Nová řada GT pro VW Golf je určena pro modely s motorem 1,4 TSI a 2,0 TDI s filtrem pevných částic, oba se vyznačují silou 125kw / 170k a nizkou spotřebou, 5,9 l/100 km/h (TDI) a 7,2 (TSI).
1,4 TSI je světově první motor s kombinací výfukového turbodmychadla a mechanickým kompresorem (twincharger). Výkon se tak vyšplhal na úroveň atmosférického 2,3 l (170 k), ovšem spotřebu má o 20% nižší, tedy 7,2l/100km.
GT je navíc nabízeno také u 2,0 TDI s nově vyvinutými piezo jednotkovými vstřikovači, které pracují s vyšším tlakem, čtyř - ventilový motor poskytnou vozidlu až 220 km/h rychlost s nízkou spotřebou (5,9 l/100km) a klidným chodem. Sériově je nabízen s filtrempevných částic.
Stejně jako verze GTI nabízí GT odlišný sportovní vzhled, jiné mřížoví v předním nárazníku, spojlery v barvě vozu, 17“ litá kola, duální výfukové potrubí a nápis GT v zádi vozidla. Uvnitř nás zaujme tří - ramenný volant a sportovní doplňky.
Golf GT s 1,4 TSI je v Německu nabízen za cenu 22.500,- eur. 2,0 TDI pak za 24.950,- eur s manuální převodovkou a 26.600,- eur se sekvenčním řazením.
zdroj: Volkswagen group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.