Těsně před úvodním podnikem desátého ročníku Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu při Jarní ceně Brna došlo k velice zajímavému obohacení startovní listiny.
Ve hře totiž byla volná dvě auta ACA Autocentrály a ta pro brněnský podnik obsadí dvě velké hvězdy domácího motorsportu.
"Definitivní jednání proběhla v úterý večer a my nyní můžeme oznámit, že v Brně pojedou také motokárový mistr Erik Janiš a úspěšný formulový jezdec Michael Vorba," řekl Milan Polanský z promotérské společnosti RING racing. "Bude to jistě hodně zajímavé, oba vyrostli na motokárách a i když je okruhová octavia koncepčně zcela jiný vůz, dosud všichni, kdo přišli z motokár, dosahovali okamžitě velice dobrých výsledků. Favorité poháru budou tedy mít konkurenci," doplnil Polanský.Desátý ročník poháru je obohacen také o tipovací soutěž, která byla spuštěna na tomto webu. Její podstatou je možnost tipnout si vítěze následujících dvou víkendových závodů. Vylosovaný výherce pak získá V.I.P. vstupy do zázemí poháru pro příští podnik.Jarní cena Brna tedy pro účastníky Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu startuje v sobotu ráno, kdy se od osmi hodin jede volný trénink na 45 minut. Odpoledne od 13,15 začíná oficiální měřený trénink, který bude trvat stejnou dobu. Deset nejrychlejších jezdců z této kvalifikace se potom utká od 16,05 v atraktivní rozjížďce systémem superpole.V neděli se na Masarykově okruhu odehrají dva stejně dlouhé závody na třináct kol. Dopolední startuje v 10,00 a odpolední ve 14,00 hodin. Na startovním roštu bude stát dvacet vozů a nikdo z příznivců dramatické okruhové podívané by si neměl nechat ujít ostrý start desátého ročníku nejprestižnější domácí série.
Škoda Octavia Cup
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.