Nový Volkswagenův agregát, představený nedávno ve voze Golf páté generace, 1,4 TSI získal mezinárodní ocenění jako „Nejlepší motor roku 2006“ v kategorii od 1,0 do 1,4 litru.
Tento motor o obsahu pouhých 1,4 litru je dopován dvojicí turbodmychadel, proto dokáže vyvinou výkon 125kw / 170 koní, přitom kombinovanou spotřebu uvádí výrobce jen 7,2 l / 100km. Porotu tvořilo 61 novinářů z 29 zemí, většinu z nich přesvědčila kombinace vysokého výkonu s malým objemem a nízkou spotřebou.
Cenu udělila britská společnost zabývající se technikou automobilů.
zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.