Druhé kolo světového šampionátu WTCC

ar1, 7. května 2006, 11:20 Google+

Druhým podnikem pokračoval o uplynulém víkendu ve francouzském Magny Cours letošní desetidílný seriál Světového šampionátu cestovních vozů WTCC.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon WTCC

Leon WTCC | foto: Seat

Sdílejte článek

Tým SEAT Sport navázal před zraky 50 tisíc diváků na výborné výsledky z prvního závodu v italské Monze a připsal si další cenné body ve značkách i jezdcích, když v obou jízdách členové týmu dosáhli na bronzovou příčku a obsadili pět z prvních sedmi míst.

V první jízdě ze šestice startujících pilotů stáje SEAT nejlépe zabodoval Rickard Rydell, který dojel na bronzové pozici. Rydell tak dorazil do cíle jako první z efektního konvoje pěti závodních vozů SEAT León WTCC, které se srovnaly na třetí až sedmé místo konečné klasifikace tohoto závodu.

Ve druhém kole se podle pravidel seriálu vedoucích šest jezdců z prvního kola seřadilo na startovním roštu v opačném pořadí než dojeli v první jízdě, takže vozy SEAT startovaly z pěti prvních pozic. Avšak raketový start Andy Priaulxe na BMW odkázal Jamese Thompsona a Jordi Geného na vozech SEAT už v otevíracím kole na druhou a třetí pozici. Ještě v průběhu prvního kola byl v sérii nešťastných kolizí vůz Rickarda Rydella poškozen do té míry, že byl nucen odstoupit ze závodu. Sérii těchto incidentů byl poškozen i mladý jezdec týmu SEAT Peter Terting, který po prvním kole klesl až na jedenácté místo. Skvělou stíhací jízdou ve zbývajících kolech se však probojoval až na konečné šesté místo a potvrdil tím další týmový úspěch jezdců SEAT, kteří znovu obsadili pět z prvních sedmi míst. SEAT tak v týmovém hodnocení zaujal druhé místo, jen těsně za vedoucím BMW.

„V prvním kole byl můj vůz dosti neotáčivý, takže jsem věděl, že do druhého kola ho budeme moci připravit ještě lépe“, prohlásil po skončení závodu Rickard Rydell. „Ale když jsem se po velmi rychlém startu snažil vyhnout Peterovi, který se potýkal s jedním z BMW, někdo do mne zezadu narazil. Byl jsem si jistý, že dokážu znovu šlápnout na plyn a vytáhnout vůz z potíží, ale dostal jsem další náraz zezadu a pak ještě jeden a musel jsem odstoupit. Jsem tím velmi zklamaný, protože loni se mi celý rok většinou dařilo vyhýbat incidentům a letos jsem byl už dvakrát ze čtyř jízd vyřazen nárazem zezadu.“

Výkon značky zhodnotil po závodě ředitel týmu SEAT Sport Jaime Puig slovy: „Tento víkend byl výkon našeho týmu neobyčejně konzistentní – třetí, čtvrté, páté, šesté i sedmé místo v obou jízdách – ale vozy BMW byly ještě vyrovnanější, když se v obou jízdách umístily na prvním a druhém místě. Již před sezonou jsem prohlásil, že v letošním ročníku se o titul utkají týmy BMW a SEAT a tento víkend to potvrdil. Je zřejmé, že máme ještě trochu co dohánět; tyto výsledky zcela odpovídají těm, kterých jsme dosahovali v minulých letech, ale nyní musíme pokročit ještě dále a zvítězit.“

Průběžné výsledky letošního ročníku seriálu FIA World Touring Car Championship:

Pořadí značek (body):

1. BMW54
2. SEAT Sport48
3. Alfa Romeo28
4. Chevrolet26

Hodnocení jezdců:
1. Andy PriaulxBMW 320 si21
2. Yvan MullerSEAT León18
3. Gabriele TarquiniSEAT León16
4. Jörg MillerBMW 320si16
5. Dirk MillerBMW 320si15
6. Jordi GenéSEAT León14
7. James ThompsonSEAT León13
8. Augusto FarfusAlfa Romeo 15611
9. Rickard RydellSEAT León9
10. Peter TertingSEAT León7

SEAT

Vytisknout

Diskuze: Druhé kolo světového šampionátu WTCC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Brera

Alfa Romeo potvrzuje návrat na americký trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud