Od června přidá Peugeot do modelové řady 407 první vznětový čtyřválec se sekvenčním biturbem. Od května 2006 bude u prodejců 407 také s dieselovým motorem V6.
Oba tyto agregáty budou sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP. Čtyřválec HDi má objem 2,2 litru a poskytuje výkon 170 koní. Tohoto výkonu je dosaženo pomocí biturba. V nízkých otáčkách pracuje pouze jedno turbodmychadlo a od 2.700 otáček se přidává druhé. Při 1.500 otáčkách je k dispozici točivý moment 370 Nm. 2,2 HDi FAP je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za 8,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 225 km/h. Průměrná spotřeba udávaná Peugeotem je 6,1 litru nafty na 100 km.
Motor o objemu 2,7 litru V6 HDi FAP byl doposud znám jen z 407 Coupé. Nyní však bude k mání i v 407 sedan a SW. Tím skompletoval Peugeot paletu dieselových motorů pro modelovou řadu 407, která již zahrnuje 1,6 HDi FAP se 109 k, 2,0 HDi FAP se 136 k a již zmiňovaný 2,2 Biturbo.
Foto: Peugeot
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.