Od června přidá Peugeot do modelové řady 407 první vznětový čtyřválec se sekvenčním biturbem. Od května 2006 bude u prodejců 407 také s dieselovým motorem V6.
Oba tyto agregáty budou sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP. Čtyřválec HDi má objem 2,2 litru a poskytuje výkon 170 koní. Tohoto výkonu je dosaženo pomocí biturba. V nízkých otáčkách pracuje pouze jedno turbodmychadlo a od 2.700 otáček se přidává druhé. Při 1.500 otáčkách je k dispozici točivý moment 370 Nm. 2,2 HDi FAP je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za 8,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 225 km/h. Průměrná spotřeba udávaná Peugeotem je 6,1 litru nafty na 100 km.
Motor o objemu 2,7 litru V6 HDi FAP byl doposud znám jen z 407 Coupé. Nyní však bude k mání i v 407 sedan a SW. Tím skompletoval Peugeot paletu dieselových motorů pro modelovou řadu 407, která již zahrnuje 1,6 HDi FAP se 109 k, 2,0 HDi FAP se 136 k a již zmiňovaný 2,2 Biturbo.
Foto: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.