Nová řada GT pro VW Golf je určena pro modely s motorem 1,4 TSI a 2,0 TDI s filtrem pevných částic, oba se vyznačují silou 125kw / 170k a nizkou spotřebou, 5,9 l/100 km/h (TDI) a 7,2 (TSI).
1,4 TSI je světově první motor s kombinací výfukového turbodmychadla a mechanickým kompresorem (twincharger). Výkon se tak vyšplhal na úroveň atmosférického 2,3 l (170 k), ovšem spotřebu má o 20% nižší, tedy 7,2l/100km.
GT je navíc nabízeno také u 2,0 TDI s nově vyvinutými piezo jednotkovými vstřikovači, které pracují s vyšším tlakem, čtyř - ventilový motor poskytnou vozidlu až 220 km/h rychlost s nízkou spotřebou (5,9 l/100km) a klidným chodem. Sériově je nabízen s filtrempevných částic.
Stejně jako verze GTI nabízí GT odlišný sportovní vzhled, jiné mřížoví v předním nárazníku, spojlery v barvě vozu, 17“ litá kola, duální výfukové potrubí a nápis GT v zádi vozidla. Uvnitř nás zaujme tří - ramenný volant a sportovní doplňky.
Golf GT s 1,4 TSI je v Německu nabízen za cenu 22.500,- eur. 2,0 TDI pak za 24.950,- eur s manuální převodovkou a 26.600,- eur se sekvenčním řazením.
zdroj: Volkswagen group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.