Nová řada GT pro VW Golf je určena pro modely s motorem 1,4 TSI a 2,0 TDI s filtrem pevných částic, oba se vyznačují silou 125kw / 170k a nizkou spotřebou, 5,9 l/100 km/h (TDI) a 7,2 (TSI).
1,4 TSI je světově první motor s kombinací výfukového turbodmychadla a mechanickým kompresorem (twincharger). Výkon se tak vyšplhal na úroveň atmosférického 2,3 l (170 k), ovšem spotřebu má o 20% nižší, tedy 7,2l/100km.
GT je navíc nabízeno také u 2,0 TDI s nově vyvinutými piezo jednotkovými vstřikovači, které pracují s vyšším tlakem, čtyř - ventilový motor poskytnou vozidlu až 220 km/h rychlost s nízkou spotřebou (5,9 l/100km) a klidným chodem. Sériově je nabízen s filtrempevných částic.
Stejně jako verze GTI nabízí GT odlišný sportovní vzhled, jiné mřížoví v předním nárazníku, spojlery v barvě vozu, 17“ litá kola, duální výfukové potrubí a nápis GT v zádi vozidla. Uvnitř nás zaujme tří - ramenný volant a sportovní doplňky.
Golf GT s 1,4 TSI je v Německu nabízen za cenu 22.500,- eur. 2,0 TDI pak za 24.950,- eur s manuální převodovkou a 26.600,- eur se sekvenčním řazením.
zdroj: Volkswagen group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.