Po šesti letech představuje značka Hyundai nástupce modelu Santa Fe. Nové korejské SUV má přitažlivý design, propracovaný interiér a vyspělou techniku včetně pohonných jednotek.
Staré a nové Santa Fe si mezi sebou určitě nespletete. Nová podoba populárního vozu je totiž pojata zcela odlišně, přestože ladnost linií a zakulacenost křivek mu nescházejí. Mimořádně přitažlivému a elegantnímu vozu dominuje především doširoka vyvedená přední maska, která zdůrazňuje vynikající proporce vozu. Dostatečný respekt umocňují elegantní 17“ kola. Moderní design pozdvihl na vyšší úroveň také interiér. Díky větším rozměrům je vnitřní prostor větší než dříve, což konstruktérům umožnilo instalaci až sedmi plnohodnotných sedadel. Ať už s pěti nebo sedmi sedadly, největší zřetel při navrhování nového interiéru byl kladen na snadnost provozu, uspořádání a kvalitu materiálů.
Větší prostor a lepší variabilita v novém Santa Fe znamenají významný krok vpřed. O 175 mm prodloužená délka a o 70 mm větší šířka se odrazila v pohodlí posádky. Zvětšoval se rovněž zavazadlový prostor, nabízí nyní o 84 litrů více než dřív, tedy 774 litrů. Nové Santa Fe nabízí osvědčené pohonné jednotky. Moderní turbodmychadlo s variabilní geometrií (VGT) Hyundai umožňuje dieselovému motoru o objemu 2,2 litru (110kW a točivý moment 335 N.m od 1800 ot./min) nabídnout vyšší výkon, nižší spotřebu a celkově lepší a dynamičtější provoz. Šestiválcový motor o objemu 2,7 litru s 24 ventily (139 kW) používá nejmodernější technologii proměnného časování ventilů CVVT (Continously Variable Valve), což vede k významnému snížení spotřeby paliva a zároveň ke zvýšení výkonu. Nový třícestný systém proměnlivého nasávaní (Variable Intake Systém) je řízen elektronicky a reaguje na požadavky řidiče. Výkon je spjat s manuální či automatickou převodovkou.
Nový elektronický systém 4WD využívá ke sledování jízdních podmínek a stylu několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Umožňuje to určit, kdy je zapotřebí vyšší točivý moment a automa-ticky zapojit pohon všech čtyř kol (4WD). Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím elektronické lamelové spojky. Tímto způsobem systém zvyšuje výkonnost stálého 4WD bez zásahu řidiče. Při zhoršených povětrnostních podmínkách nebo při jízdě po kluzkém povrchu může řidič 4WD pohon zapnout i sám. Spínač 4WD byl vylepšen o funkci TCB (Tight Corner Breaking), která optimalizuje chování vozu při ostrém projíždění zatáček.
Mezi bezpečnostní prvky patří například dvojitý posilovač brzd s kombinací ABS, systém elektronického rozdělení brzdné síly EBD a systém jízdní stability ESP.
Zdroj: HYUNDAI Motor CZ
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.