Od června přidá Peugeot do modelové řady 407 první vznětový čtyřválec se sekvenčním biturbem. Od května 2006 bude u prodejců 407 také s dieselovým motorem V6.
Oba tyto agregáty budou sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP. Čtyřválec HDi má objem 2,2 litru a poskytuje výkon 170 koní. Tohoto výkonu je dosaženo pomocí biturba. V nízkých otáčkách pracuje pouze jedno turbodmychadlo a od 2.700 otáček se přidává druhé. Při 1.500 otáčkách je k dispozici točivý moment 370 Nm. 2,2 HDi FAP je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za 8,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 225 km/h. Průměrná spotřeba udávaná Peugeotem je 6,1 litru nafty na 100 km.
Motor o objemu 2,7 litru V6 HDi FAP byl doposud znám jen z 407 Coupé. Nyní však bude k mání i v 407 sedan a SW. Tím skompletoval Peugeot paletu dieselových motorů pro modelovou řadu 407, která již zahrnuje 1,6 HDi FAP se 109 k, 2,0 HDi FAP se 136 k a již zmiňovaný 2,2 Biturbo.
Foto: Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.