První generace terénního kombi Audi allroad se ukázala jako skvělý marketingový tah ingolstadtské automobilky. Brzy se s novou A6 allroad quattro potkáme i u nás a tak se na ní pojďme podívat.
Rok po představení další generace kombi A6 Avant a studie allroad vytvořené na jeho základě byla odhalena sériová verze jeho nástupce – Audi A6 allroad quattro.
Když byla loni v Detroitu představena studie terénního kombi na základě nového Avantu řady A6, bylo jasné, že tento automobil z nabídky značky nezmizí, přestože se původně čekalo, že veškeré terénní „povinnosti“ modelového programu ingolstadské značky převezme model Q7. Jenže sedmimístné SUV je příliš velké a ukončením výroby stávajícího modelu by vznikla značná mezera v nabídce, kterou by velmi rychle vyplnily modely konkurence (především BMW X3). A tak byl zcela podle očekávání nový allroad hlavní hvězdou expozice ingolstadtské automobilky na ženevském auto-salonu, kde jej bylo v sériové podobě možno spatřit vlastně vůbec poprvé.Automobilka Audi tak letos zasadí konkurenci v segmentu terénních čtyřkolek tvrdý úder. V dubnu uvede na český trh model Q7, nový A6 allroad se pak má začít prodávat v létě. Novému allroadu zůstalo na rozdíl od předchozího modelu označení A6, což znamená, že tento vůz svým způsobem rozšiřuje nabídku celé modelové řady a nechce již být samostatným modelem, na druhou stranu to také znamená, že technických odlišností nebude tolik jako u předchozího modelu.
Zvnějšku se allroad od běžného Avantu odlišuje celkem zásadně především plastovou ochranou nárazníků, hliníkovými plechy pod předním i zadním nárazníkem, výraznými prahy, a především novou přední maskou s podélným žebrováním a chromovanými lamelami, z níž zcela zmizelo příčné rozdělení a zůstala jen malá plocha pro upevnění poznávací, respektive registrační značky. Všechny verze budou disponovat minimálně sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin (u verze 4.2 FSI koly osmnáctipalcovými). Zvětšena byla vnější zpětná zrcátka, která ke správnému off-roadu prostě patří. Allroad však samozřejmě není žádný drsný off-road, ale především rychlé kombi, s nímž lze občas vyjet i mimo zpevněné silnice. K tomu slouží vyspělý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen a řada elektronických trakčních pomůcek počínaje elektronickou regulací prokluzu kol zásahem brzdy a konče elektronickými závěry nápravových diferenciálů. I když také nový allroad disponuje ve všech verzích vzduchovým odpružením, byl systém trochu upraven a v podstatě se příliš neliší od příplatkového vzduchového odpružení u běžného Avantu. Největší světlá výška nového allroadu činí pouze 185 mm (u první generace 210 mm), čímž se samozřejmě zhoršily nájezdové úhly na 18,3° respektive 21,5° (27°/25°) i přechodový úhel na 18,5° (22°) či brodivost na 300 mm (400 mm).
Co se týče interiéru, bude se allroad lišit od normálního Avantu vlastně jen barevnými kombinacemi a použitými materiály, prostorové poměry se nijak nezměnily, takže například zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 565 l, po sklopení opěradla zadního sedadla až 1660 l. Výbava bude odpovídat lepším verzím A6, ve standardu najdete například dvouzónovou klimatizaci se slunečním senzorem nebo systém MMI, v němž se nyní bude nastavovat vzduchové odpružení, které nabízí celkem pět variant pro jízdu po silnici i mimo ni.Nový allroad se bude od začátku nabízet se čtyřmi pohonnými jednotkami kombinovanými výhradně se šestistupňovými převodovkami. Zážehový osmiválec 4.2 FSI (257 kW) a vznětový šestiválec 2.7 TDI (132 kW) budou nabízeny výhradně s „automatem“, u zážehového šestiválce 3.2 FSI (188 kW) a vznětového šestiválce 3.0 TDI (171 kW) bude mít zákazník možnost volit mezi převodovkou tiptronic a ručně řazenou převodovkou.
Audi allroad II je z hlediska uplatnění v terénu trochu krokem zpátky, nicméně vznikl zřejmě na základě požadavků zákazníků, kteří si zakoupili první generaci tohoto automobilu. V ostatních parametrech si nové terénní kombi naopak výrazně polepšilo a již při pohledu na něj je zřejmé, že ani tentokrát nebude mít o zákazníky nouzi.Foto: Audi Press
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).