneumatika Goodyear Truck Racing je výsledkem dlouhé a tvrdé práce."
Pneumatika Goodyear Truck Racing má stejnou kostru jako pneumatika Goodyear Regional RHS 315/70R22.5. Součásti kostry, včetně směsi a hlavních výztuh, jsou stejné jako u standardní silniční pneumatiky. Vše je optimalizováno s ohledem na větší bezpečnost a výkonnost, za účelem snížení rizika přehřátí a zvýšení boční pevnosti. Speciální běhounová směs v kombinaci s navrženým dezénem vylepšují kontakt s povrchem trati. Běhoun pneumatiky je vybaven bezpečnostní vrstvou, která napomáhá redukovat přehřívání a chrání konstrukci pneumatiky proti poškození při nehodě a proti nadměrnému opotřebení. Pneumatika Goodyear Truck Racing splňuje standardy kvality přijaté pro celý sortiment společnosti Goodyear a je přizpůsobena evropským standardům CEE 54.
Tvar dezénu pneumatiky Goodyear Truck Racing je asymetrický a poskytuje nejlepší možné rozložení tlaku ve styčné ploše, maximální mechanickou odolnost a výkonnost. Běhoun pneumatiky má zaoblené vnější rameno. Tento tvar poskytuje pneumatice dobrý boční záběr na prašné a vlhké trati. Vnitřní rameno pneumatiky je hranaté, což se příznivě projevuje na stabilitě, a jeho dezén optimalizuje záběrové a brzdné vlastnosti. Pneumatika Goodyear Truck Racing je také prořezávatelná.
Pneumatika Goodyear Truck Racing bude dodávána přes francouzskou společnost FEDIMA, která zajišťuje servis na všech závodech evropského šampionátu a na dalších závodech tahačů v Evropě. Cena pneumatiky Goodyear Truck Racing se pohybuje kolem 340 EUR.Goodyear Dunlop Europe
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.