VW Polo GTI v prodeji

Martin Kovalčík, 3. dubna 2006, 20:18 Google+

Volkswagen navázal na tradici GTI, která je psána již od roku 1986 s příchodem prvního Pola G40 o výkonu 115 k. Nová generace Pola GTI je právě v prodeji, oproti předchůdci je opět o krok dále.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo GTI

Polo GTI | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

GTI štítek na vozidlech Volkswagen je jedním z nejslavnějších na světě. Poslední Polo GTI mělo debut v roce 1998, s výkonem 125 koní dosahovalo rychlosti 205 km/h. Nové generace ho ovšem předčí, s použitím ověřeného 1,8 litrového agregátu s turbodmychadlem a výkonem 110 kw / 150 k se maximálka vyšplhala až k hodnotě 216 km/h. Stovkou letíte za pouhých 8,2 vteřin. Maximální točivý moment 220 N.m máte k dispozici už od 1950 ot/min.Díky turbodmychadlu s mezichadičem a pěti-ventilové technice čtyřválcového motoru poskytuje Polo  hbité zrychlení i s vyšším kvaltem, z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň to zvládá za 7,5 vteřiny.

Na pohled nás zaujme především zepředu s obřím mřížovím v nárazníku ve tvaru „V“ s lepším přívodem vzduchu k chlazení i brzdám. Dvojité světlomety s černým orámováním a mlhovky v sérii podtrhují sportovní vzhled vozu. V zádi nalezneme střešní křidýlko s integrovaným brzdným světlem a dvojité chromové koncovky výfuku. 16-ti palcová litá kola s pneumatikami 205/45 R16 ukrývají posílenou brzdnou soustavu a třmeny v barvě vozu, tedy červené. Podvozek je o 15mm níže k zemi a je standardně vybaven trakční výpomocí ESP.

Interiér je v duchu kostkovaného čalounění „Interlagos“. Sportovní volant, řadící páka či madlo ruční brzdy jsou obšity kůží, zbytek doplňků je pak lakován do stříbrné barvy. Polo je i přes své sportovní ambice velmi praktické a pohodlné, zavazadlový prostor má objem 270 l a po sklopení flexibilních zadních sedaček (v poměru 1/3 , 2/3) až 1030 litrů. Pro bezpečnost jsou zde přední i postranní airbagy.

zdroj: Volkswagen group

Vytisknout

Diskuze: VW Polo GTI v prodeji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Chrysler s motory Volkswagen 2,0 TDI

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud