Do nové fáze vstoupilo fungování montážního závodu Eurocar v ukrajinském Solomonovu, kde se od roku 2002 montují vozy Škoda.
Rozšíření areálu o novou halu MKD znamená zvýšení produkce vozů Škoda o tisíce kusů ročně.
Zatímco dosud fungovala v Solomonovu pouze montáž v režimu SKD, nyní se budou první vozy montovat v režimu MKD. V praxi to znamená vyšší stupeň rozloženosti. Na rozdíl od SKD přichází na Ukrajinu karoserie nikoli kompletní, ale se všemi montážními díly zvlášť.
Pro novou MKD montáž vyrostla v závodě Eurocaru zcela nová moderní hala, plocha závodu se rozšířila o 17 000 metrů čtverečních montážní plochy a 8 000 metrů čtverečních logistických ploch. Celková kapacita výroby činí 45 000 vozů ročně. V Solomonovu se montuje kompletní modelové paleta Škoda: octavia první i druhé generace, fabia i superb. Závod slouží také jako montáž vozů koncernových značek VW a Audi.Ukrajinský trh patří ke klíčovým v rozvojové strategii Škoda Auto. Zatímco loni bylo v Solomonovu smontováno 9788 vozů Škoda, spuštěním montáže MKD by se měl letos objem zvýšit až na 16 000 vozů Škoda. V roce 2002 se přitom začínalo s 1990 vozy za rok.
ŠKODA AUTO, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.