Do nové fáze vstoupilo fungování montážního závodu Eurocar v ukrajinském Solomonovu, kde se od roku 2002 montují vozy Škoda.
Rozšíření areálu o novou halu MKD znamená zvýšení produkce vozů Škoda o tisíce kusů ročně.
Zatímco dosud fungovala v Solomonovu pouze montáž v režimu SKD, nyní se budou první vozy montovat v režimu MKD. V praxi to znamená vyšší stupeň rozloženosti. Na rozdíl od SKD přichází na Ukrajinu karoserie nikoli kompletní, ale se všemi montážními díly zvlášť.
Pro novou MKD montáž vyrostla v závodě Eurocaru zcela nová moderní hala, plocha závodu se rozšířila o 17 000 metrů čtverečních montážní plochy a 8 000 metrů čtverečních logistických ploch. Celková kapacita výroby činí 45 000 vozů ročně. V Solomonovu se montuje kompletní modelové paleta Škoda: octavia první i druhé generace, fabia i superb. Závod slouží také jako montáž vozů koncernových značek VW a Audi.Ukrajinský trh patří ke klíčovým v rozvojové strategii Škoda Auto. Zatímco loni bylo v Solomonovu smontováno 9788 vozů Škoda, spuštěním montáže MKD by se měl letos objem zvýšit až na 16 000 vozů Škoda. V roce 2002 se přitom začínalo s 1990 vozy za rok.
ŠKODA AUTO, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.