Druhým podnikem pokračoval o uplynulém víkendu ve francouzském Magny Cours letošní desetidílný seriál Světového šampionátu cestovních vozů WTCC.
Tým SEAT Sport navázal před zraky 50 tisíc diváků na výborné výsledky z prvního závodu v italské Monze a připsal si další cenné body ve značkách i jezdcích, když v obou jízdách členové týmu dosáhli na bronzovou příčku a obsadili pět z prvních sedmi míst.
V první jízdě ze šestice startujících pilotů stáje SEAT nejlépe zabodoval Rickard Rydell, který dojel na bronzové pozici. Rydell tak dorazil do cíle jako první z efektního konvoje pěti závodních vozů SEAT León WTCC, které se srovnaly na třetí až sedmé místo konečné klasifikace tohoto závodu.
Ve druhém kole se podle pravidel seriálu vedoucích šest jezdců z prvního kola seřadilo na startovním roštu v opačném pořadí než dojeli v první jízdě, takže vozy SEAT startovaly z pěti prvních pozic. Avšak raketový start Andy Priaulxe na BMW odkázal Jamese Thompsona a Jordi Geného na vozech SEAT už v otevíracím kole na druhou a třetí pozici. Ještě v průběhu prvního kola byl v sérii nešťastných kolizí vůz Rickarda Rydella poškozen do té míry, že byl nucen odstoupit ze závodu. Sérii těchto incidentů byl poškozen i mladý jezdec týmu SEAT Peter Terting, který po prvním kole klesl až na jedenácté místo. Skvělou stíhací jízdou ve zbývajících kolech se však probojoval až na konečné šesté místo a potvrdil tím další týmový úspěch jezdců SEAT, kteří znovu obsadili pět z prvních sedmi míst. SEAT tak v týmovém hodnocení zaujal druhé místo, jen těsně za vedoucím BMW.
„V prvním kole byl můj vůz dosti neotáčivý, takže jsem věděl, že do druhého kola ho budeme moci připravit ještě lépe“, prohlásil po skončení závodu Rickard Rydell. „Ale když jsem se po velmi rychlém startu snažil vyhnout Peterovi, který se potýkal s jedním z BMW, někdo do mne zezadu narazil. Byl jsem si jistý, že dokážu znovu šlápnout na plyn a vytáhnout vůz z potíží, ale dostal jsem další náraz zezadu a pak ještě jeden a musel jsem odstoupit. Jsem tím velmi zklamaný, protože loni se mi celý rok většinou dařilo vyhýbat incidentům a letos jsem byl už dvakrát ze čtyř jízd vyřazen nárazem zezadu.“
Výkon značky zhodnotil po závodě ředitel týmu SEAT Sport Jaime Puig slovy: „Tento víkend byl výkon našeho týmu neobyčejně konzistentní – třetí, čtvrté, páté, šesté i sedmé místo v obou jízdách – ale vozy BMW byly ještě vyrovnanější, když se v obou jízdách umístily na prvním a druhém místě. Již před sezonou jsem prohlásil, že v letošním ročníku se o titul utkají týmy BMW a SEAT a tento víkend to potvrdil. Je zřejmé, že máme ještě trochu co dohánět; tyto výsledky zcela odpovídají těm, kterých jsme dosahovali v minulých letech, ale nyní musíme pokročit ještě dále a zvítězit.“
Průběžné výsledky letošního ročníku seriálu FIA World Touring Car Championship:Pořadí značek (body):1. BMW542. SEAT Sport483. Alfa Romeo284. Chevrolet26Hodnocení jezdců:1. Andy PriaulxBMW 320 si21 2. Yvan MullerSEAT León183. Gabriele TarquiniSEAT León164. Jörg MillerBMW 320si165. Dirk MillerBMW 320si156. Jordi GenéSEAT León147. James ThompsonSEAT León138. Augusto FarfusAlfa Romeo 156119. Rickard RydellSEAT León910. Peter TertingSEAT León7
SEAT
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.