Po čtyřech letech produkce a kolem jednoho milionu prodaných kusů se Mercededes rozhodl inovovat svou třídu E. Nyní je nabitý větší silou, dynamikou, bezpečím a vyšší hodnotou.
Na první pohled jsou zřejmé změny na karosérii, novou kůrou prošel přední i zadní nárazník, ty jsou nyní více dynamičtější. Světlomety jsou nepatrně větší. Navíc také přibyly postranní prahové nástavce a zadní lišta na víku kufru.
Nový interiér se oproti původnímu modelu liší především v širší paletě barev. Změn se dočkal také multifunkční čtyř-ramenný volant s eliptickými tlačítky s ovládáním automatické klimatizace Thermatic.
Bezpečnost v tomto modelu nemá ve své třídě opravdu konkurenci. Standardně je E – classe vybavena Pre-Safe systémem, který se snaží maximálně ochránit posádku v krizových situacích. Neck –Pro hlavová ochrana snižující riziko hyperextenzi krku. Inteligentní světelný systém, či zkrácení brzdné dráhy signalizační ochranou a mnoho dalších bezpečnostních prvků.
Škála motorů je rovněž velmi rozmanitá, z celkově 10-ti motorů bylo 6 inovováno. 200 CDI byl vylepšen na 136k a 340 N.m. a spotřebou jen 6,3 l/100km. 220 CDI má 170k a 400 N.m. Z šesti-válců dominuje 320 CDI s 224k a 540 N.m. kroutivé síly.
U benzínových motorů došlo k zvýšení výkonu u 2,0 kompresor o 12,5 % na 184k a 250 N.m. Vrcholem je 5,5 V8 s 388k a 530 N.m. Z nuly na stovku zvládá za 5,3 vteřiny. Pro nejnáročnější zákazníky pak AMG připravil E 63 V8 o síle 514k a 630 N.m.
Vylepšení se dočkalo také řízení, to je více hbitější a komunikativnější. Pro vyšší stabilitu jsou vyvinuty nové ložiska a tyče řízení podporují boční tlaky.
zdroj: Mercedes - Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.