První generace terénního kombi Audi allroad se ukázala jako skvělý marketingový tah ingolstadtské automobilky. Brzy se s novou A6 allroad quattro potkáme i u nás a tak se na ní pojďme podívat.
Rok po představení další generace kombi A6 Avant a studie allroad vytvořené na jeho základě byla odhalena sériová verze jeho nástupce – Audi A6 allroad quattro.
Když byla loni v Detroitu představena studie terénního kombi na základě nového Avantu řady A6, bylo jasné, že tento automobil z nabídky značky nezmizí, přestože se původně čekalo, že veškeré terénní „povinnosti“ modelového programu ingolstadské značky převezme model Q7. Jenže sedmimístné SUV je příliš velké a ukončením výroby stávajícího modelu by vznikla značná mezera v nabídce, kterou by velmi rychle vyplnily modely konkurence (především BMW X3). A tak byl zcela podle očekávání nový allroad hlavní hvězdou expozice ingolstadtské automobilky na ženevském auto-salonu, kde jej bylo v sériové podobě možno spatřit vlastně vůbec poprvé.Automobilka Audi tak letos zasadí konkurenci v segmentu terénních čtyřkolek tvrdý úder. V dubnu uvede na český trh model Q7, nový A6 allroad se pak má začít prodávat v létě. Novému allroadu zůstalo na rozdíl od předchozího modelu označení A6, což znamená, že tento vůz svým způsobem rozšiřuje nabídku celé modelové řady a nechce již být samostatným modelem, na druhou stranu to také znamená, že technických odlišností nebude tolik jako u předchozího modelu.
Zvnějšku se allroad od běžného Avantu odlišuje celkem zásadně především plastovou ochranou nárazníků, hliníkovými plechy pod předním i zadním nárazníkem, výraznými prahy, a především novou přední maskou s podélným žebrováním a chromovanými lamelami, z níž zcela zmizelo příčné rozdělení a zůstala jen malá plocha pro upevnění poznávací, respektive registrační značky. Všechny verze budou disponovat minimálně sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin (u verze 4.2 FSI koly osmnáctipalcovými). Zvětšena byla vnější zpětná zrcátka, která ke správnému off-roadu prostě patří. Allroad však samozřejmě není žádný drsný off-road, ale především rychlé kombi, s nímž lze občas vyjet i mimo zpevněné silnice. K tomu slouží vyspělý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen a řada elektronických trakčních pomůcek počínaje elektronickou regulací prokluzu kol zásahem brzdy a konče elektronickými závěry nápravových diferenciálů. I když také nový allroad disponuje ve všech verzích vzduchovým odpružením, byl systém trochu upraven a v podstatě se příliš neliší od příplatkového vzduchového odpružení u běžného Avantu. Největší světlá výška nového allroadu činí pouze 185 mm (u první generace 210 mm), čímž se samozřejmě zhoršily nájezdové úhly na 18,3° respektive 21,5° (27°/25°) i přechodový úhel na 18,5° (22°) či brodivost na 300 mm (400 mm).
Co se týče interiéru, bude se allroad lišit od normálního Avantu vlastně jen barevnými kombinacemi a použitými materiály, prostorové poměry se nijak nezměnily, takže například zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 565 l, po sklopení opěradla zadního sedadla až 1660 l. Výbava bude odpovídat lepším verzím A6, ve standardu najdete například dvouzónovou klimatizaci se slunečním senzorem nebo systém MMI, v němž se nyní bude nastavovat vzduchové odpružení, které nabízí celkem pět variant pro jízdu po silnici i mimo ni.Nový allroad se bude od začátku nabízet se čtyřmi pohonnými jednotkami kombinovanými výhradně se šestistupňovými převodovkami. Zážehový osmiválec 4.2 FSI (257 kW) a vznětový šestiválec 2.7 TDI (132 kW) budou nabízeny výhradně s „automatem“, u zážehového šestiválce 3.2 FSI (188 kW) a vznětového šestiválce 3.0 TDI (171 kW) bude mít zákazník možnost volit mezi převodovkou tiptronic a ručně řazenou převodovkou.
Audi allroad II je z hlediska uplatnění v terénu trochu krokem zpátky, nicméně vznikl zřejmě na základě požadavků zákazníků, kteří si zakoupili první generaci tohoto automobilu. V ostatních parametrech si nové terénní kombi naopak výrazně polepšilo a již při pohledu na něj je zřejmé, že ani tentokrát nebude mít o zákazníky nouzi.Foto: Audi Press
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.