Ohlédnutí za autosalonem v Lipsku

A6 Allroad Quattro
A6 Allroad Quattro, foto: Archiv AutoRoad.cz
Petr Stejskal 23. dubna 2006 21:53
Sdílej:

Pro české návštěvníky je lipský autosalon poměrně snadno dosažitelný, a tak jsem ani já dlouho neváhal, když se mi naskytla možnost se této přehlídky zúčastnit.

Vzdálenost do Lipska ze severu Čech je zhruba 200 až 300 km a tak se dá celý výlet zvládnout "na otočku" za jediný den. Svoje brány otevřel lipský autosalon od 1. do 9. dubna a prošlo jimi více než 290 tisíc návštěvníků. Tím byl překonán i loňský rekord, který byl o 20 tisíc nižší.

V tomto články bych se chtěl krátce zmínit snad o tom nejzajímavějším, co jednotlivé automobilky ukazovali na svých expozicích. Bude to tedy takový krátký průlet čtyřmi z pěti hal, které celkem výstaviště má. Tu poslední totiž zabíral veletrh automobilových komponent a servisního vybavení AMITEC.

Halu č. 1 obsadil prakticky celou koncern Volkswagen se svými značkami. Společnost mu dělal Renault s Dacií a také Hyundai. Volkswagen se na domácím poli nenechal zahanbit a měl zde jeden vůz snad od každé řady v nabídce a jako třešničku na dortu studii Concept A. Škodovka přivezla očekáváný Roomster v několika provedeních a na stánku SEATu zářil žlutý speciál SEAT Leon pro WTCC. Audi prezentovalo především spousty luxusu a výkonu - ať již v podobě limuzíny S8, nebo mohutného SUV Q7.

Zpestřením výstavy byla expozice designérských studií ve skleněné hale tvořící centrum celého výstaviště. Vidět byli nejen příspěvky od známých jmen jako Rinspeed, Pininfarina nebo Karmann, ale úchvatná byla i například studie obrovského sedanu Imperial Landaulet od mne neznámého studia Carrozzeria Castagna.

Z dalších doprovodných programů byly asi nejzajímavější testovací jízdy offroadů na dráze postavené na volném prostranství. Opravdu jsem se chtěl svézt v malém Fiatu Panda 4x4 který poměrně ďábelským způsobem po teréních překážkách vodila příjemná mladá slečna, ale fronta byla velmi dlouhá, výstava se již blížila ke konci a já měl před sebou ještě 300 km cesty domů. Chvíle pozorování však stačila a opravdu obdivuji řidiče těch vozů, při sjezdech strmého srázu nebo obrovském bočním náklonu předváděli výbornou práci s volantem.

Foto: annimages.com

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.