S faceliftem třídy E přichází také nový sportovní paket AMG pro kombíka. Jak je u německého úpravce zvykem změny se dotkly exteriéru, interiéru i výkonových parametrů.
AMG bodystyling zahrnuje přední nárazník s velkými chladícími otvory pro přívod vzduchu, oválná mlhová světla s chromovými kroužky stejně jako výfuky v zádi vozu se sportovním zvukovým doprovodem. Široká 18-ti palcová kola s pneumatikami 265/35 R18 vzadu a 245/40 R18 vpředu zastaví těžký kombík AMG brzdy s vrtanými kotouči.
Sportovní balíček je určen i pro interiér, ten má nyní nové kombinace barev a materiálů. Kožená sedadla mají ještě větší postranní podporu, změnou prošel i volant, ten je potažen rovněž kůží a má dynamičtější vzhled.
AMG třída E je spjata se 7G-tronic sportovní automatickou převodovkou, v „M“ módu můžete řadit tlačítky na volantu. Díky tomu se také zkrátilo zrychlení, například u modelu E 350 o 0,2s na 6,7s, u E 500 z 5,1s na 4,9s.
zdroj: DaimlerChrysler
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.