Zhruba po roce a něco od okamžiku, kdy společnosti Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) a Pininfarina S.p.A. oznámily svou smlouvu ohledně zpracování designu, ...
vývoje a výroby vozu Colt v provedení coupe-cabriolet, oslavují nyní oba partneři zahájení výroby Colt CZC.Výroba nového Colt CZC se nachází v Bairo, blízko Turína (Itálie). Rozhodnutí o tom, že Mitsubishi Motors vstoupí do tohoto segmentu trhu vyplynulo z úspěchu vozu Colt (72 305 prodaných vozů v kalendářním voze 2005) a významným růstem B-segmentu coupe-cabriolet v Evropě (ze 106 000 vozů v roce 2002 na 150 000 vozů v roce 2005, tj. nárůst o 41,5%).
Colt CZC je výsledkem celoevropského snažení, jelikož všechny komponenty, které nejsou vyráběny v závodě Pininfarina, budou do Itálie dováženy.
MMC´s NedCar závod v Bornu (Holandsko) nebude dodávat jen určité části karoserie vozu, ale poskytne také své inženýrské know-how.Tento mezinárodní tým bude pracovat následovně: - NedCar bude vyrábět karosářské díly a tyto bude posílat spolu s menšími sub-součástmi (jako např. kompletní kapota) do Itálie. Většina těchto součástí je sdílena buď s třídveřovou nebo pětidveřovou variantou vozu Colt. Některé součástky třídveřového provedení Coltu jsou pro Colt CZC částečně (jako např. panely dveří) nebo zcela modifikovány (jako např. A sloupky). Pininfarina bude používat i další komponenty od dodavatelů samotného NedCar. Takže motory budou dodávány z Kolleda (Německo) a z Mitsubishi Motors Corporation (Japonsko), sedadla z Faurecia v Sittard (Holandsko), přední nárazník z Peguform (Německo) a komponenty kokpitu vozu z Johnsons Controls (Holandsko). Tyto komponenty budou posílány přímo do Itálie, bez vstupu NedCar. - Vzhledem k bohatým zkušenostem s podobnými projekty se italský výrobce soustředí na výrobu specifických strukturálních výztuh pro coupe-cabriolet, stejně tak jako specifické součásti (zadní nárazník, přední světlomety, dveře kufru, atd. ..) a na karosářské součásti, celkové lakování karoserie, čalounění a finální montáž s využitím jedinečných součástek a výše uvedených komponentů. - Naposledy pak OASys (Webasto) bude montovat stahovací pevnou střechu, a to v samotném závodu Pininfarina v Bairo, kde se CZC vyrábí.
Celkově bude 65% všech součástí vozu Colt CZC převzato z rodiny Colt, ať už ze třídveřového, nebo pětidveřového provedení. Mitsubishi Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.