Pro české návštěvníky je lipský autosalon poměrně snadno dosažitelný, a tak jsem ani já dlouho neváhal, když se mi naskytla možnost se této přehlídky zúčastnit.
Vzdálenost do Lipska ze severu Čech je zhruba 200 až 300 km a tak se dá celý výlet zvládnout "na otočku" za jediný den. Svoje brány otevřel lipský autosalon od 1. do 9. dubna a prošlo jimi více než 290 tisíc návštěvníků. Tím byl překonán i loňský rekord, který byl o 20 tisíc nižší.
V tomto články bych se chtěl krátce zmínit snad o tom nejzajímavějším, co jednotlivé automobilky ukazovali na svých expozicích. Bude to tedy takový krátký průlet čtyřmi z pěti hal, které celkem výstaviště má. Tu poslední totiž zabíral veletrh automobilových komponent a servisního vybavení AMITEC.
Halu č. 1 obsadil prakticky celou koncern Volkswagen se svými značkami. Společnost mu dělal Renault s Dacií a také Hyundai. Volkswagen se na domácím poli nenechal zahanbit a měl zde jeden vůz snad od každé řady v nabídce a jako třešničku na dortu studii Concept A. Škodovka přivezla očekáváný Roomster v několika provedeních a na stánku SEATu zářil žlutý speciál SEAT Leon pro WTCC. Audi prezentovalo především spousty luxusu a výkonu - ať již v podobě limuzíny S8, nebo mohutného SUV Q7.
Zpestřením výstavy byla expozice designérských studií ve skleněné hale tvořící centrum celého výstaviště. Vidět byli nejen příspěvky od známých jmen jako Rinspeed, Pininfarina nebo Karmann, ale úchvatná byla i například studie obrovského sedanu Imperial Landaulet od mne neznámého studia Carrozzeria Castagna.
Z dalších doprovodných programů byly asi nejzajímavější testovací jízdy offroadů na dráze postavené na volném prostranství. Opravdu jsem se chtěl svézt v malém Fiatu Panda 4x4 který poměrně ďábelským způsobem po teréních překážkách vodila příjemná mladá slečna, ale fronta byla velmi dlouhá, výstava se již blížila ke konci a já měl před sebou ještě 300 km cesty domů. Chvíle pozorování však stačila a opravdu obdivuji řidiče těch vozů, při sjezdech strmého srázu nebo obrovském bočním náklonu předváděli výbornou práci s volantem.
Foto: annimages.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.