Anglická Automobilka Noble představila supersport M15, ten se řadí mezi největší kalibry v jeho kategorii, svého předchůdce M12 překonává v moderní technice, luxusu, účelu a především stylu.
Zakladatel Lee Noble navrhl vozidlo pro běžné lidi z velkoměsta, kteří si chtějí užívat jízdu každý den, proto má M15 300 litrový zavazadlový prostor. Za zadními sedadly trůní osvědčený tří-litrový motor s dvojicí turbodmychadel a výkonem 455 koní.
Noble M15 se svou muší hmotností, jen 1200 kg, a vysokým výkonem nemá problém zrychlit z 0 na 96 km/h za 3,5s, dalších 8 vteřin mu zbývá do atakování hranice 160 km/h. V tempu pokračuje až k rychlosti 320 km/h, kde má své maximum.
Podvozek je převzat z M12, ale oproti předchůdci je podstatně tužší, a to o celých 57 procent. Díky intenzivnímu vývoji na podvozku a prostorovém rámu se vozidlo na hranici limitu chová lépe než předtím. Pokud máte zájem o tento jedinečný kousek Noble M15, připravte si v přepočtu zhruba 3 miliony korun.
Foto: Autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.