Volkswagen navázal na tradici GTI, která je psána již od roku 1986 s příchodem prvního Pola G40 o výkonu 115 k. Nová generace Pola GTI je právě v prodeji, oproti předchůdci je opět o krok dále.
GTI štítek na vozidlech Volkswagen je jedním z nejslavnějších na světě. Poslední Polo GTI mělo debut v roce 1998, s výkonem 125 koní dosahovalo rychlosti 205 km/h. Nové generace ho ovšem předčí, s použitím ověřeného 1,8 litrového agregátu s turbodmychadlem a výkonem 110 kw / 150 k se maximálka vyšplhala až k hodnotě 216 km/h. Stovkou letíte za pouhých 8,2 vteřin. Maximální točivý moment 220 N.m máte k dispozici už od 1950 ot/min.Díky turbodmychadlu s mezichadičem a pěti-ventilové technice čtyřválcového motoru poskytuje Polo hbité zrychlení i s vyšším kvaltem, z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň to zvládá za 7,5 vteřiny.
Na pohled nás zaujme především zepředu s obřím mřížovím v nárazníku ve tvaru „V“ s lepším přívodem vzduchu k chlazení i brzdám. Dvojité světlomety s černým orámováním a mlhovky v sérii podtrhují sportovní vzhled vozu. V zádi nalezneme střešní křidýlko s integrovaným brzdným světlem a dvojité chromové koncovky výfuku. 16-ti palcová litá kola s pneumatikami 205/45 R16 ukrývají posílenou brzdnou soustavu a třmeny v barvě vozu, tedy červené. Podvozek je o 15mm níže k zemi a je standardně vybaven trakční výpomocí ESP.
Interiér je v duchu kostkovaného čalounění „Interlagos“. Sportovní volant, řadící páka či madlo ruční brzdy jsou obšity kůží, zbytek doplňků je pak lakován do stříbrné barvy. Polo je i přes své sportovní ambice velmi praktické a pohodlné, zavazadlový prostor má objem 270 l a po sklopení flexibilních zadních sedaček (v poměru 1/3 , 2/3) až 1030 litrů. Pro bezpečnost jsou zde přední i postranní airbagy.
zdroj: Volkswagen group
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?