Mazda Motor Corporation oznámila, že představí svůj zcela nový crossover – Mazda CX-9 - pro sedm cestujících na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Ten se koná od 12.4. do 23.4. 2006.
Jedná se o většího sourozence crossoveru Mazda CX-7, který byl představen začátkem tohoto roku v Detroitu. Mazda CX-9 je již druhým vozem speciálně designovaným a vyvinutým pro severoamerický trh. Na expozici značky Mazda nebudou samozřejmě chybět ani nová vysoce výkonná Mazda3 MPS, která na severoamerickém trhu nese označení Mazdaspeed3, a inovovaná verze populární Mazdy3.
Sedmimístná Mazda CX-9 je výrazným zlomem v tradičním krabicovém pojetí SUVs pro americký trh. Mazda CX-9 nese jasný podpis filozofie sportovní duše vozu a kombinuje v sobě sportovní řízení s praktičností sedmimístného SUV. Vyznačuje se vysokou úrovní použitých materiálů v interiéru, prostorností a mnohostranností ve využití.
CX-9 je poháněna novým motorem MZI 3,5 l V6 a standardně osazena šestistupňovou automatickou převodovkou. Konečný pohon jde na přední nebo na všechna kola. Vyrábět se bude v továrně Ujina, která se nachází v blízkosti centrály mazda v Hirošimě. Očekává se, že první vozy přijdou na prodejny v Severní Americe počátkem roku 2007.
zdroj: Mazda motor
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.