Nissan motor odhalil na mezinárodní auto přehlídce v New Yorku nového nástupce Maximy, ta byla veřejnosti představena spolu s dalšími dvěmi novinkami.
Předchozí úspěšná generace vystřídá značně větší verze s revolučním designem, nové úrovni kvality a pohodlí. Celková tuhost vozidla a vysoká bezpečnost byla cílem japonských inženýrů. Předělaný zevnějšek nás upoutá novou přední maskou a světlomety, uvnitř potom kvalitní materiály, intuitivní rozmístění přístrojů či středový tunel s velkou LCD obrazovkou.
Nová Maxima také nabízí Nissanovo pokročilou Xtronic CVT převodovku spjatou s s benzínovými motory, buď šestiválcovým 3,5 litrem DOHC nebo 2,5 l. Z dlouhého seznamu technických prvků výbavy zdůrazněme především inteligentní klíč se startovním tlačítkem, bluetooth hands-free telefonní systém nebo dotykovou obrazovku RealView s navigací.
foto: autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.