Vyšší výkon a nižší spotřeba, to jsou hlavní znaky Astry, upravené světoznámým úpravcem Steinmetz. Recept tkví v upraveném motoru s 260 koňmi v kombinaci s LPG systémem.
Aerodynamický balíček tvoří nový přední nárazník s velkými otvory pro chlazení brzd a novou masku typu II. Zadní část pak zdobí střešní křidélko, zadní spoiler a v něm dvojice výfuků. Obří blatníky vyplňují pěti-paprsková kola Steinmetz ST4 Bi-color v černo-stříbrné barvě o velikosti 8x18“ s kvalitními okruhovými pneumatikami. Interiér zahrnuje sklápěcí sportovní sedadla Recaro posazených níže než u sériové Astry a hliníkové doplňky.
Motor vychází z nejsilnějšího modelu GTC 2,0 Turbo s 240 k, ten byl posílen o dalších 20 k pomocí nové mapy v řídící jednotce. Pouhým přepnutím tlačítka se aktivuje pohon na plyn – LPG, ten vám podstatně sníží náklady na provoz, přitom výkon 260 koní zůstane nezměněn! Nezbytnou součástí je sportovní spojka Sachs, která si bez problémů poradí s přenosem tak vysokého výkonu a kroutícího momentu. Pro závodní chování vozu je také pozměněn podvozek firmou Drexler Motosport.
zdroj: Steinmetz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.