Sportovní GT verze Quattroporte byla vytvořena pro ještě silnější požitek z jízdy. Italský dravec s trojzubcem ve znaku doznal změn estetických i výkonových.
Černé mřížoví s chromovým olemováním postranních přívodů vzduchu je inspirováno závodními vozy Maserati, zatímco stylový pření nárazník je zdoben trojzubcem, typickým pro soutěžní vozy z minulosti. 20-ti palcová kola Skyhook s aktivními tlumiči zlepšují dynamické vlastnosti vozu. Monitorovací systém kontroluje tlak v pneumatikách, posílená byla také brzdná soustava.
Z technického hlediska prošla změnou především převodovka, ta je přizpůsobena právě pro agresivnější jízdu, nová technologie elektro-hydraulického přenosu spolu s řídící jednotkou dokáží přeřadit o 35% rychleji než dosavadní systém. Tento sportovní režim vyvoláte stisknutím tlačítka. Odsávací management přispěl hlubšímu hřmění ve vyšších otáčkách V8 motoru.
V interiéru nás zaujme nový volant, který je navíc odvětrávaný a sportovní ruční brzda s pedály.
zdroj: Maserati
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.