Sportovní GT verze Quattroporte byla vytvořena pro ještě silnější požitek z jízdy. Italský dravec s trojzubcem ve znaku doznal změn estetických i výkonových.
Černé mřížoví s chromovým olemováním postranních přívodů vzduchu je inspirováno závodními vozy Maserati, zatímco stylový pření nárazník je zdoben trojzubcem, typickým pro soutěžní vozy z minulosti. 20-ti palcová kola Skyhook s aktivními tlumiči zlepšují dynamické vlastnosti vozu. Monitorovací systém kontroluje tlak v pneumatikách, posílená byla také brzdná soustava.
Z technického hlediska prošla změnou především převodovka, ta je přizpůsobena právě pro agresivnější jízdu, nová technologie elektro-hydraulického přenosu spolu s řídící jednotkou dokáží přeřadit o 35% rychleji než dosavadní systém. Tento sportovní režim vyvoláte stisknutím tlačítka. Odsávací management přispěl hlubšímu hřmění ve vyšších otáčkách V8 motoru.
V interiéru nás zaujme nový volant, který je navíc odvětrávaný a sportovní ruční brzda s pedály.
zdroj: Maserati
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.