Dnes byl v New Yorku odhalen nový Lexus LS 600h L, první vozidlo s plně hybridním V8 motorem. Výsledkem je vysoký výkon v kombinaci s nízkými provozními náklady a minimálními emisemi.
Úspěch Toyoty a Lexusu spočívá v 5,0 litrovém V8 benzínovém agregátu doplněným elektromotorem a velkým bateriovým modulem. S výkonem 430 koní, pohonem všech kol a dvojitou elektronicky řízenou převodovkou CVT poskytuje Lexus kvalitní jízdní požitek. Oproti 12-ti válcovým motorům má V8 lepší výhřevnost a nižší spotřebu. LS 600h L se může pochlubit extra nízkými emisními hodnotami, ve srovnání s konkurencí má až o 70% nižší emise.
Lexus bude rovněž nabízet klasické motory, jedná se o LS 460 s 4,6 litrovým V8 motorem s 380 koňmi a zrychlením z 0 na 100km/h za 5,5 vteřiny. Nově bude také aplikovaná osmi-stupňová samočinná převodovka.
Z výbavy stojí za zmínku vysoká aktivní bezpečnost s Pre-Collision systémem, který dokáže identifikovat chodce na silnici pomocí dvojice malých kamer v přední části vozu. Další kamera je ve středu volantu kontrolující orientaci řidičovy tváře, pokud se dívá jinam systém upozorní blikající kontrolkou v případě nouze začne automaticky brzdit.
zdroj: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.