Novinkou na New Yorském autosaloně se stal Hyndai Elantra. Je to již sedmý model této automobilky během posledních 24 mesíců.
Elantra přináší krom nového designu také více bezpečnosti a prostoru za přijatelnou cenu. Zvenku nás upoutají nové přední a zadní svítilny, změnou prošla také přední maska a nárazníky. Oproti předchůdci je nepatrně delší i širší. Podvozek se dočkal nezávislého zavěšení a zadního stabilizátoru, spolu s posílenou brzdnou soustavou s ABS a rozdělením brzdné síly EBD přispívají k lepší stabilitě vozu.
Uvnitř nalezneme větší prostornost a kvalitní materiály. Velkým plus Elantry je bohatá výbava, ve standardu je šestice airbagů, pylový filtr, polohovatelný volant, boční okna a zrcátka v elektrice atd.
Nový model je zatím určen pro USA, proto je pod kapotou 2,0 16v motor s variabilním časováním ventilů CVVT se 138 koňmi. Výkon je spjat s manuální pěti-rychlostní převodovkou nebo čtyř-stupňovým automatem.
foto: Autoindex.org
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?