Nová řada GT pro VW Golf je určena pro modely s motorem 1,4 TSI a 2,0 TDI s filtrem pevných částic, oba se vyznačují silou 125kw / 170k a nizkou spotřebou, 5,9 l/100 km/h (TDI) a 7,2 (TSI).
1,4 TSI je světově první motor s kombinací výfukového turbodmychadla a mechanickým kompresorem (twincharger). Výkon se tak vyšplhal na úroveň atmosférického 2,3 l (170 k), ovšem spotřebu má o 20% nižší, tedy 7,2l/100km.
GT je navíc nabízeno také u 2,0 TDI s nově vyvinutými piezo jednotkovými vstřikovači, které pracují s vyšším tlakem, čtyř - ventilový motor poskytnou vozidlu až 220 km/h rychlost s nízkou spotřebou (5,9 l/100km) a klidným chodem. Sériově je nabízen s filtrempevných částic.
Stejně jako verze GTI nabízí GT odlišný sportovní vzhled, jiné mřížoví v předním nárazníku, spojlery v barvě vozu, 17“ litá kola, duální výfukové potrubí a nápis GT v zádi vozidla. Uvnitř nás zaujme tří - ramenný volant a sportovní doplňky.
Golf GT s 1,4 TSI je v Německu nabízen za cenu 22.500,- eur. 2,0 TDI pak za 24.950,- eur s manuální převodovkou a 26.600,- eur se sekvenčním řazením.
zdroj: Volkswagen group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?