Automobilka Mercedes-Benz představila speciální edici Special Edition A-Class (Polar Star), založenou na klasické verzi modelu A-Class Classic SE.
Nový model bude k dispozici se třemi benzínovými motory A 150, A 170, A 200 a dvěma dieslovými motory A 160 CDI a A 180 CDI. Oba jak třídveřová, tak i pětidvéřová verze bude k dostání jak s manuální převodovkou, tak automatickou Autotronic.
Ve standardu tato Special Edition áčka nabídne nová sedmi paprsková šestnácti palcová kola z lehké slitiny a dvě nové metalizované barvy: Mistral Blue (modrá) a Reef Silver (stříbrná). Na přání je možné objednat klasickou barvu Cosmos Black (černou).
Interiér na sebe nechá lákat zvláštním textilním potahem s hliníkovým obložením, ostatně, u Mercedesu je to již spíše zvykem. Mezi další zajímavou výbavu lze zařadit tempomat Speedtronic. Třída A "Polar Star" se bude dodávat standardně s paketem "vidět a být viděn", včetně dešťového senzoru a automatické aktivace světlometů. Volant bude potažený kůží, řadící páka a ruční brzda v černém sametu a speciální koberečky určené této edici také nechybějí. Nechybí ani klimatzizace.
Nové áčko Special Edition Polar Star by mělo startovat na ceně kolem Kč 600 000,-. Foto: Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.