Stejně jako u Golfu GT bude u modelu Touran v nabídce benzínová 1,4 TSI s dvojicí turbodmychadel o výkonu 103kw a nový turbodiesel s obsahem 2,0 a 125 kw / 170 k.
Touran se nyní může pochlubit vysokým výkonem, jízdním pohodlím a nízkou spotřebou. První z dvojice motorů má obsah pouhých 1390ccm, díky dvojící turbodmychadel a síle 140 koní není třeba motor příliš vytáčet, maximální kroutící moment 220 N.m máte k dispozici již od 1750 ot/min. To vše s velmi příznivou spotřebou, výrobce uvádí průměrně 7,4 l/100km.
Druhým agregátem je moderní 2,0 TDI s filtrem pevných částic a novým vstřikováním paliva, čtyř-ventilový motor, který má proměnné sací potrubí dává výkon 170 koní a spotřebuje pouze 5,6 l/100km nafty.
Vedle vysokého výkonu nabízí Touran také spektrum bezpečnostních prvků, 6 - airbagů, stabilizační systém ESP a brzdový asistent. Uvnitř vozidla poskytne posádce dostatečný prostor s výškou 1,02m vepředu. Pro ČR nejsou ceny zatím stanoveny, nicméně v Německu lze pořídit základní model 2,0 TDI od 800 tis. kč , 1,4 TSI pak v přepočtu od cca 650 tis kč.
zdroj: Volkwagen group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.