Dnes byl v New Yorku odhalen nový Lexus LS 600h L, první vozidlo s plně hybridním V8 motorem. Výsledkem je vysoký výkon v kombinaci s nízkými provozními náklady a minimálními emisemi.
Úspěch Toyoty a Lexusu spočívá v 5,0 litrovém V8 benzínovém agregátu doplněným elektromotorem a velkým bateriovým modulem. S výkonem 430 koní, pohonem všech kol a dvojitou elektronicky řízenou převodovkou CVT poskytuje Lexus kvalitní jízdní požitek. Oproti 12-ti válcovým motorům má V8 lepší výhřevnost a nižší spotřebu. LS 600h L se může pochlubit extra nízkými emisními hodnotami, ve srovnání s konkurencí má až o 70% nižší emise.
Lexus bude rovněž nabízet klasické motory, jedná se o LS 460 s 4,6 litrovým V8 motorem s 380 koňmi a zrychlením z 0 na 100km/h za 5,5 vteřiny. Nově bude také aplikovaná osmi-stupňová samočinná převodovka.
Z výbavy stojí za zmínku vysoká aktivní bezpečnost s Pre-Collision systémem, který dokáže identifikovat chodce na silnici pomocí dvojice malých kamer v přední části vozu. Další kamera je ve středu volantu kontrolující orientaci řidičovy tváře, pokud se dívá jinam systém upozorní blikající kontrolkou v případě nouze začne automaticky brzdit.
zdroj: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.