Audi A6 allroad quattro

Jiří Kaloč, 30. dubna 2006, 10:57 Google+

První generace terénního kombi Audi allroad se ukázala jako skvělý marketingový tah ingolstadtské automobilky. Brzy se s novou A6 allroad quattro potkáme i u nás a tak se na ní pojďme podívat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A6 Allroad Quattro

A6 Allroad Quattro | foto: Audi Press

Sdílejte článek

Rok po představení další generace kombi A6 Avant a studie allroad vytvořené na jeho základě byla odhalena sériová verze jeho nástupce – Audi A6 allroad quattro.

Když byla loni v Detroitu představena studie terénního kombi na základě nového Avantu řady A6, bylo jasné, že tento automobil z nabídky značky nezmizí, přestože se původně čekalo, že veškeré terénní „povinnosti“ modelového programu ingolstadské značky převezme model Q7. Jenže sedmimístné SUV je příliš velké a ukončením výroby stávajícího modelu by vznikla značná mezera v nabídce, kterou by velmi rychle vyplnily modely konkurence (především BMW X3). A tak byl zcela podle očekávání nový allroad hlavní hvězdou expozice ingolstadtské automobilky na ženevském auto-salonu, kde jej bylo v sériové podobě možno spatřit vlastně vůbec poprvé.

Automobilka Audi tak letos zasadí konkurenci v segmentu terénních čtyřkolek tvrdý úder. V dubnu uvede na český trh model Q7, nový A6 allroad se pak má začít prodávat v létě. Novému allroadu zůstalo na rozdíl od předchozího modelu označení A6, což znamená, že tento vůz svým způsobem rozšiřuje nabídku celé modelové řady a nechce již být samostatným modelem, na druhou stranu to také znamená, že technických odlišností nebude tolik jako u předchozího modelu.

Zvnějšku se allroad od běžného Avantu odlišuje celkem zásadně především plastovou ochranou nárazníků, hliníkovými plechy pod předním i zadním nárazníkem, výraznými prahy, a především novou přední maskou s podélným žebrováním a chromovanými lamelami, z níž zcela zmizelo příčné rozdělení a zůstala jen malá plocha pro upevnění poznávací, respektive registrační značky. Všechny verze budou disponovat minimálně sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin (u verze 4.2 FSI koly osmnáctipalcovými). Zvětšena byla vnější zpětná zrcátka, která ke správnému off-roadu prostě patří. Allroad však samozřejmě není žádný drsný off-road, ale především rychlé kombi, s nímž lze občas vyjet i mimo zpevněné silnice. K tomu slouží vyspělý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen a řada elektronických trakčních pomůcek počínaje elektronickou regulací prokluzu kol zásahem brzdy a konče elektronickými závěry nápravových diferenciálů. I když také nový allroad disponuje ve všech verzích vzduchovým odpružením, byl systém trochu upraven a v podstatě se příliš neliší od příplatkového vzduchového odpružení u běžného Avantu. Největší světlá výška nového allroadu činí pouze 185 mm (u první generace 210 mm), čímž se samozřejmě zhoršily nájezdové úhly na 18,3° respektive 21,5° (27°/25°) i přechodový úhel na 18,5° (22°) či brodivost na 300 mm (400 mm).

Co se týče interiéru, bude se allroad lišit od normálního Avantu vlastně jen barevnými kombinacemi a použitými materiály, prostorové poměry se nijak nezměnily, takže například zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 565 l, po sklopení opěradla zadního sedadla až 1660 l. Výbava bude odpovídat lepším verzím A6, ve standardu najdete například dvouzónovou klimatizaci se slunečním senzorem nebo systém MMI, v němž se nyní bude nastavovat vzduchové odpružení, které nabízí celkem pět variant pro jízdu po silnici i mimo ni.

Nový allroad se bude od začátku nabízet se čtyřmi pohonnými jednotkami kombinovanými výhradně se šestistupňovými převodovkami. Zážehový osmiválec 4.2 FSI (257 kW) a vznětový šestiválec 2.7 TDI (132 kW) budou nabízeny výhradně s „automatem“, u zážehového šestiválce 3.2 FSI (188 kW) a vznětového šestiválce 3.0 TDI (171 kW) bude mít zákazník možnost volit mezi převodovkou tiptronic a ručně řazenou převodovkou.

Audi allroad II je z hlediska uplatnění v terénu trochu krokem zpátky, nicméně vznikl zřejmě na základě požadavků zákazníků, kteří si zakoupili první generaci tohoto automobilu. V ostatních parametrech si nové terénní kombi naopak výrazně polepšilo a již při pohledu na něj je zřejmé, že ani tentokrát nebude mít o zákazníky nouzi.

Foto: Audi Press

Vytisknout

Diskuze: Audi A6 allroad quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Carens

Kia Carens – první snímky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud