Druhým podnikem pokračoval o uplynulém víkendu ve francouzském Magny Cours letošní desetidílný seriál Světového šampionátu cestovních vozů WTCC.
Tým SEAT Sport navázal před zraky 50 tisíc diváků na výborné výsledky z prvního závodu v italské Monze a připsal si další cenné body ve značkách i jezdcích, když v obou jízdách členové týmu dosáhli na bronzovou příčku a obsadili pět z prvních sedmi míst.
V první jízdě ze šestice startujících pilotů stáje SEAT nejlépe zabodoval Rickard Rydell, který dojel na bronzové pozici. Rydell tak dorazil do cíle jako první z efektního konvoje pěti závodních vozů SEAT León WTCC, které se srovnaly na třetí až sedmé místo konečné klasifikace tohoto závodu.
Ve druhém kole se podle pravidel seriálu vedoucích šest jezdců z prvního kola seřadilo na startovním roštu v opačném pořadí než dojeli v první jízdě, takže vozy SEAT startovaly z pěti prvních pozic. Avšak raketový start Andy Priaulxe na BMW odkázal Jamese Thompsona a Jordi Geného na vozech SEAT už v otevíracím kole na druhou a třetí pozici. Ještě v průběhu prvního kola byl v sérii nešťastných kolizí vůz Rickarda Rydella poškozen do té míry, že byl nucen odstoupit ze závodu. Sérii těchto incidentů byl poškozen i mladý jezdec týmu SEAT Peter Terting, který po prvním kole klesl až na jedenácté místo. Skvělou stíhací jízdou ve zbývajících kolech se však probojoval až na konečné šesté místo a potvrdil tím další týmový úspěch jezdců SEAT, kteří znovu obsadili pět z prvních sedmi míst. SEAT tak v týmovém hodnocení zaujal druhé místo, jen těsně za vedoucím BMW.
„V prvním kole byl můj vůz dosti neotáčivý, takže jsem věděl, že do druhého kola ho budeme moci připravit ještě lépe“, prohlásil po skončení závodu Rickard Rydell. „Ale když jsem se po velmi rychlém startu snažil vyhnout Peterovi, který se potýkal s jedním z BMW, někdo do mne zezadu narazil. Byl jsem si jistý, že dokážu znovu šlápnout na plyn a vytáhnout vůz z potíží, ale dostal jsem další náraz zezadu a pak ještě jeden a musel jsem odstoupit. Jsem tím velmi zklamaný, protože loni se mi celý rok většinou dařilo vyhýbat incidentům a letos jsem byl už dvakrát ze čtyř jízd vyřazen nárazem zezadu.“
Výkon značky zhodnotil po závodě ředitel týmu SEAT Sport Jaime Puig slovy: „Tento víkend byl výkon našeho týmu neobyčejně konzistentní – třetí, čtvrté, páté, šesté i sedmé místo v obou jízdách – ale vozy BMW byly ještě vyrovnanější, když se v obou jízdách umístily na prvním a druhém místě. Již před sezonou jsem prohlásil, že v letošním ročníku se o titul utkají týmy BMW a SEAT a tento víkend to potvrdil. Je zřejmé, že máme ještě trochu co dohánět; tyto výsledky zcela odpovídají těm, kterých jsme dosahovali v minulých letech, ale nyní musíme pokročit ještě dále a zvítězit.“
Průběžné výsledky letošního ročníku seriálu FIA World Touring Car Championship:Pořadí značek (body):1. BMW542. SEAT Sport483. Alfa Romeo284. Chevrolet26Hodnocení jezdců:1. Andy PriaulxBMW 320 si21 2. Yvan MullerSEAT León183. Gabriele TarquiniSEAT León164. Jörg MillerBMW 320si165. Dirk MillerBMW 320si156. Jordi GenéSEAT León147. James ThompsonSEAT León138. Augusto FarfusAlfa Romeo 156119. Rickard RydellSEAT León910. Peter TertingSEAT León7
SEAT
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.