Španělská automobilka Seat rozšířila svou nabídku o nový agregát 2.0 Tdi s výstupním výkonem 170 koní a je nyní k dispozici u všech dealerů Seat.
Motor vychází z původního 2,0 Tdi se 103kw / 140 k, zvýšení výkonu na 125kw / 170 k má na svědomí upravené turbodmychadlo a poslední generace vstřikování PPD (Piezo – pumpe - duse). Pozoruhodná hodnota točivého momentu 350 N.m je k dispozici již od 1800 ot/min. Toledo je samozřejmě vybaveno filtrem pevných částic a vyhovuje i emisním předpisům Euro 4.
Na silnici vás překvapí dynamika, která dává vozidlu maximální rychlost 211 km/h, zrychlení na stovku zvládne za 8,6 vteřiny, z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň stačí Toledu 8,9s a 11,6s na šestý stupeň! 2,0 TDI se také pyšní spotřebou, ta si vystačí s 8,0 l/100km ve městě, 5,2 l mimo město a 6,2 litry kombinovaně.
zdroj: Seat
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.