Audi A6 allroad quattro

A6 Allroad Quattro
A6 Allroad Quattro, foto: Audi Press
Jiří Kaloč 30. dubna 2006 10:57
Sdílej:

První generace terénního kombi Audi allroad se ukázala jako skvělý marketingový tah ingolstadtské automobilky. Brzy se s novou A6 allroad quattro potkáme i u nás a tak se na ní pojďme podívat.

Rok po představení další generace kombi A6 Avant a studie allroad vytvořené na jeho základě byla odhalena sériová verze jeho nástupce – Audi A6 allroad quattro.

Když byla loni v Detroitu představena studie terénního kombi na základě nového Avantu řady A6, bylo jasné, že tento automobil z nabídky značky nezmizí, přestože se původně čekalo, že veškeré terénní „povinnosti“ modelového programu ingolstadské značky převezme model Q7. Jenže sedmimístné SUV je příliš velké a ukončením výroby stávajícího modelu by vznikla značná mezera v nabídce, kterou by velmi rychle vyplnily modely konkurence (především BMW X3). A tak byl zcela podle očekávání nový allroad hlavní hvězdou expozice ingolstadtské automobilky na ženevském auto-salonu, kde jej bylo v sériové podobě možno spatřit vlastně vůbec poprvé.Automobilka Audi tak letos zasadí konkurenci v segmentu terénních čtyřkolek tvrdý úder. V dubnu uvede na český trh model Q7, nový A6 allroad se pak má začít prodávat v létě. Novému allroadu zůstalo na rozdíl od předchozího modelu označení A6, což znamená, že tento vůz svým způsobem rozšiřuje nabídku celé modelové řady a nechce již být samostatným modelem, na druhou stranu to také znamená, že technických odlišností nebude tolik jako u předchozího modelu.

Zvnějšku se allroad od běžného Avantu odlišuje celkem zásadně především plastovou ochranou nárazníků, hliníkovými plechy pod předním i zadním nárazníkem, výraznými prahy, a především novou přední maskou s podélným žebrováním a chromovanými lamelami, z níž zcela zmizelo příčné rozdělení a zůstala jen malá plocha pro upevnění poznávací, respektive registrační značky. Všechny verze budou disponovat minimálně sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin (u verze 4.2 FSI koly osmnáctipalcovými). Zvětšena byla vnější zpětná zrcátka, která ke správnému off-roadu prostě patří. Allroad však samozřejmě není žádný drsný off-road, ale především rychlé kombi, s nímž lze občas vyjet i mimo zpevněné silnice. K tomu slouží vyspělý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen a řada elektronických trakčních pomůcek počínaje elektronickou regulací prokluzu kol zásahem brzdy a konče elektronickými závěry nápravových diferenciálů. I když také nový allroad disponuje ve všech verzích vzduchovým odpružením, byl systém trochu upraven a v podstatě se příliš neliší od příplatkového vzduchového odpružení u běžného Avantu. Největší světlá výška nového allroadu činí pouze 185 mm (u první generace 210 mm), čímž se samozřejmě zhoršily nájezdové úhly na 18,3° respektive 21,5° (27°/25°) i přechodový úhel na 18,5° (22°) či brodivost na 300 mm (400 mm).

Co se týče interiéru, bude se allroad lišit od normálního Avantu vlastně jen barevnými kombinacemi a použitými materiály, prostorové poměry se nijak nezměnily, takže například zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 565 l, po sklopení opěradla zadního sedadla až 1660 l. Výbava bude odpovídat lepším verzím A6, ve standardu najdete například dvouzónovou klimatizaci se slunečním senzorem nebo systém MMI, v němž se nyní bude nastavovat vzduchové odpružení, které nabízí celkem pět variant pro jízdu po silnici i mimo ni.Nový allroad se bude od začátku nabízet se čtyřmi pohonnými jednotkami kombinovanými výhradně se šestistupňovými převodovkami. Zážehový osmiválec 4.2 FSI (257 kW) a vznětový šestiválec 2.7 TDI (132 kW) budou nabízeny výhradně s „automatem“, u zážehového šestiválce 3.2 FSI (188 kW) a vznětového šestiválce 3.0 TDI (171 kW) bude mít zákazník možnost volit mezi převodovkou tiptronic a ručně řazenou převodovkou.

Audi allroad II je z hlediska uplatnění v terénu trochu krokem zpátky, nicméně vznikl zřejmě na základě požadavků zákazníků, kteří si zakoupili první generaci tohoto automobilu. V ostatních parametrech si nové terénní kombi naopak výrazně polepšilo a již při pohledu na něj je zřejmé, že ani tentokrát nebude mít o zákazníky nouzi.Foto: Audi Press

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.