Druhým podnikem pokračoval o uplynulém víkendu ve francouzském Magny Cours letošní desetidílný seriál Světového šampionátu cestovních vozů WTCC.
Tým SEAT Sport navázal před zraky 50 tisíc diváků na výborné výsledky z prvního závodu v italské Monze a připsal si další cenné body ve značkách i jezdcích, když v obou jízdách členové týmu dosáhli na bronzovou příčku a obsadili pět z prvních sedmi míst.
V první jízdě ze šestice startujících pilotů stáje SEAT nejlépe zabodoval Rickard Rydell, který dojel na bronzové pozici. Rydell tak dorazil do cíle jako první z efektního konvoje pěti závodních vozů SEAT León WTCC, které se srovnaly na třetí až sedmé místo konečné klasifikace tohoto závodu.
Ve druhém kole se podle pravidel seriálu vedoucích šest jezdců z prvního kola seřadilo na startovním roštu v opačném pořadí než dojeli v první jízdě, takže vozy SEAT startovaly z pěti prvních pozic. Avšak raketový start Andy Priaulxe na BMW odkázal Jamese Thompsona a Jordi Geného na vozech SEAT už v otevíracím kole na druhou a třetí pozici. Ještě v průběhu prvního kola byl v sérii nešťastných kolizí vůz Rickarda Rydella poškozen do té míry, že byl nucen odstoupit ze závodu. Sérii těchto incidentů byl poškozen i mladý jezdec týmu SEAT Peter Terting, který po prvním kole klesl až na jedenácté místo. Skvělou stíhací jízdou ve zbývajících kolech se však probojoval až na konečné šesté místo a potvrdil tím další týmový úspěch jezdců SEAT, kteří znovu obsadili pět z prvních sedmi míst. SEAT tak v týmovém hodnocení zaujal druhé místo, jen těsně za vedoucím BMW.
„V prvním kole byl můj vůz dosti neotáčivý, takže jsem věděl, že do druhého kola ho budeme moci připravit ještě lépe“, prohlásil po skončení závodu Rickard Rydell. „Ale když jsem se po velmi rychlém startu snažil vyhnout Peterovi, který se potýkal s jedním z BMW, někdo do mne zezadu narazil. Byl jsem si jistý, že dokážu znovu šlápnout na plyn a vytáhnout vůz z potíží, ale dostal jsem další náraz zezadu a pak ještě jeden a musel jsem odstoupit. Jsem tím velmi zklamaný, protože loni se mi celý rok většinou dařilo vyhýbat incidentům a letos jsem byl už dvakrát ze čtyř jízd vyřazen nárazem zezadu.“
Výkon značky zhodnotil po závodě ředitel týmu SEAT Sport Jaime Puig slovy: „Tento víkend byl výkon našeho týmu neobyčejně konzistentní – třetí, čtvrté, páté, šesté i sedmé místo v obou jízdách – ale vozy BMW byly ještě vyrovnanější, když se v obou jízdách umístily na prvním a druhém místě. Již před sezonou jsem prohlásil, že v letošním ročníku se o titul utkají týmy BMW a SEAT a tento víkend to potvrdil. Je zřejmé, že máme ještě trochu co dohánět; tyto výsledky zcela odpovídají těm, kterých jsme dosahovali v minulých letech, ale nyní musíme pokročit ještě dále a zvítězit.“
Průběžné výsledky letošního ročníku seriálu FIA World Touring Car Championship:Pořadí značek (body):1. BMW542. SEAT Sport483. Alfa Romeo284. Chevrolet26Hodnocení jezdců:1. Andy PriaulxBMW 320 si21 2. Yvan MullerSEAT León183. Gabriele TarquiniSEAT León164. Jörg MillerBMW 320si165. Dirk MillerBMW 320si156. Jordi GenéSEAT León147. James ThompsonSEAT León138. Augusto FarfusAlfa Romeo 156119. Rickard RydellSEAT León910. Peter TertingSEAT León7
SEAT
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).