Vládní organizace města Hirošima ma k dispozici od Mazda Motor Corporation jeden vůz RX-8 Hydrogen RE s dvojím systémem pohonu, tak že řidič se může rozhodnout pro pohon na benzín nebo na vodík.
První takovéto vozy byly předány dvou korporátním partnerům – Idemitsu Kosan Company a Iwatani International Corporation – již v březnu letošního roku. Mazda přitom plánuje, že do konce roku 2006 rozšíří portfolio pronajatých vozů mezi fleetovými zákazníky, včetně lokálních státních správ a energetických společností, na více než deset automobilů.
Mazda tak jasně potvrzuje svoje úsilí o co nejšetrnější přístup k životnímu prostředí a tak bude i nadále pokračovat ve vývoji rotačního motoru, který pohání vozy na vodík. V říjnu 2004 japonský ministr dopravy a infrastruktury povolil testování Hydrogen RE za reálných podmínek na běžných komunikacích a komerční pronájem vozů započal v únoru 2006.
Kazuhide Watanabe, předseda rady Mazda, řekl: „Jsme potěšeni, že město Hirošima a prefektura Hirošima podporují koncept vodíkových vozů značky Mazda tím, že se velice rychle poté, kdy jsme zahájili pronájem, staly našimi fleetovými zákazníky. Jsme hrdí na to, že sídlíme v Hirošimě a Mazda bude rozhodně pokračovat ve svých iniciativách, jak v budoucnu vytvořit čistější společnost.“
zdroj: Mazda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.