Volkswagen navázal na tradici GTI, která je psána již od roku 1986 s příchodem prvního Pola G40 o výkonu 115 k. Nová generace Pola GTI je právě v prodeji, oproti předchůdci je opět o krok dále.
GTI štítek na vozidlech Volkswagen je jedním z nejslavnějších na světě. Poslední Polo GTI mělo debut v roce 1998, s výkonem 125 koní dosahovalo rychlosti 205 km/h. Nové generace ho ovšem předčí, s použitím ověřeného 1,8 litrového agregátu s turbodmychadlem a výkonem 110 kw / 150 k se maximálka vyšplhala až k hodnotě 216 km/h. Stovkou letíte za pouhých 8,2 vteřin. Maximální točivý moment 220 N.m máte k dispozici už od 1950 ot/min.Díky turbodmychadlu s mezichadičem a pěti-ventilové technice čtyřválcového motoru poskytuje Polo hbité zrychlení i s vyšším kvaltem, z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň to zvládá za 7,5 vteřiny.
Na pohled nás zaujme především zepředu s obřím mřížovím v nárazníku ve tvaru „V“ s lepším přívodem vzduchu k chlazení i brzdám. Dvojité světlomety s černým orámováním a mlhovky v sérii podtrhují sportovní vzhled vozu. V zádi nalezneme střešní křidýlko s integrovaným brzdným světlem a dvojité chromové koncovky výfuku. 16-ti palcová litá kola s pneumatikami 205/45 R16 ukrývají posílenou brzdnou soustavu a třmeny v barvě vozu, tedy červené. Podvozek je o 15mm níže k zemi a je standardně vybaven trakční výpomocí ESP.
Interiér je v duchu kostkovaného čalounění „Interlagos“. Sportovní volant, řadící páka či madlo ruční brzdy jsou obšity kůží, zbytek doplňků je pak lakován do stříbrné barvy. Polo je i přes své sportovní ambice velmi praktické a pohodlné, zavazadlový prostor má objem 270 l a po sklopení flexibilních zadních sedaček (v poměru 1/3 , 2/3) až 1030 litrů. Pro bezpečnost jsou zde přední i postranní airbagy.
zdroj: Volkswagen group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.