Od června přidá Peugeot do modelové řady 407 první vznětový čtyřválec se sekvenčním biturbem. Od května 2006 bude u prodejců 407 také s dieselovým motorem V6.
Oba tyto agregáty budou sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP. Čtyřválec HDi má objem 2,2 litru a poskytuje výkon 170 koní. Tohoto výkonu je dosaženo pomocí biturba. V nízkých otáčkách pracuje pouze jedno turbodmychadlo a od 2.700 otáček se přidává druhé. Při 1.500 otáčkách je k dispozici točivý moment 370 Nm. 2,2 HDi FAP je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za 8,7 sekund a dosahuje maximální rychlosti 225 km/h. Průměrná spotřeba udávaná Peugeotem je 6,1 litru nafty na 100 km.
Motor o objemu 2,7 litru V6 HDi FAP byl doposud znám jen z 407 Coupé. Nyní však bude k mání i v 407 sedan a SW. Tím skompletoval Peugeot paletu dieselových motorů pro modelovou řadu 407, která již zahrnuje 1,6 HDi FAP se 109 k, 2,0 HDi FAP se 136 k a již zmiňovaný 2,2 Biturbo.
Foto: Peugeot
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.