Mercedes ho zatím tají, ale my už máme první spy fotky. Má být konkurencí pro Bmw X5 a budoucí Audi Q5, nová třída MLK by se měla objevit v prodeji v roce 2008.
Platforma Mercedesu MLK vychází z třídy C a tomu odpovídá i délka cca 4,5 metru. Po svém silnějším bratříčku zdědí ochranný systém Pre-Safe a pohon všech kol 4-Matic.
Pohonné jednotky jsou rozmanité, tak jak je u Mercedesu zvykem. Mezi diesely se nejspíše objeví 2,2 litr a šestiválce 230, 280 a 350. Vrcholem by se měl stát 6,3 l V8 AMG s výkonem 510 k. Základní model přijde zákazníky přibližně na necelý milion korun.
foto: Pascal Pierart
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.