Po 49 dnech dobrodružné výpravy skrz Jížní Afriku až do rodného anglického města Oxford se úspěšně vrátili tři vozy značky Mini, dohromady urazili přes 8.000 mil.
8. března 2006 vyrazili z Johannesburgu tři vozy Mini Cooper S Odyssey, cesta přes Botswanu, Zambii, Tanzanii, Keni, Etiopii, Sudán a Egypt se Mini muselo vyrovnat s obtížným terénem a obrovským pouštním plochám či zarostlým územím.
Generální ředitel Mini pro Jížní Afriku předvedl veřejnosti, že i přes kompaktní rozměry se Mini vypořádá s extrémními podmínky. Pro náročnou cestu byly vozy upraveny zvýšeným podvozkem tak, že světlá výška dosahovala hodnoty 230mm, přibyly ocelové rámy a speciální pneumatiky, zbytek mechanických části zůstal totožný se sériovou verzí.
Každé vozidlo mělo dvě náhradní kola, zásoby jídla a spící potřeby v zavazadlovém prostoru zvětšeném o vyjmuté zadní sedadla. Nejnáročnější část cesty byla v duchu kamenných pouštních tras na území Etiopie a Keni. Posádka tady čelila nevěřícně dívajícím se místním obyvatelům, kteří zde zahlednou pouze obří terénní vozy. Dobrodružná výprava se obešla bez větších komplikací, u žádného z vozů Mini nedošlo k mechanickému selhání!
zdroj: Bmw
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.