Mazda Motor Corporation oznámila, že představí svůj zcela nový crossover – Mazda CX-9 - pro sedm cestujících na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Ten se koná od 12.4. do 23.4. 2006.
Jedná se o většího sourozence crossoveru Mazda CX-7, který byl představen začátkem tohoto roku v Detroitu. Mazda CX-9 je již druhým vozem speciálně designovaným a vyvinutým pro severoamerický trh. Na expozici značky Mazda nebudou samozřejmě chybět ani nová vysoce výkonná Mazda3 MPS, která na severoamerickém trhu nese označení Mazdaspeed3, a inovovaná verze populární Mazdy3.
Sedmimístná Mazda CX-9 je výrazným zlomem v tradičním krabicovém pojetí SUVs pro americký trh. Mazda CX-9 nese jasný podpis filozofie sportovní duše vozu a kombinuje v sobě sportovní řízení s praktičností sedmimístného SUV. Vyznačuje se vysokou úrovní použitých materiálů v interiéru, prostorností a mnohostranností ve využití.
CX-9 je poháněna novým motorem MZI 3,5 l V6 a standardně osazena šestistupňovou automatickou převodovkou. Konečný pohon jde na přední nebo na všechna kola. Vyrábět se bude v továrně Ujina, která se nachází v blízkosti centrály mazda v Hirošimě. Očekává se, že první vozy přijdou na prodejny v Severní Americe počátkem roku 2007.
zdroj: Mazda motor
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.