Novinkou na New Yorském autosaloně se stal Hyndai Elantra. Je to již sedmý model této automobilky během posledních 24 mesíců.
Elantra přináší krom nového designu také více bezpečnosti a prostoru za přijatelnou cenu. Zvenku nás upoutají nové přední a zadní svítilny, změnou prošla také přední maska a nárazníky. Oproti předchůdci je nepatrně delší i širší. Podvozek se dočkal nezávislého zavěšení a zadního stabilizátoru, spolu s posílenou brzdnou soustavou s ABS a rozdělením brzdné síly EBD přispívají k lepší stabilitě vozu.
Uvnitř nalezneme větší prostornost a kvalitní materiály. Velkým plus Elantry je bohatá výbava, ve standardu je šestice airbagů, pylový filtr, polohovatelný volant, boční okna a zrcátka v elektrice atd.
Nový model je zatím určen pro USA, proto je pod kapotou 2,0 16v motor s variabilním časováním ventilů CVVT se 138 koňmi. Výkon je spjat s manuální pěti-rychlostní převodovkou nebo čtyř-stupňovým automatem.
foto: Autoindex.org
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.