Mazda Motor Corporation oznámila, že představí svůj zcela nový crossover – Mazda CX-9 - pro sedm cestujících na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Ten se koná od 12.4. do 23.4. 2006.
Jedná se o většího sourozence crossoveru Mazda CX-7, který byl představen začátkem tohoto roku v Detroitu. Mazda CX-9 je již druhým vozem speciálně designovaným a vyvinutým pro severoamerický trh. Na expozici značky Mazda nebudou samozřejmě chybět ani nová vysoce výkonná Mazda3 MPS, která na severoamerickém trhu nese označení Mazdaspeed3, a inovovaná verze populární Mazdy3.
Sedmimístná Mazda CX-9 je výrazným zlomem v tradičním krabicovém pojetí SUVs pro americký trh. Mazda CX-9 nese jasný podpis filozofie sportovní duše vozu a kombinuje v sobě sportovní řízení s praktičností sedmimístného SUV. Vyznačuje se vysokou úrovní použitých materiálů v interiéru, prostorností a mnohostranností ve využití.
CX-9 je poháněna novým motorem MZI 3,5 l V6 a standardně osazena šestistupňovou automatickou převodovkou. Konečný pohon jde na přední nebo na všechna kola. Vyrábět se bude v továrně Ujina, která se nachází v blízkosti centrály mazda v Hirošimě. Očekává se, že první vozy přijdou na prodejny v Severní Americe počátkem roku 2007.
zdroj: Mazda motor
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.