Po čtyřech letech produkce a kolem jednoho milionu prodaných kusů se Mercededes rozhodl inovovat svou třídu E. Nyní je nabitý větší silou, dynamikou, bezpečím a vyšší hodnotou.
Na první pohled jsou zřejmé změny na karosérii, novou kůrou prošel přední i zadní nárazník, ty jsou nyní více dynamičtější. Světlomety jsou nepatrně větší. Navíc také přibyly postranní prahové nástavce a zadní lišta na víku kufru.
Nový interiér se oproti původnímu modelu liší především v širší paletě barev. Změn se dočkal také multifunkční čtyř-ramenný volant s eliptickými tlačítky s ovládáním automatické klimatizace Thermatic.
Bezpečnost v tomto modelu nemá ve své třídě opravdu konkurenci. Standardně je E – classe vybavena Pre-Safe systémem, který se snaží maximálně ochránit posádku v krizových situacích. Neck –Pro hlavová ochrana snižující riziko hyperextenzi krku. Inteligentní světelný systém, či zkrácení brzdné dráhy signalizační ochranou a mnoho dalších bezpečnostních prvků.
Škála motorů je rovněž velmi rozmanitá, z celkově 10-ti motorů bylo 6 inovováno. 200 CDI byl vylepšen na 136k a 340 N.m. a spotřebou jen 6,3 l/100km. 220 CDI má 170k a 400 N.m. Z šesti-válců dominuje 320 CDI s 224k a 540 N.m. kroutivé síly.
U benzínových motorů došlo k zvýšení výkonu u 2,0 kompresor o 12,5 % na 184k a 250 N.m. Vrcholem je 5,5 V8 s 388k a 530 N.m. Z nuly na stovku zvládá za 5,3 vteřiny. Pro nejnáročnější zákazníky pak AMG připravil E 63 V8 o síle 514k a 630 N.m.
Vylepšení se dočkalo také řízení, to je více hbitější a komunikativnější. Pro vyšší stabilitu jsou vyvinuty nové ložiska a tyče řízení podporují boční tlaky.
zdroj: Mercedes - Benz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.