Zhruba po roce a něco od okamžiku, kdy společnosti Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) a Pininfarina S.p.A. oznámily svou smlouvu ohledně zpracování designu, ...
vývoje a výroby vozu Colt v provedení coupe-cabriolet, oslavují nyní oba partneři zahájení výroby Colt CZC.Výroba nového Colt CZC se nachází v Bairo, blízko Turína (Itálie). Rozhodnutí o tom, že Mitsubishi Motors vstoupí do tohoto segmentu trhu vyplynulo z úspěchu vozu Colt (72 305 prodaných vozů v kalendářním voze 2005) a významným růstem B-segmentu coupe-cabriolet v Evropě (ze 106 000 vozů v roce 2002 na 150 000 vozů v roce 2005, tj. nárůst o 41,5%).
Colt CZC je výsledkem celoevropského snažení, jelikož všechny komponenty, které nejsou vyráběny v závodě Pininfarina, budou do Itálie dováženy.
MMC´s NedCar závod v Bornu (Holandsko) nebude dodávat jen určité části karoserie vozu, ale poskytne také své inženýrské know-how.Tento mezinárodní tým bude pracovat následovně: - NedCar bude vyrábět karosářské díly a tyto bude posílat spolu s menšími sub-součástmi (jako např. kompletní kapota) do Itálie. Většina těchto součástí je sdílena buď s třídveřovou nebo pětidveřovou variantou vozu Colt. Některé součástky třídveřového provedení Coltu jsou pro Colt CZC částečně (jako např. panely dveří) nebo zcela modifikovány (jako např. A sloupky). Pininfarina bude používat i další komponenty od dodavatelů samotného NedCar. Takže motory budou dodávány z Kolleda (Německo) a z Mitsubishi Motors Corporation (Japonsko), sedadla z Faurecia v Sittard (Holandsko), přední nárazník z Peguform (Německo) a komponenty kokpitu vozu z Johnsons Controls (Holandsko). Tyto komponenty budou posílány přímo do Itálie, bez vstupu NedCar. - Vzhledem k bohatým zkušenostem s podobnými projekty se italský výrobce soustředí na výrobu specifických strukturálních výztuh pro coupe-cabriolet, stejně tak jako specifické součásti (zadní nárazník, přední světlomety, dveře kufru, atd. ..) a na karosářské součásti, celkové lakování karoserie, čalounění a finální montáž s využitím jedinečných součástek a výše uvedených komponentů. - Naposledy pak OASys (Webasto) bude montovat stahovací pevnou střechu, a to v samotném závodu Pininfarina v Bairo, kde se CZC vyrábí.
Celkově bude 65% všech součástí vozu Colt CZC převzato z rodiny Colt, ať už ze třídveřového, nebo pětidveřového provedení. Mitsubishi Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.