Audi TT coupé je ikonou už hezkých pár let, za tu dobu si našlo mnoho spokojených majitelů a do jeho tvarů se zamilovala snad každá žena. Dnes Audi zveřejnilo jeho nástupce!
Na velmi přitažlivém designu předchůdce se jen těžko něco vylepšuje, proto se automobilka Audi nevrhla do žádných experimentů. Na první pohled je zřejmé, že se jedná o tétéčko, ikdyž každý prvek prošel řádnou změnou.
Přední část vozu zdobí mohutný nárazník s hlubokou mříží, výraznější jsou také rozšířené blatníky a prahy, zadní část je protáhlejší a ukončena dvojicí koncovek výfuků umístěnými tentokrát více do stran. Na zadním víku kufru se schovává nenápadná odtrhová hrana, která se ovšem při rychlosti nad 120km/h automaticky vysune a přispívá vozidlu k vyšší stabilitě, ta byla prvním generacím TT často vytýkána.
Více jak polovina karoserie je tvořena z hliníku, jak je u Audi zvykem, zbylá část potom z oceli, která je koncipována v zadní části vozu pro ideální rozložení hmotnosti. Použitím hliníku se ušetřilo přes 90 kg oproti předchůdci.
Nové TT je delší, širší a má bohatší výbavu. V základním provedení nalezneme pod kapotou koncernový 2,0 FSI turbo s 200 koňmi a předním pohonem, ta se chlubí nízkou hmotností, zrychlením na stovku za 6,4s a maximální rychlostí 240 km/h. Pro náročnější zákazníky je tu 3,2 V6 s 250 k a pohonem všech kol quattro, zde je navíc elektronicky řízená kroutiví síla pro jednotlivé nápravy a nastavení tuhosti tlumičů či světlé výšky vozu.
Ve výbavě nalezneme 17“ kola, kožené čalounění v kombinaci s alcantarou, hliníkové doplňky interiéru nebo CD/MP3 mechaniku s kvalitní hifi aparaturou. Za příplatek potom vyhřívaná sedadla, silnější brzdy nebo převodovku S -Tronic.
foto: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.