Facelift pro Mercedes E – classe

Martin Kovalčík, 12. dubna 2006, 00:56 Google+

Po čtyřech letech produkce a kolem jednoho milionu prodaných kusů se Mercededes rozhodl inovovat svou třídu E. Nyní je nabitý větší silou, dynamikou, bezpečím a vyšší hodnotou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
E

E | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Na první pohled jsou zřejmé změny na karosérii, novou kůrou prošel přední i zadní nárazník, ty jsou nyní více dynamičtější. Světlomety jsou nepatrně větší. Navíc také přibyly postranní prahové nástavce a zadní lišta na víku kufru.

Nový interiér se oproti původnímu modelu liší především v širší paletě barev. Změn se dočkal také multifunkční čtyř-ramenný volant s eliptickými tlačítky s ovládáním automatické klimatizace Thermatic.

Bezpečnost v tomto modelu nemá ve své třídě opravdu konkurenci. Standardně je E – classe vybavena Pre-Safe systémem, který se snaží maximálně ochránit posádku v krizových situacích. Neck –Pro hlavová ochrana snižující riziko hyperextenzi krku. Inteligentní světelný systém, či zkrácení brzdné dráhy signalizační ochranou a mnoho dalších bezpečnostních prvků.

Škála motorů je rovněž velmi rozmanitá, z celkově 10-ti motorů bylo 6 inovováno. 200 CDI byl vylepšen na 136k a 340 N.m. a spotřebou jen 6,3 l/100km. 220 CDI má 170k a 400 N.m. Z šesti-válců dominuje 320 CDI s 224k a 540 N.m. kroutivé síly.

U benzínových motorů došlo k zvýšení výkonu u 2,0 kompresor o 12,5 % na 184k a 250 N.m. Vrcholem je 5,5 V8 s 388k a 530 N.m. Z nuly na stovku zvládá za 5,3 vteřiny. Pro nejnáročnější zákazníky pak AMG připravil E 63 V8 o síle 514k a 630 N.m.

Vylepšení se dočkalo také řízení, to je více hbitější a komunikativnější. Pro vyšší stabilitu jsou vyvinuty nové ložiska a tyče řízení podporují boční tlaky.

zdroj: Mercedes - Benz 

Vytisknout

Diskuze: Facelift pro Mercedes E – classe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

M15

Noble M15 - anglická raketa

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud