Ohlédnutí za autosalonem v Lipsku

Petr Stejskal, 23. dubna 2006, 21:53 Google+

Pro české návštěvníky je lipský autosalon poměrně snadno dosažitelný, a tak jsem ani já dlouho neváhal, když se mi naskytla možnost se této přehlídky zúčastnit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C2 VTS

C2 VTS | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Vzdálenost do Lipska ze severu Čech je zhruba 200 až 300 km a tak se dá celý výlet zvládnout "na otočku" za jediný den. Svoje brány otevřel lipský autosalon od 1. do 9. dubna a prošlo jimi více než 290 tisíc návštěvníků. Tím byl překonán i loňský rekord, který byl o 20 tisíc nižší.

V tomto články bych se chtěl krátce zmínit snad o tom nejzajímavějším, co jednotlivé automobilky ukazovali na svých expozicích. Bude to tedy takový krátký průlet čtyřmi z pěti hal, které celkem výstaviště má. Tu poslední totiž zabíral veletrh automobilových komponent a servisního vybavení AMITEC.

Halu č. 1 obsadil prakticky celou koncern Volkswagen se svými značkami. Společnost mu dělal Renault s Dacií a také Hyundai. Volkswagen se na domácím poli nenechal zahanbit a měl zde jeden vůz snad od každé řady v nabídce a jako třešničku na dortu studii Concept A. Škodovka přivezla očekáváný Roomster v několika provedeních a na stánku SEATu zářil žlutý speciál SEAT Leon pro WTCC. Audi prezentovalo především spousty luxusu a výkonu - ať již v podobě limuzíny S8, nebo mohutného SUV Q7.

Zpestřením výstavy byla expozice designérských studií ve skleněné hale tvořící centrum celého výstaviště. Vidět byli nejen příspěvky od známých jmen jako Rinspeed, Pininfarina nebo Karmann, ale úchvatná byla i například studie obrovského sedanu Imperial Landaulet od mne neznámého studia Carrozzeria Castagna.

Z dalších doprovodných programů byly asi nejzajímavější testovací jízdy offroadů na dráze postavené na volném prostranství. Opravdu jsem se chtěl svézt v malém Fiatu Panda 4x4 který poměrně ďábelským způsobem po teréních překážkách vodila příjemná mladá slečna, ale fronta byla velmi dlouhá, výstava se již blížila ke konci a já měl před sebou ještě 300 km cesty domů. Chvíle pozorování však stačila a opravdu obdivuji řidiče těch vozů, při sjezdech strmého srázu nebo obrovském bočním náklonu předváděli výbornou práci s volantem.

Foto: annimages.com

Vytisknout

Diskuze: Ohlédnutí za autosalonem v Lipsku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

3

World Car of the Year – Bmw 3

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud