Vládní organizace města Hirošima ma k dispozici od Mazda Motor Corporation jeden vůz RX-8 Hydrogen RE s dvojím systémem pohonu, tak že řidič se může rozhodnout pro pohon na benzín nebo na vodík.
První takovéto vozy byly předány dvou korporátním partnerům – Idemitsu Kosan Company a Iwatani International Corporation – již v březnu letošního roku. Mazda přitom plánuje, že do konce roku 2006 rozšíří portfolio pronajatých vozů mezi fleetovými zákazníky, včetně lokálních státních správ a energetických společností, na více než deset automobilů.
Mazda tak jasně potvrzuje svoje úsilí o co nejšetrnější přístup k životnímu prostředí a tak bude i nadále pokračovat ve vývoji rotačního motoru, který pohání vozy na vodík. V říjnu 2004 japonský ministr dopravy a infrastruktury povolil testování Hydrogen RE za reálných podmínek na běžných komunikacích a komerční pronájem vozů započal v únoru 2006.
Kazuhide Watanabe, předseda rady Mazda, řekl: „Jsme potěšeni, že město Hirošima a prefektura Hirošima podporují koncept vodíkových vozů značky Mazda tím, že se velice rychle poté, kdy jsme zahájili pronájem, staly našimi fleetovými zákazníky. Jsme hrdí na to, že sídlíme v Hirošimě a Mazda bude rozhodně pokračovat ve svých iniciativách, jak v budoucnu vytvořit čistější společnost.“
zdroj: Mazda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.