Nový model Kia Carnival, který se řadí do kategorie MPV získal nejvyšší možné hodnocení v testu bezpečnosti v čelním i bočním nárazu organizací NHTSA.
Kromě nového kabátu se letos dočkaly změn také bezpečnostní prvky, v sérii zde naleznete šestici airbagů, elektronický stabilizační systém ESC, ABS s brzdným asistentem EBD, protikluz TCS a pneumatický tlakový systém TPMS.
V zámoří je Carnival dostupný ve dvou úrovních výbavy LX a EX, obě varianty jsou spjaty s 3,8 litrovým 24- ventilovým V6 motorem o síle 244 koní. Oproti předchůdci je delší, širší a má delší rozvor, uvnitř nás čeká o 15% více prostoru.
Pohodlí, bohatá výbava a nový design je nyní umocněn vysokou bezpečností a 5-ti hvězdičkovým hodnocením v testech nárazu.
zdroj: Kia Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.