Audi TT coupé je ikonou už hezkých pár let, za tu dobu si našlo mnoho spokojených majitelů a do jeho tvarů se zamilovala snad každá žena. Dnes Audi zveřejnilo jeho nástupce!
Na velmi přitažlivém designu předchůdce se jen těžko něco vylepšuje, proto se automobilka Audi nevrhla do žádných experimentů. Na první pohled je zřejmé, že se jedná o tétéčko, ikdyž každý prvek prošel řádnou změnou.
Přední část vozu zdobí mohutný nárazník s hlubokou mříží, výraznější jsou také rozšířené blatníky a prahy, zadní část je protáhlejší a ukončena dvojicí koncovek výfuků umístěnými tentokrát více do stran. Na zadním víku kufru se schovává nenápadná odtrhová hrana, která se ovšem při rychlosti nad 120km/h automaticky vysune a přispívá vozidlu k vyšší stabilitě, ta byla prvním generacím TT často vytýkána.
Více jak polovina karoserie je tvořena z hliníku, jak je u Audi zvykem, zbylá část potom z oceli, která je koncipována v zadní části vozu pro ideální rozložení hmotnosti. Použitím hliníku se ušetřilo přes 90 kg oproti předchůdci.
Nové TT je delší, širší a má bohatší výbavu. V základním provedení nalezneme pod kapotou koncernový 2,0 FSI turbo s 200 koňmi a předním pohonem, ta se chlubí nízkou hmotností, zrychlením na stovku za 6,4s a maximální rychlostí 240 km/h. Pro náročnější zákazníky je tu 3,2 V6 s 250 k a pohonem všech kol quattro, zde je navíc elektronicky řízená kroutiví síla pro jednotlivé nápravy a nastavení tuhosti tlumičů či světlé výšky vozu.
Ve výbavě nalezneme 17“ kola, kožené čalounění v kombinaci s alcantarou, hliníkové doplňky interiéru nebo CD/MP3 mechaniku s kvalitní hifi aparaturou. Za příplatek potom vyhřívaná sedadla, silnější brzdy nebo převodovku S -Tronic.
foto: Audi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.