Španělská automobilka Seat rozšířila svou nabídku o nový agregát 2.0 Tdi s výstupním výkonem 170 koní a je nyní k dispozici u všech dealerů Seat.
Motor vychází z původního 2,0 Tdi se 103kw / 140 k, zvýšení výkonu na 125kw / 170 k má na svědomí upravené turbodmychadlo a poslední generace vstřikování PPD (Piezo – pumpe - duse). Pozoruhodná hodnota točivého momentu 350 N.m je k dispozici již od 1800 ot/min. Toledo je samozřejmě vybaveno filtrem pevných částic a vyhovuje i emisním předpisům Euro 4.
Na silnici vás překvapí dynamika, která dává vozidlu maximální rychlost 211 km/h, zrychlení na stovku zvládne za 8,6 vteřiny, z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň stačí Toledu 8,9s a 11,6s na šestý stupeň! 2,0 TDI se také pyšní spotřebou, ta si vystačí s 8,0 l/100km ve městě, 5,2 l mimo město a 6,2 litry kombinovaně.
zdroj: Seat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.