Nový Hyundai Santa Fe

Martin Kovalčík, 9. dubna 2006, 20:26 Google+

Po šesti letech představuje značka Hyundai nástupce modelu Santa Fe. Nové korejské SUV má přitažlivý design, propracovaný interiér a vyspělou techniku včetně pohonných jednotek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Santa Fe

Santa Fe | foto: Hyundai Motor Czech

Sdílejte článek

Staré a nové Santa Fe si mezi sebou určitě nespletete. Nová podoba populárního vozu je totiž pojata zcela odlišně, přestože ladnost linií a zakulacenost křivek mu nescházejí. Mimořádně přitažlivému a elegantnímu vozu dominuje především doširoka vyvedená přední maska, která zdůrazňuje vynikající proporce vozu. Dostatečný respekt umocňují elegantní 17“ kola.
 
Moderní design pozdvihl na vyšší úroveň také interiér. Díky větším rozměrům je vnitřní prostor větší než dříve, což konstruktérům umožnilo instalaci až sedmi plnohodnotných sedadel. Ať už s pěti nebo sedmi sedadly, největší zřetel při navrhování nového interiéru byl kladen na snadnost provozu, uspořádání a kvalitu materiálů.

Větší prostor a lepší variabilita v novém Santa Fe znamenají významný krok vpřed. O 175 mm prodloužená délka a o 70 mm větší šířka se odrazila v pohodlí posádky. Zvětšoval se rovněž zavazadlový prostor, nabízí nyní o 84 litrů více než dřív, tedy 774 litrů.
 
Nové Santa Fe nabízí osvědčené pohonné jednotky. Moderní turbodmychadlo s variabilní geometrií (VGT) Hyundai umožňuje dieselovému motoru o objemu 2,2 litru (110kW a točivý moment 335 N.m od 1800 ot./min) nabídnout vyšší výkon, nižší spotřebu a celkově lepší a dynamičtější provoz. Šestiválcový motor o objemu 2,7 litru s 24 ventily (139 kW) používá nejmodernější technologii proměnného časování ventilů CVVT (Continously Variable Valve), což vede k významnému snížení spotřeby paliva a zároveň ke zvýšení výkonu. Nový třícestný systém proměnlivého nasávaní (Variable Intake Systém) je řízen elektronicky a reaguje na požadavky řidiče. Výkon je spjat s manuální či automatickou převodovkou.

Nový elektronický systém 4WD využívá ke sledování jízdních podmínek a stylu několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Umožňuje to určit, kdy je zapotřebí vyšší točivý moment a automa-ticky zapojit pohon všech čtyř kol (4WD). Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím elektronické lamelové spojky. Tímto způsobem systém zvyšuje výkonnost stálého 4WD bez zásahu řidiče. Při zhoršených povětrnostních podmínkách nebo při jízdě po kluzkém povrchu může řidič 4WD pohon zapnout i sám. Spínač 4WD byl vylepšen o funkci TCB (Tight Corner Breaking), která optimalizuje chování vozu při ostrém projíždění zatáček.

Mezi bezpečnostní prvky patří například dvojitý posilovač brzd s kombinací ABS, systém elektronického rozdělení brzdné síly EBD a systém jízdní stability ESP.

Zdroj: HYUNDAI Motor CZ

Vytisknout

Diskuze: Nový Hyundai Santa Fe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

TT

Nové Audi TT - sexy coupé je tady!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud