Audi TT coupé je ikonou už hezkých pár let, za tu dobu si našlo mnoho spokojených majitelů a do jeho tvarů se zamilovala snad každá žena. Dnes Audi zveřejnilo jeho nástupce!
Na velmi přitažlivém designu předchůdce se jen těžko něco vylepšuje, proto se automobilka Audi nevrhla do žádných experimentů. Na první pohled je zřejmé, že se jedná o tétéčko, ikdyž každý prvek prošel řádnou změnou.
Přední část vozu zdobí mohutný nárazník s hlubokou mříží, výraznější jsou také rozšířené blatníky a prahy, zadní část je protáhlejší a ukončena dvojicí koncovek výfuků umístěnými tentokrát více do stran. Na zadním víku kufru se schovává nenápadná odtrhová hrana, která se ovšem při rychlosti nad 120km/h automaticky vysune a přispívá vozidlu k vyšší stabilitě, ta byla prvním generacím TT často vytýkána.
Více jak polovina karoserie je tvořena z hliníku, jak je u Audi zvykem, zbylá část potom z oceli, která je koncipována v zadní části vozu pro ideální rozložení hmotnosti. Použitím hliníku se ušetřilo přes 90 kg oproti předchůdci.
Nové TT je delší, širší a má bohatší výbavu. V základním provedení nalezneme pod kapotou koncernový 2,0 FSI turbo s 200 koňmi a předním pohonem, ta se chlubí nízkou hmotností, zrychlením na stovku za 6,4s a maximální rychlostí 240 km/h. Pro náročnější zákazníky je tu 3,2 V6 s 250 k a pohonem všech kol quattro, zde je navíc elektronicky řízená kroutiví síla pro jednotlivé nápravy a nastavení tuhosti tlumičů či světlé výšky vozu.
Ve výbavě nalezneme 17“ kola, kožené čalounění v kombinaci s alcantarou, hliníkové doplňky interiéru nebo CD/MP3 mechaniku s kvalitní hifi aparaturou. Za příplatek potom vyhřívaná sedadla, silnější brzdy nebo převodovku S -Tronic.
foto: Audi
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.