Druhé kolo světového šampionátu WTCC

ar1, 7. května 2006, 11:20 Google+

Druhým podnikem pokračoval o uplynulém víkendu ve francouzském Magny Cours letošní desetidílný seriál Světového šampionátu cestovních vozů WTCC.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon WTCC

Leon WTCC | foto: Seat

Sdílejte článek

Tým SEAT Sport navázal před zraky 50 tisíc diváků na výborné výsledky z prvního závodu v italské Monze a připsal si další cenné body ve značkách i jezdcích, když v obou jízdách členové týmu dosáhli na bronzovou příčku a obsadili pět z prvních sedmi míst.

V první jízdě ze šestice startujících pilotů stáje SEAT nejlépe zabodoval Rickard Rydell, který dojel na bronzové pozici. Rydell tak dorazil do cíle jako první z efektního konvoje pěti závodních vozů SEAT León WTCC, které se srovnaly na třetí až sedmé místo konečné klasifikace tohoto závodu.

Ve druhém kole se podle pravidel seriálu vedoucích šest jezdců z prvního kola seřadilo na startovním roštu v opačném pořadí než dojeli v první jízdě, takže vozy SEAT startovaly z pěti prvních pozic. Avšak raketový start Andy Priaulxe na BMW odkázal Jamese Thompsona a Jordi Geného na vozech SEAT už v otevíracím kole na druhou a třetí pozici. Ještě v průběhu prvního kola byl v sérii nešťastných kolizí vůz Rickarda Rydella poškozen do té míry, že byl nucen odstoupit ze závodu. Sérii těchto incidentů byl poškozen i mladý jezdec týmu SEAT Peter Terting, který po prvním kole klesl až na jedenácté místo. Skvělou stíhací jízdou ve zbývajících kolech se však probojoval až na konečné šesté místo a potvrdil tím další týmový úspěch jezdců SEAT, kteří znovu obsadili pět z prvních sedmi míst. SEAT tak v týmovém hodnocení zaujal druhé místo, jen těsně za vedoucím BMW.

„V prvním kole byl můj vůz dosti neotáčivý, takže jsem věděl, že do druhého kola ho budeme moci připravit ještě lépe“, prohlásil po skončení závodu Rickard Rydell. „Ale když jsem se po velmi rychlém startu snažil vyhnout Peterovi, který se potýkal s jedním z BMW, někdo do mne zezadu narazil. Byl jsem si jistý, že dokážu znovu šlápnout na plyn a vytáhnout vůz z potíží, ale dostal jsem další náraz zezadu a pak ještě jeden a musel jsem odstoupit. Jsem tím velmi zklamaný, protože loni se mi celý rok většinou dařilo vyhýbat incidentům a letos jsem byl už dvakrát ze čtyř jízd vyřazen nárazem zezadu.“

Výkon značky zhodnotil po závodě ředitel týmu SEAT Sport Jaime Puig slovy: „Tento víkend byl výkon našeho týmu neobyčejně konzistentní – třetí, čtvrté, páté, šesté i sedmé místo v obou jízdách – ale vozy BMW byly ještě vyrovnanější, když se v obou jízdách umístily na prvním a druhém místě. Již před sezonou jsem prohlásil, že v letošním ročníku se o titul utkají týmy BMW a SEAT a tento víkend to potvrdil. Je zřejmé, že máme ještě trochu co dohánět; tyto výsledky zcela odpovídají těm, kterých jsme dosahovali v minulých letech, ale nyní musíme pokročit ještě dále a zvítězit.“

Průběžné výsledky letošního ročníku seriálu FIA World Touring Car Championship:

Pořadí značek (body):

1. BMW54
2. SEAT Sport48
3. Alfa Romeo28
4. Chevrolet26

Hodnocení jezdců:
1. Andy PriaulxBMW 320 si21
2. Yvan MullerSEAT León18
3. Gabriele TarquiniSEAT León16
4. Jörg MillerBMW 320si16
5. Dirk MillerBMW 320si15
6. Jordi GenéSEAT León14
7. James ThompsonSEAT León13
8. Augusto FarfusAlfa Romeo 15611
9. Rickard RydellSEAT León9
10. Peter TertingSEAT León7

SEAT

Vytisknout

Diskuze: Druhé kolo světového šampionátu WTCC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Brera

Alfa Romeo potvrzuje návrat na americký trh

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud