Pro české návštěvníky je lipský autosalon poměrně snadno dosažitelný, a tak jsem ani já dlouho neváhal, když se mi naskytla možnost se této přehlídky zúčastnit.
Vzdálenost do Lipska ze severu Čech je zhruba 200 až 300 km a tak se dá celý výlet zvládnout "na otočku" za jediný den. Svoje brány otevřel lipský autosalon od 1. do 9. dubna a prošlo jimi více než 290 tisíc návštěvníků. Tím byl překonán i loňský rekord, který byl o 20 tisíc nižší.
V tomto články bych se chtěl krátce zmínit snad o tom nejzajímavějším, co jednotlivé automobilky ukazovali na svých expozicích. Bude to tedy takový krátký průlet čtyřmi z pěti hal, které celkem výstaviště má. Tu poslední totiž zabíral veletrh automobilových komponent a servisního vybavení AMITEC.
Halu č. 1 obsadil prakticky celou koncern Volkswagen se svými značkami. Společnost mu dělal Renault s Dacií a také Hyundai. Volkswagen se na domácím poli nenechal zahanbit a měl zde jeden vůz snad od každé řady v nabídce a jako třešničku na dortu studii Concept A. Škodovka přivezla očekáváný Roomster v několika provedeních a na stánku SEATu zářil žlutý speciál SEAT Leon pro WTCC. Audi prezentovalo především spousty luxusu a výkonu - ať již v podobě limuzíny S8, nebo mohutného SUV Q7.
Zpestřením výstavy byla expozice designérských studií ve skleněné hale tvořící centrum celého výstaviště. Vidět byli nejen příspěvky od známých jmen jako Rinspeed, Pininfarina nebo Karmann, ale úchvatná byla i například studie obrovského sedanu Imperial Landaulet od mne neznámého studia Carrozzeria Castagna.
Z dalších doprovodných programů byly asi nejzajímavější testovací jízdy offroadů na dráze postavené na volném prostranství. Opravdu jsem se chtěl svézt v malém Fiatu Panda 4x4 který poměrně ďábelským způsobem po teréních překážkách vodila příjemná mladá slečna, ale fronta byla velmi dlouhá, výstava se již blížila ke konci a já měl před sebou ještě 300 km cesty domů. Chvíle pozorování však stačila a opravdu obdivuji řidiče těch vozů, při sjezdech strmého srázu nebo obrovském bočním náklonu předváděli výbornou práci s volantem.
Foto: annimages.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.