Pro české návštěvníky je lipský autosalon poměrně snadno dosažitelný, a tak jsem ani já dlouho neváhal, když se mi naskytla možnost se této přehlídky zúčastnit.
Vzdálenost do Lipska ze severu Čech je zhruba 200 až 300 km a tak se dá celý výlet zvládnout "na otočku" za jediný den. Svoje brány otevřel lipský autosalon od 1. do 9. dubna a prošlo jimi více než 290 tisíc návštěvníků. Tím byl překonán i loňský rekord, který byl o 20 tisíc nižší.
V tomto články bych se chtěl krátce zmínit snad o tom nejzajímavějším, co jednotlivé automobilky ukazovali na svých expozicích. Bude to tedy takový krátký průlet čtyřmi z pěti hal, které celkem výstaviště má. Tu poslední totiž zabíral veletrh automobilových komponent a servisního vybavení AMITEC.
Halu č. 1 obsadil prakticky celou koncern Volkswagen se svými značkami. Společnost mu dělal Renault s Dacií a také Hyundai. Volkswagen se na domácím poli nenechal zahanbit a měl zde jeden vůz snad od každé řady v nabídce a jako třešničku na dortu studii Concept A. Škodovka přivezla očekáváný Roomster v několika provedeních a na stánku SEATu zářil žlutý speciál SEAT Leon pro WTCC. Audi prezentovalo především spousty luxusu a výkonu - ať již v podobě limuzíny S8, nebo mohutného SUV Q7.
Zpestřením výstavy byla expozice designérských studií ve skleněné hale tvořící centrum celého výstaviště. Vidět byli nejen příspěvky od známých jmen jako Rinspeed, Pininfarina nebo Karmann, ale úchvatná byla i například studie obrovského sedanu Imperial Landaulet od mne neznámého studia Carrozzeria Castagna.
Z dalších doprovodných programů byly asi nejzajímavější testovací jízdy offroadů na dráze postavené na volném prostranství. Opravdu jsem se chtěl svézt v malém Fiatu Panda 4x4 který poměrně ďábelským způsobem po teréních překážkách vodila příjemná mladá slečna, ale fronta byla velmi dlouhá, výstava se již blížila ke konci a já měl před sebou ještě 300 km cesty domů. Chvíle pozorování však stačila a opravdu obdivuji řidiče těch vozů, při sjezdech strmého srázu nebo obrovském bočním náklonu předváděli výbornou práci s volantem.
Foto: annimages.com
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.