První generace terénního kombi Audi allroad se ukázala jako skvělý marketingový tah ingolstadtské automobilky. Brzy se s novou A6 allroad quattro potkáme i u nás a tak se na ní pojďme podívat.
Rok po představení další generace kombi A6 Avant a studie allroad vytvořené na jeho základě byla odhalena sériová verze jeho nástupce – Audi A6 allroad quattro.
Když byla loni v Detroitu představena studie terénního kombi na základě nového Avantu řady A6, bylo jasné, že tento automobil z nabídky značky nezmizí, přestože se původně čekalo, že veškeré terénní „povinnosti“ modelového programu ingolstadské značky převezme model Q7. Jenže sedmimístné SUV je příliš velké a ukončením výroby stávajícího modelu by vznikla značná mezera v nabídce, kterou by velmi rychle vyplnily modely konkurence (především BMW X3). A tak byl zcela podle očekávání nový allroad hlavní hvězdou expozice ingolstadtské automobilky na ženevském auto-salonu, kde jej bylo v sériové podobě možno spatřit vlastně vůbec poprvé.Automobilka Audi tak letos zasadí konkurenci v segmentu terénních čtyřkolek tvrdý úder. V dubnu uvede na český trh model Q7, nový A6 allroad se pak má začít prodávat v létě. Novému allroadu zůstalo na rozdíl od předchozího modelu označení A6, což znamená, že tento vůz svým způsobem rozšiřuje nabídku celé modelové řady a nechce již být samostatným modelem, na druhou stranu to také znamená, že technických odlišností nebude tolik jako u předchozího modelu.
Zvnějšku se allroad od běžného Avantu odlišuje celkem zásadně především plastovou ochranou nárazníků, hliníkovými plechy pod předním i zadním nárazníkem, výraznými prahy, a především novou přední maskou s podélným žebrováním a chromovanými lamelami, z níž zcela zmizelo příčné rozdělení a zůstala jen malá plocha pro upevnění poznávací, respektive registrační značky. Všechny verze budou disponovat minimálně sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin (u verze 4.2 FSI koly osmnáctipalcovými). Zvětšena byla vnější zpětná zrcátka, která ke správnému off-roadu prostě patří. Allroad však samozřejmě není žádný drsný off-road, ale především rychlé kombi, s nímž lze občas vyjet i mimo zpevněné silnice. K tomu slouží vyspělý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen a řada elektronických trakčních pomůcek počínaje elektronickou regulací prokluzu kol zásahem brzdy a konče elektronickými závěry nápravových diferenciálů. I když také nový allroad disponuje ve všech verzích vzduchovým odpružením, byl systém trochu upraven a v podstatě se příliš neliší od příplatkového vzduchového odpružení u běžného Avantu. Největší světlá výška nového allroadu činí pouze 185 mm (u první generace 210 mm), čímž se samozřejmě zhoršily nájezdové úhly na 18,3° respektive 21,5° (27°/25°) i přechodový úhel na 18,5° (22°) či brodivost na 300 mm (400 mm).
Co se týče interiéru, bude se allroad lišit od normálního Avantu vlastně jen barevnými kombinacemi a použitými materiály, prostorové poměry se nijak nezměnily, takže například zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 565 l, po sklopení opěradla zadního sedadla až 1660 l. Výbava bude odpovídat lepším verzím A6, ve standardu najdete například dvouzónovou klimatizaci se slunečním senzorem nebo systém MMI, v němž se nyní bude nastavovat vzduchové odpružení, které nabízí celkem pět variant pro jízdu po silnici i mimo ni.Nový allroad se bude od začátku nabízet se čtyřmi pohonnými jednotkami kombinovanými výhradně se šestistupňovými převodovkami. Zážehový osmiválec 4.2 FSI (257 kW) a vznětový šestiválec 2.7 TDI (132 kW) budou nabízeny výhradně s „automatem“, u zážehového šestiválce 3.2 FSI (188 kW) a vznětového šestiválce 3.0 TDI (171 kW) bude mít zákazník možnost volit mezi převodovkou tiptronic a ručně řazenou převodovkou.
Audi allroad II je z hlediska uplatnění v terénu trochu krokem zpátky, nicméně vznikl zřejmě na základě požadavků zákazníků, kteří si zakoupili první generaci tohoto automobilu. V ostatních parametrech si nové terénní kombi naopak výrazně polepšilo a již při pohledu na něj je zřejmé, že ani tentokrát nebude mít o zákazníky nouzi.Foto: Audi Press
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.