Vládní organizace města Hirošima ma k dispozici od Mazda Motor Corporation jeden vůz RX-8 Hydrogen RE s dvojím systémem pohonu, tak že řidič se může rozhodnout pro pohon na benzín nebo na vodík.
První takovéto vozy byly předány dvou korporátním partnerům – Idemitsu Kosan Company a Iwatani International Corporation – již v březnu letošního roku. Mazda přitom plánuje, že do konce roku 2006 rozšíří portfolio pronajatých vozů mezi fleetovými zákazníky, včetně lokálních státních správ a energetických společností, na více než deset automobilů.
Mazda tak jasně potvrzuje svoje úsilí o co nejšetrnější přístup k životnímu prostředí a tak bude i nadále pokračovat ve vývoji rotačního motoru, který pohání vozy na vodík. V říjnu 2004 japonský ministr dopravy a infrastruktury povolil testování Hydrogen RE za reálných podmínek na běžných komunikacích a komerční pronájem vozů započal v únoru 2006.
Kazuhide Watanabe, předseda rady Mazda, řekl: „Jsme potěšeni, že město Hirošima a prefektura Hirošima podporují koncept vodíkových vozů značky Mazda tím, že se velice rychle poté, kdy jsme zahájili pronájem, staly našimi fleetovými zákazníky. Jsme hrdí na to, že sídlíme v Hirošimě a Mazda bude rozhodně pokračovat ve svých iniciativách, jak v budoucnu vytvořit čistější společnost.“
zdroj: Mazda
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.